צילום אילוסטרציה למצולמת אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה למצולמת אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

80 נשים התלוננו השנה ברעננה על אלימות

ראש העירייה הנכנס, חיים ברוידא, הודיע כי עיריית רעננה תאפשר לעובדות העירייה לשבות במסגרת מחאת אישה שובתת ביום שלישי, ללא ניכוי יום חופש

פורסם בתאריך: 2.12.18 13:41

עיריות רבות בארץ, וגם עיריית רעננה, הצטרפו למחאת "אישה שובתת", מחאה ארצית נרחבת נגד אלימות כלפי נשים, ויאפשרו לעובדות העירייה לשבות ולא להגיע לעבודתן ביום שלישי ללא פגיעה בשכרן או במכסת ימי החופש שלהן,ובכך לקחת חלק פעיל במחאה. ראש עיריית רעננה הנכנס, חיים ברוידא, הודיע ביום ראשון כי הוא מתכוון לתמוך במחאת הנשים שתתקיים ביום שלישי הקרוב שמטרתה לאגד כוחות סביב המאבק באלימות כלפי נשים בישראל. מחאת "אישה שובתת" ("אני אישה, אני שובתת") תתקיים, בין היתר, בעקבות רציחתן בשבוע שעבר של סילבנה צגאיי בת ה-13, ויארה איוב בת ה-16, שגופתה נמצאה בפח אשפה ביישוב גוש חלב, ובשל עליית מקרי אלימות המופנית נגד נשים.

העליה במקרי האלימות כלפי נשים לא פסחה גם על רעננה. לפי נתוני המרכז לטיפול ומניעת אלימות בתוך המשפחה ברעננה, עולה כי השנה פנו למרכז 80 נשים שחוו אלימות לסוגיה, פיזית, מילולית, כלכלית ונפשית, עליה של כ-30 פניות משנת 2017. "בשנה שעברה התקבלו במרכז שלנו כ-100 פניות בנושאי אלימות, 50 מתוכן היו נשים. השנה התקבלו 80 תלונות של נשים על אלימות כזו או אחרת שהופעלה נגדן כשבמקביל אנו ממשיכים לטפל בפניות קודמות. בנוסף, המרכז שלנו מטפל גם בכ-20 ילדים שהיו עדים לאלימות כנגד נשים", אמרה הבוקר עו"ס רות זהבי, מרכזת טיפול נשים במרכז לטיפול ומניעת אלימות במשפחה.
המרכז הוקם לפני כ-20 שנה כחלק ממערך ארצי של מרכזים לטיפול באלימות בפיקוח משרד הרווחה שנמצאים כיום ברוב הערים והישובים בארץ. מטרתו לספק טיפול, מניעה, ייעוץ, הדרכה ומידע בנושא אלימות במשפחה. "אנחנו מטפלים באלימות, בין היתר כלפי נשים, כשמדובר באלימות פיזית, מינית, פסיכולוגית וכלכלית. עיקר הפניות שלנו מתקבלות מהמשטרה, סדרי דין, מערכת הבריאות וגם נשים שפונות באופן פרטי. אני חייבת לציין שבזכות המודעות העולה של נשים, יש עליה בכמות הפניות הפרטניות של נשים שחוות אלימות", היא מציינת.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר