אחוזה. צילום ניר קידר
אחוזה. צילום ניר קידר

רעננה במקום ה-10 מתוך 24 בדירוג החופש העירוני

תנועת ישראל חופשית מדדה את החופש העירוני ואת הצביון הדתי לפי מספר קריטריונים, כמו מסחר בשבת, תחבורה ועוד

פורסם בתאריך: 17.10.18 08:57

על פי מדד החופש העירוני, שפורסם על ידי תנועת 'ישראל חופשית', רעננה ממוקמת במקום ה-10 מתוך 24 ערים שנבדקו. לערים שנבדקו ניתן ניקוד במספר קריטריונים: מסחר בשבת, תחבורה ציבורית, תקציבי דת, יחס ללהט"בים והפרדה מגדרית במרחב הציבורי, פלורליזם יהודי וקבורה אזרחית ופיקוח המועצה הדתית בעיר או היעדרו על שלילת תעודות כשרות מעסקים.
בתמיכה בקהילה הלהט"בית, ניתן לרעננה הציון האפשרי הגבוה ביותר. נמצא כי העירייה תומכת באירועי גאווה בעיר, בתקציב העירייה ישנו סעיף מיוחד לאירועי הסברה על 'סובלנות וגאווה' וכי קיימות קבוצות איגי בעיר וסניפים של חוש"ן ותהל"ה. גם בקבורה האזרחית קיבלה רעננה את מירב הנקודות, בשל קיומה של חלקה אזרחית בבית העלמין המאפשרת קבורה אזרחית. גם בפלורליזם דתי קיבלה רעננה את מלוא הנקודות, בשל פעילות הקהילות הרפורמית והקונסרבטיבית ומגוון הזרמים הדתיים הפועלים בעיר.
גם בתקציבי דת רעננה קיבלה ציון גבוה יחסית, כשנמצא כי העירייה מוציאה כ־75.50 שקלים מתקציב הדת על תושב יהודי בעיר בשנה, סכום נמוך יחסית לערים אחרות.
בתחום המסחר בשבת, לא קיבלה רעננה את מלוא הניקוד, בשל מיעוט המסחר בעיר בשבתות. כמו כן ציון נמוך ניתן בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי. ציון אפסי ניתן בתחום התחבורה הציבורית בשבת ובפיקוח המועצה הדתית על שלילת תעודות כשרות, בשל היעדרם של השניים, על פי המדד.
ביחס לשכנותיה, עקפה רעננה את כפר סבא במדד החופשיות, שמיקם אותה במקום ה-11. הרצליה לעומת זאת, מוקמה במקום ה-4, בשל הפעלת קו אוטובוס בשבת מטעם העירייה והמאבק למען פתיחת בתי עסק בשבת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר