חיים ברוידא, רחלי בן ארי סקעת וניר קריסטל לאחר הניצחון
חיים ברוידא, רחלי בן ארי סקעת וניר קריסטל לאחר הניצחון

הנת"צ, הדיור לצעירים והסטטוס קוו ברעננה: התוכניות של חיים ברוידא בנושאים המרכזיים

דירות של שלושה ושני חדרים, הזזת הנת"צ מאחוזה ושמירה על הסטטוס קוו: בעוד כשלושה שבועות ייכנס לתפקידו ראש העיר הנבחר חיים ברוידא. אלו התוכניות שלו עליהן הצהיר במערכת הבחירות בשלושה תחומים חשובים

פורסם בתאריך: 15.11.18 10:45

כמעט 59 אחוזים מהמצביעים בסיבוב השני ביום שלישי השבוע רצו שחיים ברוידא יהיה ראש עיריית רעננה. ללא ספר מדובר בהישג מרשים ובאמירה ברורה של תושבי רעננה. ברוידא, עיתונאי בכיר בידיעות אחרונות לשעבר, פעיל ברעננה כבר שנים רבות. אתמו גם הכריז על בחירתו באופן רשמי נציג משרד הפנים. זה הזמן להביא לתושבי רעננה את העמדה של ברוידא כפי שהביע אותה בקמפיין הבחירות, בנושאים המרכזיים ברעננה.

1. הנת"צ

ברוידא התחייב כי פרוייקט הנת"צ במתכונתו הנוכחית ברחוב אחוזה לא ייצא לפועל, וכי יוצעו חלופות שונות לתוואי ולהמשך העבודות. ניר קריסטל, שהצטרף לברוידא לאחר הסיבוב הראשון ורץ בעצמו בבחירות בקמפיין "לנתץ את הנת"צ", התחייב גם הוא בראיון לצומת השרון כי הנת"צ לא יעבור באחוזה אלא יועבר ל-531. תכנית הנת"צ, או בשמה 'מהיר לעיר', היא תכנית חתומה ומתוכננת של משרד התחבורה שמטרתה לחבר את אזור השרון לגוש דן בתחבורה ציבורית. התכנית הכוללת כ-17 ערים, ביניהן הרצליה, כפר סבא והוד השרון. העבודות באחוזה מתוכננות לתחילת שנת 2019, ושינוי תכניות הנת"צ בשלב כל כך מאוחר ידרוש משא ומתן לא פשוט מול משרד התחבורה. בחשיפת תכניות הנת"צ בישיבת מועצה מוקדם יותר השנה ע"י נציג משרד התחבורה, נטען כי לא יתאפשרו שינויים בתכנית.

אוטובוס אגד. צילום מיכאל פתאל

מתכנן להעביר את הנת"צ מאחוזה. צילום מיכאל פתאל

2. שמירה על הסטטוס קוו ובניית קואליציה חזקה

ברוידא התחייב לשמור על הסטטוס קוו, על האיזון והצביון הסובלני בעיר, ולתת מענה לצרכים של כל מגזר מתוך התחשבות הדדית. שתי הסיעות הדתיות, "באמונה" ו"הרשימה הדתית המאוחדת" תמכו בחיים ברוידא מאחורי הקלעים ולטענת ראשיהן הם אלו שהביאו לו את ניצחונו. פרטי המשא ומתן בין ברוידא לסיעות טרם נחשפו, אך נרמז מצד 'הרשימה הדתית המאוחדת' כי תפקיד סגן ראש עיר בשכר הוא חלק ממנו. תפקידי המפתח בקואליציה שיישארו על השולחן לאחר המו"מ עלולים לא להיות מספיק אטרקטיביים כדי למשוך סיעות חילוניות גדולות כמו מרצ, ובכך עלולה הקואליציה להכיל נציגות לא שווה של המגזר החילוני והמגזר הדתי בעיר.

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

רונית וינטראוב יו"ר סיעת מרצ, תשב בקואליציה? צילום: תומר נויברג

3. דיור לצעירים

ברוידא התחייב לפעול נמרצות החזיר את הצעירים לרעננה. הוא דיבר על בניית דירות בנות 3-4 חדרים לקנייה והשכרה במערב העיר והסבת משרדים בבנייני ההייטק באזור התעשייה למתחמי דיור לטובת מגורים לצעירים. כמו כן דיבר ברוידא על בניית שתי דירות בנות 3 חדרים בכל בניין בו מבוצע פרויקט תמ"א 38. רעננה נחשבת לעיר יקרה מאוד לצעירים. לפי אתר הנדל"ן 'מדלן', מחיר דירת שלושה או ארבעה חדרים ממוצעת ברעננה גבוה בכמה מאות אלפי שקלים מהממוצע הארצי. אם ברוידא מתכנן לממש את הבטחתו ולהוריד את מחירי הדיור בעיר דרך הגדלת היצע, אז בנוסף לאישורים הנדרשים להפיכת מבנים תעשייתיים למבני מגורים, הוא ייאלץ גם להתמודד עם הקבלנים ועם חברות הבנייה בהצבת התנאי לשתי דירות שלושה חדרים בכל פרוייקט תמ"א. תושבי רעננה כמובן יחזיקו לו אצבעות.

אזור תעשייה רעננה. צילום רינת הלון

מתכנן הסבת משרדים באזור התעשייה למתחמי דיור. צילום רינת הלון


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר