מימין: אלי אלוש, אריה פרידמן, חיים גולדמן. צילומים פרטי, ירון גרזון, עזרא לוי
מימין: אלי אלוש, אריה פרידמן, חיים גולדמן. צילומים פרטי, ירון גרזון, עזרא לוי

פרידמן: "חיים גולדמן זה חיים גולדמן, מי שמכיר אותו יודע במי מדובר"

אלי אלוש ואריה פרידמן העומדים בשתי סיעות דתיות, הודיעו בשבוע שעבר כי הם נמצאים במגעים לאיחוד. חיים גולדמן, העומד בראש הסיעה הדתית "באמונה" תוהה מדוע בקשותיו לאיחוד עם השניים לא נענו עד כה

פורסם בתאריך: 12.9.18 13:38

אלי אלוש ואריה פרידמן העומדים בשתי הסיעות הדתיות "הרשימה הדתית המאוחדת" ו"מאמינים ברעננה" הודיעו בשבוע שעבר כי הם נמצאים במגעים לאיחוד בין שתי הרשימות. חיים גולדמן, העומד בראש הסיעה הדתית "באמונה" תוהה מדוע בקשותיו לאיחוד עם השניים לא נענו עד כה.

גולדמן, שהכריז על הקמת סיעתו לפני כשבועיים, טוען כי פנה בבקשות איחוד בין הסיעות לאלוש ולפרידמן, אך נותר ללא מענה. "אני פניתי גם מעל דפי העיתונים וגם באופן אישי לאריה פרידמן וגם לאלי אלוש", אומר היום גולדמן לצומת השרון, "ואמרתי להם שנשב למשא ומתן לצורך איחוד. אני יצאתי בהצעה שאני מוכן לשים את האגו בצד ולרדת מהסיפור של מקום ראשון ברשימה, והצעתי להם שנשב ונבחר מישהו שהוא בעל קונצנזוס בציבוריות הרעננית הדתית. ואחריו, אנחנו איכשהו נשתלב, כל אחד מאיתנו ברשימה. עד היום לא קיבלתי שום תגובה לעניין הזה. אז הם מדברים על איחוד ולא פנו אליי אז זה איחוד של רק חלק מהציבור. זה מראה משהו על הכוונות שלהם. הרי הורדתי את האגו, אמרתי הנה אני מוותר, בואו תוותרו גם אתם. לא קיבלתי שום פנייה או תגובה. אז אני ממשיך במרוץ שלי. אני בהחלט חושב שהיה ראוי שנעשה צעדים פרקטיים לאיחוד".

אתה רצת מול אריה פרידמן והובסת בפריימריז של הבית היהודי, אתה חושב שתוכלו לשבת ביחד באותה הרשימה?

"אני יכול להתאחד איתו, אין בעיה, אבל בינתיים פניו לא לאיחוד".

בינתיים פניו לאיחוד עם אלוש אבל לא איתך.

"אוקיי ,אז כרגע יש בין שליש לחצי מהציבור הרענני הדתי שלא יהיה מיוצג באיחוד הזה".

ועם אלוש היו לך חילוקי דעות שגרמו לך לרוץ בסיעה משלך. אתה חושב שאלה דברים שניתנים לגישור?

"כשיושבים ומדברים הכול ניתן לגישור".

פרידמן אומר שבנתיים שתי הסיעות בראשותו ובראשות אלוש עדיין אינם במגעים. "אנחנו לא במגעים עדיין, אנחנו בקדם מגעים", הוא אומר, "יש כמה נושאים שאם הם ייפתרו אז נוכל להתקדם, אבל עד שהם לא ייפתרו אנחנו מבחינתנו רצים בנפרד".

חיים גולדמן הראה רצון דומה לאיחוד אבל הוא אומר שהתעלתם מהכוח המנדטורי שהוא מביא לשולחן, אמת?

"אין לי תגובה לזה. חיים גולדמן זה חיים גולדמן, מי שמכיר אותו יודע במי מדובר".

מאלי אלוש נמסר בתגובה: "רשימת "מאמינים ברעננה" רואה בצורך לאחד את השורות במגזר הדתי בעיר כמהלך חשוב ועיקרי. כל חברי הרשימה באופן גורף הביעו את תמיכתם במהלך ואף שותפים באופן מלא לקידומו. מאחר ומהלכיו הפוליטיים התמוהים של מר גולדמן אינם ברורים, במיוחד לאור העובדה כי הוא כבר היה חבר בכל אחת מהרשימות הדתיות בעיר, אני מציע לו לעשות סדר ולקבל החלטה באיזה צד הוא נמצא, כי אנחנו כבר מבולבלים. אין מקום לרשימה דתית נוספת בעיר ואני מצפה מכל מי שהציבור הדתי חשוב ויקר לליבו,  לברך  ולתמוך בכל מהלך של איחוד אמיתי, כדי שהציבור הדתי ברעננה ישיג את התוצאה הטובה ביותר בבחירות הקרובות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר