תרומות אריזה לכבוד החג
תרומות אריזה לכבוד החג

רעננה מתכוננת לשנה החדשה

המתנדבים, הארוחות הציבוריות והיערכות העיריות: ההכנות לערב ראש השנה בעיצומן

פורסם בתאריך: 9.9.18 13:22

הכנות לערב ראש השנה, בעיצומן וכך גם בעיריות ובעמותות המחלקות סלי מזון לנזקקים. במקביל, בבתי חב”ד באזור נערכים לסעודות החג הציבוריות הגדולות, הפתוחות בפני כל דורש. דוברת עיריית רעננה סיוון בהט, אמרה כי יהיו שינויים במועדי איסוף האשפה והגזם בתקופת החגים וכן שכוחות השיטור העירוני יתוגברו, בין השאר ליד בתי כנסת, וגם ביום כיפור.

ממשטרת ישראל מסרו על ההכנות  לקראת החג. “שוטרים, לוחמי מג”ב, כוחות תגבור ארציים ומתנדבים ייפרסו ברחבי מרחב שרון, במקומות הומי קהל, מרכזי קניות ושווקים ובאזור בתי הכנסת לשם שמירת הסדר הציבורי והביטחון במעגלים שונים, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה ומניעת פשיעה ואכיפתה. הפעילות המבצעית תקיף את הערים, צירים מרכזיים, מקומות תפילה ואתרי בילוי ותבוצע במעגלים שונים ממרחב התפר ועד פנים הארץ, תוך פעילות מוגברת למניעת כניסת שוהים בלתי חוקיים לישראל. כוחות מתוגברים ייפרסו בכבישי המיקוד, בדגש על הצירים הבינעירוניים, במטרה להגביר את הביטחון בכבישים ולתת שירות לציבור הנהגים”.

מרכזת משאבי הקהילה בעיריית רעננה, העובדת הסוציאלית שולי אבידור, עסוקה בשבועות האחרונים בתיאום וארגון הטיפול ומתן העזרה לנזקקים לקראת ראש השנה וחגי תשרי. “אני אחראית על תיאומים, אריזות, הכנת רשימות של אנשים וכיוצא בזה, מול כל הגורמים המתנדבים במהלך כל השנה ולא רק בחגים. חודשיים-שלושה לפני כל חג אנחנו מתחילים לעבוד מול כל אותן עמותות וגופי מתנדבים, ואני בודקת איתם במה הם יכולים לעזור השנה, שולחת מייל לכל העובדים הסוציאליים ובודקת מולם מה צריך, מה חסר, ומחדשת כמובן את הרשימות ומעדכנת אותן. זו לוגיסטיקה מורכבת והעבודה רבה. השנה התחלנו לעבוד כמה חודשים לפני החגים בגלל הסמיכות לתחילת שנת הלימודים. כבר מהשבוע שעבר אנחנו עושים איסופים, אורזים חבילות, מחלקים ומתארגנים על חלוקות בסמוך לחג. אני יכולה לומר שיש לנו פרויקטים מאוד יפים בעיר וכיף גדול לעבוד עם המתנדבים ואנשים שרוצים לתת”.

ואיפה יכול מי שאין לו, לחגוג ביחד בערב החג?
“בכל שנה, בראש השנה וגם בערב פסח, יש בבית חב”ד ארוחת חג יפה לאנשים שרוצים להתארח ולחגוג, גם נזקקים וגם אנשים שרוצים להגיע. יש גם אנשים טובים שמתקשרים אלינו ורוצים לארח. תמיד יש יותר אנשים שרוצים לארח ופחות אנשים שרוצים להתארח. חודשיים”.

אחת העמותות שמחלקת סלי מזון בערב החג היא חסד קטן, שהוקמה לפני כ-12 שנים על ידי נטלי וערן רודולר. השניים, ילידי רעננה החליטו להקים ולהפעיל את העמותה מביתם, לאחר שבנם חלה בסרטן. “הקמנו את הארגון כשהבן שלנו היה בן 4.5 וחלה בסרטן, מתוך אמונה שמי שרוצה חיים צריך לתת חסד, וכך היה. פתחנו את ביתנו לכל נצרך. במהלך השנים הגיעו מקרים לא פשוטים לעזרה, דבר שחיזק אצלנו את הרצון להמשיך ולהתמיד בכל שנה ובכל שבוע בעשיית החסד”, מספרת נטלי.
מה אתם עושים במסגרת הפעילות?
“מאז ועד היום, בכל יום רביעי אנו אורזים סלי מזון לכ-180 משפחות נצרכות, ובחגים הכמות מכפילה את עצמה. החסד נתרם בזכותם של אנשים נדיבי לב וארגון לקט ישראל שתמיד שם בשבילנו. לאחרונה התחלנו לחלק גם בימי שישי מזון מוכן לכבוד השבת לכל דורש, ולקראת פתיחת השנה החדשה חילקנו ילקוטי בתי ספר וציוד הכולל, כלי כתיבה מחברות ומחשבים ניידים לתלמידים רבים ברחבי העיר”.

ולקראת החגים?
“עוד לפני החגים אנחנו פונים לתושבי השכונה, ומתנדבים רבים כמו תלמידי בתי הספר, איחוד הצלה, משטרת ישראל. כולם באים ומסייעים באריזות סלי המזון. אנחנו ארגון פרטי וניתן לפנות אלינו בטלפון: 0525607855”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר