הבנייה ברחוב המעלות 3
הבנייה ברחוב המעלות 3

הפרויקט ברחוב המעלות 3: שכנים מתלוננים על כך שהפועלים עובדים ללא אמצעי בטיחות

דיירי הבניינים הסמוכים לפרויקט התמ"א, צילמו את הפועלים עובדים ללא אמצעי בטיחות ופנו לעיריית רעננה שטענה כי הנושא מטופל. חודש לאחר מכן, צילמו השכנים תמונות זהות המעידות על המשך התופעה

פורסם בתאריך: 28.11.18 11:47

תושבי הבניינים הסמוכים לפרויקט התמ"א ברחוב המעלות 3, התלוננו אתמול (שלישי) על כך שמספר פועלים שעובדים בגובה רב בפרויקט, אינם לובשים אמצעי בטיחות. זו לא הפעם הראשונה שהשכנים מתלוננים על כך. לפני כחודש פנתה לעירייה אחת הדיירות מבניין סמוך, וטענה כי הפועלים בפרויקט עובדים בגובה רב אך אינם לובשים אמצעי בטיחות. העירייה הגיבה ועדכנה כי מפקח בניה מטעמה הגיע למקום ובדק יחד עם מנהל העבודה את הפועלים, ולא מצא כי קיימת סכנה לאחד העובדים. הדיירת לא ויתרה, וצילמה מספר פעמים בחודש האחרון את הפועלים בבניין, שנראו בתמונות כי אינם לובשים אמצעי בטיחות. כך לדוגמא, התמונה הבאה צולמה אתמול:

הבנייה ברחוב המעלות 3

הבנייה ברחוב המעלות 3

"התחושה שעולה מהתגובות של פקחי העירייה, מהאדישות הכללית ומחוסר הטיפול בנושא הוא שחיי הפועלים לא שווים כלום", אמרה דיירת הבניין הסמוך לצומת השרון, "אני תמהה גם על דיירי הבניין שלא עוצרים את הבנייה, כי כשפועלים עובדים בסכנה כזו, כל תאונה שעלולה לקרות תהיה גם על מצפונם".

עו"ד אייל פלטק המתמחה בדיני בטיחות, מסביר את תנאי הבטיחות שיש לנקוט  באתר בנייה: "לא צריך להיות איש בטיחות כמוני כדי להבין שהעובד בתמונה כל רגע יכול ליפול. העבודה שהוא עובד נחשבת לעבודה בגובה. כדי לעבוד עבודה בגובה, פועל חייב להיות רתום ברתמת בטיחות, ומצויד באפוד זוהר ובקסדת בטיחות. הצינור יציקה בתמונה יכול לזוז בין רגע ולהעיף את הפועל מהגג. ברגע שפועלים אינם עוקבים אחרי תקנות הבטיחות, הקבלן חשוף לקנסות מטעם משרד העבודה".

עו"ד לענייני בטיחות אייל פלטק

עו"ד לענייני בטיחות, אייל פלטק

מטעם קבלן הפרויקט ועיריית רעננה טרם נמסרה תגובה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר