חיים ברוידא, ניר קריסטל. צילומים יח"צ, איציק קנטי
חיים ברוידא, ניר קריסטל. צילומים יח"צ, איציק קנטי

הזמן קצר: כל הקשיים של חיים ברוידא בדרך להרכבת קואליציה

ביום שלישי ייכנס חיים ברוידא לתפקידו, ביום חמישי תתקיים ישיבת מועצת עיר. גורמים פולטייים טוענים שברוידא עשה טעויות שיקשו עליו להרכיב קואליציה, אחת מהן היא ההסכם המוקדם עם ניר קריסטל

פורסם בתאריך: 2.12.18 17:29

ביום שלישי הקרוב ייכנס חיים ברוידא לתפקידו כראש עיריית רעננה, ביום חמישי תתקיים ישיבת המועצה הקרובה, אבל עדיין אין קואליציה והמצב מעורפל. "הטעות הגדולה ביותר של ברוידא היא שהוא סגר דיל עוד לפני שראה והריח את השטח ולכן לא תתאפשר כל קואליציה, וגם אם תהיה כזו היא תשען על כרעי תרנגולת", אומר ראש אחת הסיעות הנבחרות.

למעלה משבועיים עברו מאז נבחר חיים ברוידא לכהן בתפקיד ראש העיר והקושי של הרכבת הקואליציה מרחף מעל עיריית רעננה. חלק מהקושי האוביקטיבי שבהרכבתה של הקדנציה הנוכחית של עיריית רעננה נובע מריבוין של הסיעות הקטנות – 19 חברי מועצה שמפוצלים ל-8 סיעות קטנות שכל אחת מהן תובעת את חלקה בעוגת העירייה. מרצ רעננה חופשית בראשות רונית וינטראוב (4 מנדטים), הליכוד בראשות אילן כהן (1), חיים ברעננה בראשות חיים ברוידא (3), לב בראשות איתן גינזבורג (3) רעננים בראשות ניר קריסטל (2), רעננה מכל הלב בראשות יקי ודמני (2), הרשימה הדתית המאוחדת בראשות אריה פרידמן (3) ובאמונה בראשות חיים גולדמן(1).

"הקואליציה של ברוידא לא נראית באופק וגם לא תיראה לדעתי והאופוזיציה תגבור עליה ותכלול את לב עם שלושה מנדטים, רעננה מכל הלב עם 2 מנדטים, מרצ עם ארבעה מנדטים, והליכוד עם מנדט אחד. כרגע נדמה שהיחידי שהולך עם הקואליציה של ברוידא זה קריסטל שחתם איתו על הסכם ולדעתי דווקא השיתוף פעולה בינהם הוא שיגרום לקריסה של קואליציה עוד לפני שהורכבה", אומר גורם בכיר באחת הסיעות.
גורם נוסף טוען: "עד לרגע זה לא קיבלתי כל פניה אישית ולא התקיימו מגעים בין סיעתנו לברוידא. למרות שהצעתי עצמי לעבוד ללא כל שכר על מנת להביא את יכולותי והאג'נדה שלי למען תושבי רעננה איש לא פנה אלי ולו רק מהסיבה שטובת העיר לא עומדת בראש השיקולים שלהם". בכיר נוסף: "יש כאן התנהלות של טירונים, ראש העיר הנכנס היה צריך לקיים מגעים עם כל סיעה וסיעה כדי להבין את המפה וזאת לפני שסוגר עסקאות כאלה ואחרות.  ככה לא תקום כאן קואליציה אלא אופוזיציה חזקה ונשכנית".

גורם שלישי טוען שההסכם בין ברוידא לקריסטל, הסכם שנחתם בסיבוב השני בו נקבע כי במידה וברוידא ינצח, קריסטל ישמש מ"מ וסגן ראש עיריה בשכר ויחזיק בתיקים כמו חזות העיר, ביטחון ועוד, מילכד את ברוידא: "נכון לכעת איש לא פנה אלינו כדי לנהל איתנו מו"מ כלשהו וכרגע ברוידא לא סגר עם איש למעט קריסטל וזו בדיוק הבעיה. קודם כל למה להבטיח לו את תפקיד סגן ראש עיר כשסיעתו צברה שני מנדטים, ומרצ למשל צברה 4? אין כאן כל הגיון וזה רק בעוכריו של ברוידא, הסכם שנעל אותו. בקדנציה הקודמת בילסקי חילק את תפקיד סגני ראש העיר לפי הצורך וכראות עיניו, וככה גם ברוידא צריך לנהוג. אם הוא רוצה לנסות בכלל להקים קואליציה הוא חייב לחלק את תפקיד סגן ראש העיר לסיעות עם מספר המנדטים הגבוה ביותר, רק ככה יש סיכוי בעיר הזו, אחרת תושבי רעננה ישלמו את המחיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר