בירה-א.ס.א.פקרי אייטיב INGIMAGE
בירה-א.ס.א.פקרי אייטיב INGIMAGE

הורים מותחים ביקורת על פסטיבל הבירה: "יש פה פתח לכניסה של בני נוער"

פסטיבל בירעננה יתקיים הערב מ-18:00 בפארק רעננה ויכלול בנוסף לדוכני בירה של מבשלות ישראליות ודוכני מזון גם הופעות חיות. מספר הורים מבקרים את קיום הפסטיבל ובעיקר את אופן הפרסום שלו

פורסם בתאריך: 4.9.18 15:09

מספר הורים מתחו הבוקר ביקורת על פסטיבל הבירה של רעננה שיתקיים היום, יום שלישי, בין השעות 18:00-23:00 בפארק רעננה. בפסטיבל, שנקרא "בירעננה", תוצג ותימכר התוצרת של מבשלות בירה ישראליות, יהיו דוכני מזון והופעות חיות.

דפנה מנגן, אמא לשתי בנות מתבגרות אמרה: "אני חושבת שעם כל בעיות האלכוהול שיש לנו בקרב בני הנוער בחברה, לא ראוי שעירייה תממן פסטיבל בירה ותעודד שתיית אלכוהול בדרך זו או אחרת בקרב בני נוער, גם אם זה סטנדרט חברתי. הסתכלתי על ההזמנה לפסטיבל. ברחל בתך הקטנה ראיתי סמל של ארבעה מילימטר שרשום סמל של 18 ומסביבו עיגול. ממנו צריך להבין שזה למבוגרים בלבד. הסתכלתי על המודעות שמפוזרות בכבישים, ויכול להיות שזה כתוב, אבל הנהג הממוצע לא יכול לראות את זה. אני לא ראיתי שום אמירה שזה למבוגרים בלבד. דיברתי עם ראש מחלקת תרבות בעירייה, והיא ציינה שאם ילדים באים עם הוריהם, הם יוכלו להיכנס. אז זה לא אירוע למבוגרים בלבד. כמו שרושמים על קופסאות סיגריות שהעישון מזיק לבריאות, זה עניין של ניראות. מה הבעיה לשנות את הפרסום ולהבהיר שזה פסטיבל למבוגרים בלבד? ועוד הפסטיבל בשש בערב, והילדים יכולים לבוא עם ההורים. כשאומרים בליווי הורים יש פה פתח לכניסה של בני נוער".

הפרסום של הפסטיבל

עמי, הורה לילדה בת 13, סיפר: "כשראיתי את זה הייתי בשוק. למה להגיע למקומות האלה? הבת שלי בת 13, לא יודעת מה זה אלכוהול, והיא מקבלת הזמנות להגיע לפסטיבל בירה. למה לחשוף אותם לזה מעכשיו? יש פרסומים בכל העיר. בני נוער מקבלים את זה. זה ידוע הרי מהי מערכת היחסים בין אלכוהול לבני נוער. למה לפרסם את זה לצעירים?"

נדב, הורה נוסף מרעננה לילד בן 13, הביע חששות מיכולת הפיקוח בפסטיבל בשל קיומו בפארק פתוח: "אני מאוד אוהב הופעות, וגם אין לי בעיות עם פסטיבל בירה באופן כללי. אבל אני חושב שהיום, האלכוהול נהיה משהו שאתה שומע שילדים בכיתות ז' – ח' לוקחים לידיים. אני בן 42, בתקופתי לא היה אלכוהול. הוא לא היה חלק מהתפריט. אם זה פאב לדוגמא, אז ילדים לא נכנסים אליו, אין בעיה. יש הגבלת גיל בכניסה. פה כשעושים את זה בפארק וזה פתוח לכולם, איזה מסר זה מעביר לילדים? מי באמת מפקח על זה? אני חושב שהמסר פה הוא מסר לא טוב. זה מקור ללגיטימציה לאלכוהול בקרב בני נוער".

מהעירייה נמסר בתגובה: "פסטיבל הבירה הינו פסטיבל מוזיקה ואווירה המתקיים בערים שונות ברחבי הארץ, ולראשונה מגיע גם לרעננה. במסגרת הפסטיבל, לצד מבשלות הבירה, יהיו 'משאיות מזון' שימכרו מאכלים מגוונים, הופעות חיות לאורך כל הערב, ומופע מרכזי של להקת Red Band. בכל הפרסומים צוין כי האירוע הינו מגיל 18 +, ומתחת לגיל 18 תותר כניסה בליווי הורים בלבד. האירוע מתקיים בפיקוח צמוד של המשטרה, יתבצעו בדיקות קפדניות של תעודות זהות ולא תותר בשום מקרה מכירת אלכוהול לקטינים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. סתיו

    איזה אנשים מעייפים. היו 17 פסטיבלי יין באותו מקום בדיוק ולא שמענו אותם.
    המקום סגור עם מאבטחים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר