עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

היום שביתה: האגף לשירותים חברתיים בעירייה יהיה סגור

השביתה ברעננה היא חלק משביתה של שירותי הרווחה במחוז מרכז. הסיבות: האלימות כלפי העובדים הסוציאלים, העומס ותנאי השכר. ד"ר רותי נאור, מנהלת האגף: "ברעננה אנחנו לא חווים אלימות והעומס קטן יותר, אבל גם כאן קשה לגייס אנשים"

פורסם בתאריך: 13.12.18 08:00

האגף לשירותים חברתיים בעיריית רעננה צפוי לשבות היום, יום חמישי, כחלק משביתת שירותי הרווחה של מחוז מרכז. שביתת המחוז מתקיימת כחלק מהמחאה הארצית של העובדים הסוציאליים כנגד אלימות מטעם המטופלים, תנאי עבודה ירודים ושכר נמוך. כתוצאה מהשביתה, שירותי הרווחה לא יהיו זמינים היום בעיריית רעננה, מלבד מקרי חירום כמו סכנת חיים קיצונית או הודעה על מוות או רצח, וזאת גם באישור איגוד העובדים הסוציאליים. ביום שישי בבוקר יפעל האגף כסדרו.

"השביתה הזו עוסקת בשני נושאים", אומרת ד"ר רותי נאור, מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעירייה בשמונה השנים האחרונות. "הראשון הוא אלימות מול עובדים סוציאליים, ויש התגברות של האלימות הזו בשנה האחרונה באופן בולט. הנושא השני הוא תנאי השכר וההעסקה שלנו".

כיצד האלימות מתבטאת אל מול העובדים הסוציאליים?

"אנחנו עובדי ציבור, צריך להגן עלינו. אנחנו הכלי לטיפול באנשים. כשפוגעים בכלי, אין דרך לתת טיפול לאנשים. צריך להגן עלינו כדי שנוכל לתת טיפול לאוכלוסיות מוחלשות. רופא למשל, כשנכנס לאגף שיש בו חיידק מדבק, צריכים לספק לו הגנה מפני החיידק, אחרת הוא לא יוכל לטפל במטופלים. אנחנו אותו הדבר. האלימות היא החיידק. המדינה רוצה שנטפל באוכלוסיות מוחלשות, אז הם צריכים לתת לנו את הכלים לכך. מאבטחים במבני הרווחה, הגנה אישית במקומות ציבוריים אם נדרש. ברעננה אמנם אין בעיה כזו, אבל לחברים שלי העובדים הסוציאליים בפריפריה יש בעיה מאוד קשה עם האלימות. לכן אנחנו מצטרפים לשביתה. ברעננה אנחנו יחסית מוגנים, אבל במקומות אחרים לא".

רותי נאור. צילום זאב שטרן

ד"ר רותי נאור. צילום זאב שטרן

מה לגבי תנאי העבודה והשכר שבגינם אתם שובתים?

"ברעננה אמנם אין בעיה של עומס עבודה, אבל חברים שלי כורעים תחת העומס. לשם השוואה לעובד סוציאלי ברעננה יש כ-100 תיקים בהם הוא מטפל, ולעובד סוציאלי ממוצע יש 400 תיקים. זאת מעמסה בלתי סבירה שלא באמת מאפשרת לתת את השירות ההולם לאזרחים. אנחנו חושבים שלאוכלוסיות המוחלשות מגיע יותר מזה. וכדי שהם יקבלו את זה, צריכים לספק לנו תנאי עבודה הולמים. בעיית השכר לעומת זאת, היא משותפת לכולנו, משום שכולנו מתוקצבים על ידי אותו המשרד – משרד הרווחה. אנחנו לומדים שלוש שנים לתואר ראשון, עוד שנתיים לתואר שני. אנחנו הולכים להשתלמויות ב-30 אחוז מזמן העבודה שלנו, ולא מקבלים שכר שהולם את הוותק וההכשרה שלנו. לכן יש בריחה מהמקצוע. מאוד קשה למצוא עובדים חדשים שמוכנים לעבוד בשכר הזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר