מימין: אלי אלוש, אריה פרידמן, חיים גולדמן. צילומים פרטי, ירון גרזון, עזרא לוי
מימין: אלי אלוש, אריה פרידמן, חיים גולדמן. צילומים פרטי, ירון גרזון, עזרא לוי

מה עומד מאחורי הפיצול של הסיעות הדתיות?

הבחירה של אריה פרידמן כיו"ר הבית היהודי, חילוקי הדעות בין חיים גולדמן לאלוש ושני שחקני המשנה החדשים בתמונה. כל הפרטים על חילוקי הדעות בסיעות הדתיות

פורסם בתאריך: 28.8.18 08:38

בעקבות ההודעה הרשמית של חבר המועצה חיים גולדמן על הקמת סיעה דתית, ראשי שתי הסיעות הדתיות "מאמינים ברעננה" ו"הרשימה הדתית המאוחדת", מדברים על איחוד רשימות אך בפועל נשארים מפוצלים

כזכור, הפיצול ברשימה הדתית המאוחדת שכללה נציגים מ"מאמינים ברעננה" ומ"הבית היהודי" החל בחודש מאי האחרון, כאשר אריה פרידמן נבחר לעמוד בראש סיעת הבית היהודי. בחירתו של פרידמן הובילה לחילוקי דעות בין חברי המועצה אלי אלוש וחיים גולדמן לבין פרידמן ואז הוכרז כי "מאמינים ברעננה", תרוץ לבחירות הקרובות במועצה כסיעה נפרדת.

בשלושת החודשים שעברו, הספיקו להתפתח עוד חילוקי דעות – בין חברי המועצה גולדמן ואלוש, שנחשבו עד כה לשותפים למירוץ. בישיבת המועצה האחרונה גולדמן סירב להזדהות עם סיעה כלשהי, ואמש הכריז רשמית כי ירוץ לבדו במסגרת סיעה חדשה שהקים. אלוש טען כי גולדמן הפסיק תמיכתו ב"מאמינים ברעננה" בגלל שהו אנמצא במקום השני וגולדמן עצמו הפריך זאת, וטען כי עשה זאת עקב חילוקי דעות בינו לבין אלוש.

שני שחקנים נוספים על הלוח במאבק בין גולדמן לאלוש הם מתן חן והראל קינן. מתן חן, שכיהן עד לפני כשבועיים כדובר "מאמינים ברעננה" וחבר עתידי ברשימה, עזב את שורותיו של אלוש והצטרף לרשימתו החדשה של גולדמן. הראל קינן, שמכהן כעת כחבר מועצה עד הבחירות במקום מייש אייזקסון שפרש, הביע תמיכתו באלוש.

"אני שב וקורא לחיים גולדמן ולאלי אלוש להצטרף אלינו, לרשימה הדתית המאוחדת", אומר היום פרידמן, "תפסיקו עם הפיצולים והפילוגים. שום דבר טוב לא יצמח מכך. הציבור הדתי ברעננה היה תמיד מאוחד סביב הרשימה המאוחדת וכך צריך להיות גם הפעם".

חבר המועצה וסגן ראש העירייה, אלי אלוש אמר: "אין שום סיבה לפצל כוחות ברעננה ועלינו, כמנהיגים של הציבור הדתי בעיר, לפעול במלוא המרץ לאחד את השורות ולהציג נבחרת גדולה ומאוחדת. אנחנו ב"מאמינים ברעננה" פונים גם לבית היהודי וגם לחיים גולדמן לחתור לאיחוד אמיתי ולהעניק לקהל הבוחרים שלנו הזדמנות לקבל נבחרת איכותית ומאוחדת  שתייצג אותם נאמנה בעירייה בחמש שנים הבאות".

חיים גולדמן אמר בתגובה על קריאתם לאיחוד של אלוש ופרידמן: "אני שמח שהאסימון נפל לאריה פרידמן כי עד לתגובתו אריה פרידמן סבר שלא "מאמינים ברעננה" ולא חיים גולדמן מהווים נציגים של הציבור הדתי בעיר, רק הוא עצמו. אני אכן חושב שעדיף תמיד ללכת במאוחד ולא במפולג, אבל רק אם איחוד כזה לא יפגע בערכים ובאמונות שאני מאמין בהם. כמו לדוגמא הפרסונליזציה של הרשימות. אני לא מאמין בפרסונות, אלא באידאות וערכים. במידה וזה לא יתנגש בערכים של רשימת 'באמונה', אנחנו פתוחים לאיחוד כזה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר