האוניברסיטה הפתוחה צילום דן קינן
האוניברסיטה הפתוחה צילום דן קינן

בישראל, בארצות הברית, באתיופיה ובניו זילנד: האוניברסיטה הפתוחה פותחת שנה

791 מהסטודנטים שוהים בחו"ל, 1,292 הם תלמידי תיכון, 868 מהסטודנטים הם חיילים בשירות חובה ו-62 הם אסירים. החוג עם מספר הנרשמים הגבוה ביותר לתואר ראשון: חינוך ופסיכולוגיה

פורסם בתאריך: 14.10.18 08:39

הבוקר, יום ראשון, ה-14.10, יוצאת לדרך שנת הלימודים האקדמית החדשה. במסגרת האוניברסיטה הפתוחה יחלו את לימודיהם עשרות אלפי הסטודנטים הלומדים ב-60 מרכזי לימוד שונים ברחבי הארץ, ביניהם כמובן הקמפוס המרכזי ברעננה.

על פי הנתונים לשנת הלימודים הקרובה, כ-47,600 סטודנטים יחלו את לימודיהם היום, מתוכם 57% נשים ו-43% גברים. 44,500 מתוכם הם סטודנטים לתואר ראשון, כשהחוג המבוקש ביותר לתואר זה הוא חינוך ופסיכולוגיה עם -34% מהנרשמים, והחוג הכי פחות פופולרי הוא מדעי הטבע והחיים, עם 7% מהנרשמים לתואר ראשון. אליהם מתווספים כ-2,500 סטודנטים הלומדים באוניברסיטה לתואר שני בתשע תכניות שונות ו-736 סטודנטים שלומדים לימודי תעודה ותעודת הוראה.

בשנה הקרובה גם יחלו את לימודיהם 791 סטודנטים השוהים בחו"ל ולומדים באוניברסיטה הפתוחה דרך האינטרנט. הסטודנטים מפוזרים בכל רחבי הגלובוס, גם באתיופיה וניו זילנד, כשניו יורק, לוס אנג'לס וברלין הן הערים עם מספר התלמידים הרב ביותר מעבר לים.

מתוך עשרות אלפי התלמידים שיחלו את לימודיהם, כ-7,279 הם סטודנטים מהמגזר הערבי וכ-1,424 מהמגזר החרדי. בשל גמישות הלימודים במוסד והיכולת ללמוד מרחוק, 1,292 תלמידים תיכון, 868 חיילים בשירות חובה ו-62 אסירים יחלו את לימודיהם גם הם בשנת הלימודים תשע"ט.

מי שעומדת בראש האוניברסיטה הפתוחה כבר מתחילת חודש אוקטובר, היא הנשיאה החדשה והתשיעית במספר של המוסד האקדמי, פרופסור מימי אייזנשטדט."לאוניברסיטה הפתוחה עוצמות ייחודיות המתבטאות בהובלה של תהליכים אקדמיים המבוססים הן על מחקר מעמיק ויצירתי בתחומים שונים", אמרה פרופסור אייזנשטדט, "הן על פיתוחים של חומרי לימוד עדכניים ושיטות הוראה מתקדמות וחדשניות, והן על תפיסת האקדמיה כמנוף לשינוי חברתי, להרחבת הנגישות להשכלה גבוהה לאוכלוסיות רבות, תוך שמירה על רמה אקדמית גבוהה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר