קפה (מאגר: Shutterstock)
קפה (מאגר: Shutterstock)

"השמטת הכנסות של למעלה משני מיליון שקלים". כתב אישום נגד זכיינים לשעבר של קפה גרג ברננים

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה כתב אישום כנגד זכיינים בקפה גרג 'רננים' לשעבר. האישום: הנאשמים השמיטו לכאורה דיווחים על הכנסות בסכום של כ-1.8 מיליון ש"ח. באי כוחם: "אנו סמוכים ובטוחים כי בסופו של יום יתברר כי לא דבק רבב במרשינו"

פורסם בתאריך: 22.11.18 08:33

פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה), הגישה בתחילת החודש כתב אישום לבית משפט השלום בנתניה, כנגד חברת פרל את מלכימן בע"מ ושלושה נאשמים נוספים: רועי פרל, תמיר פרל ואוריה בן עזרא, שבין השנים 2009-2013 היו לפרקי זמן בעלי מניות בחברת פרל את מלכימן בע"מ שהפעילה וניהלה את סניף קפה "גרג" בקניון רננים.

"בשנים 2009-2013 הנאשמת 1 (חברת פרל את מלכימן בע"מ)", נכתב בכתב האישום, "הייתה חייבת בניהול ספרי חשבונות על פי הוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות השתל"ג 1973, וכן הייתה חייבת בהגשת דו"חות שנתיים על הכנסותיה בהתאם להוראות סעיף 131 לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש] התשכ"א 1961. בתקופה הרלוונטית הייתה מוטלת, על הנאשמים 2-4 (תמיר ורועי פרל, אוריה בן עזרא) חובת הגשת דו"חות שנתיים על הכנסותיהם לפקיד שומה, בהתאם להוראות סעיף 131 לפקודה"

כתב האישום מפרט את השיטה בה לכאורה השתמשו הנאשמים בין השנים כדי להשמיט סכומים מדיווח ההכנסות היומי, שהצטברו ל1,770,624 ש"ח בין השנים 2008-2012 וסך נוסף של 484,588 ש"ח בשנת 2013.

"בתקופה הרלוונטית (2009-2013), פעלו הנאשמים בצוותא", נכתב בכתב האישום, "במרמה ערמה ותחבולה על מנת להתחמק מתשלום מס, כדלקמן: הנאשמים השמיטו באופן יום יומי, לפחות 10% מהמחזור הכספי, מתקבולי בית הקפה "גרג" של נאשמת 1 (חברת פרל את מלכימן בע"מ) הרשומים בספרי הנהלת החשבונות, והוציאו סכומי כסף במזומן בהיקף השווה להשמטה לשימושם. הנאשמים ביצעו את ההשמטה באמצעות תוכנה ייעודית לניהול בית הקפה אשר הייתה מותקנת בקופות הרשומות, של נאשמת 1 (חברת פרל את מלכימן בע"מ), בשם "REST" שכונתה "פרסטו".

"התוכנה אפשרה פעולות מסוג ביטול חשבוניות, מתן הנחות וכן מחיקת פריטים לאחר הרכישה, וזאת לאחר שהחשבונית כבר שולמה ונשמרה בספרי הנאשמת 1(חברת פרל את מלכימן בע"מ). בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, מדי יום, בסוף משמרת או בסוף יום עבוד, והחל משנת 2012 גם במהלך יום העבודה, נאשם 3 או נאשם 4 (תמיר פרל, אוריה בן עזרא), בעצם או באמצעות עובדים אותם הדריכו והנחו לעשות כן, פעלו על מנת להקטין את התקבולים שנרשמו בספרי הנהלת החשבונות"

ע"פ כתב האישום, הנאשמים מואשמים בהשמת הכנסות מדו"ח בכוונה להתחמק ממס, הכנה וקיום של פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות במזיד בכוונה להתחמק ממס, שימוש במרמה, ערמה ותחבולה במזיד בכוונה להתחמק ממס והשמטת הכנסות מדו"ח.

מטעם הנאשמים, הגיבו עו"ד ערן ערבה בא כוחם של תמיר פרל ואוריה בן עזרא ועו"ד דוד אפרים בא כוחו של רועי פרל: "לצערנו, כתב האישום ככל שהוגש, טרם הועבר אלינו. אנו מכחישים את העבירות המיוחסות למרשינו. אנו סמוכים ובטוחים כי בסופו של יום יתברר כי לא דבק רבב במרשינו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר