רחלי בן ארי סקעת. צילום פרטי
רחלי בן ארי סקעת. צילום פרטי

רחלי בן ארי סקעת: "לא ניתן פשוט לבטל את הנת"צ בהינף יד"

המועמדת לראשות העיר, מציגה תוכנית התמודדות עם פרויקט הנת"צ (נתיב תחבורה ציבורי) ומצהירה: "יש לבחון את הנושא לעומק לפני שממהרים להכריז על ביטולו"

פורסם בתאריך: 29.8.18 17:17

הנת"צ, תפוח האדמה הלוהט של הבחירות לראשות העיר, הוא נושא שחלק מהמועמדים כבר הצהירו עמדה ברורה לגביו, או של תמיכה או התנגדות מוחלטת. המועמדת לראשות העיר, רחלי בן ארי סקעת, מציגה את תוכניתה לביצוע הנת"צ שעבודותיו עתידות להתחיל בשנה הבאה.

"כל סיפור הנת"צ הוא דוגמא שמרעידה את אמות הסיפים לשיטת העבודה במחשכים אשר שלטה בקדנציה האחרונה בהנהלת העירייה", אומרת בן ארי סקעת, "לא התושבים ולא חברי המועצה היו שותפים לתהליך התכנון, לקבלת ההחלטות וכולנו בעצם קיבלנו מוצר מוגמר, מבלי להבין את המשמעויות וההשפעות שלו. קיים חשש שאלו הולכות להיות שלוש שנים קשות של בנייה, שיפוץ ובעיקר של קושי לבעלי העסקים  באזור. בואו נודה בעובדות: זה מהלך שכבר יצא לדרך ומזמן בסטטוס מתקדם. לא ניתן פשוט לבטל את הנת"צ בהינף יד. יש לבצע עבודת בדיקה רצינית ולשתף פעולה עם משרד התחבורה, על מנת להבין את תכולת הפרויקט, משמעויותיו לתושבים ורק אז נוכל לקבל החלטות כל כך גדולות ומשמעותיות".

מה התוכנית שלך?

"מניסיוני בתפקיד זה, אני יודעת כי יש מספר מהלכים חשובים ומיידיים שיש להתחיל בתכנונם ואף בביצוע שלהם מעכשיו. התוכנית כוללת  10 שלבים.

1.הקמת צוות היגוי שיבחן את הצורך בכלל בפרויקט, יפתח את התכניות, יבחן עלויות מול תועלות ויבנה נייר עמדה של העירייה בנושא.

2.בחינת אלטרנטיבות אפשריות  וליווי עסקים נפגעים, מענה רציף וקשר ישיר לכלל אגפי העירייה, עד לסיום הקמת הפרויקט.

3.הפעלת מנגנון שקיפות מלא אשר ישקף את אופי התכנית, התועלות והחסרונות לציבור ולמועצה ולשתף פעולה עם כלל הגורמים והתושבים שיכולים לסייע.

4.פנייה למשרד הפנים לשם אישור הקלות בארנונה לעסקים הנפגעים.

5.הכנה של מספר אירועי עירייה, אשר ימשכו קהל רגלי לאזור ויספקו פרנסה לעסקים.

6.הכנה של מספר אירועי עירייה, בהם בעלי העסקים הנפגעים יוכלו לשווק את מרכולתם לתושבי העיר והאזור, מחוץ לחנויותיהם, במקומות מרכזיים אחרים בעיר.

7. צמצום למינימום של זמן ביצוע ההקמה וסגירת הרחוב, ע"י משרד התחבורה.

8. .יצירת תחנות אוטובוס זמניות רבות באזור ההיקפי של הרחוב, לשם הגעה נוחה למתחם ונגישות זמינה.

9..בחינה של העמדת קרן הלוואות גישור לעסקים שנפגעו, בערבות המדינה או ערבות העירייה.

10.פרסום ויצירת מודעות כלפי התושבים, על מנת שיבואו וירכשו מהעסקים במקום, אשר בעצם נפגעים למען הנוחות של תושבי רעננה כולה".

הנת"צ הוא חלק מתכנית ארצית. למה את חושבת שיסכימו בממשלה לשינויים בתוכנית?

"קודם כל, חלקים רבים בתוכנית כלל לא זקוקים לאישורים של איש מחוץ לעיריית רעננה ובסמכותו המלאה של ראש העירייה  לבצעם במסגרת תפקידו. ולגבי משרד התחבורה והממשלה, אני חברת ליכוד מזה מספר עשורים ומשמשת כיו"ר סניף הליכוד בעיר. חברי כנסת רבים ושרים ממפלגת הליכוד ובמיוחד השר התחבורה ישראל כ"ץ הוא גם חברים אישיים שלי וגם עמיתים פוליטיים קרובים במיוחד. עד היום תמיד הייתה לי דלת פתוחה ואוזן קשבת בכל מסדרונות השלטון והשר ישראל כ"ץ האחראי הישיר לנושא, תמיד היה שם בשבילי וסייע לי בכל מה שהייתי צריכה וכך יהיה גם במקרה זה. אני לא מפחדת ממלחמות ואני למודת קרבות למען התושבים, גם במערכה הזו אנצח. אם אנשי משרד התחבורה לא יבינו בעצמם את הבעיות בפרויקט, אף אחד לא יצליח לבטל אותו".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד מולנר

    אכן, את צודקת באשר להליך אישור הנת'צ וההסכם שנחתם עם משרד התחבורה שאינו שקוף לציבור אאףשר לא היה מעורב בו. במצע של ברוידא הובטח כי לא יעלה טרקטור על הכביש עד לבחינה נוספת של החלופות והפעם בשיתוף הציבור וביחוד בעלי העסקים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר