צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ג', אם חד הורית הסובלת מנכות, בסך הכל רצתה לקבל את מה שמגיע לה מהמדינה

במשך זמן רב היא לא קיבלה את הסיוע שמגיע לה, נאלצה להוכיח שלא קיבלה דירה בירושה, וכמעט פונתה מביתה. רק לאחר עזרה מהפעילה החברתית קארי פכטר ופניית צומת השרון למשרד השיכון, היא תקבל את הסיוע המתאים

פורסם בתאריך: 19.12.18 18:14

בסיפור הזה הייתה התפתחות חיובית אבל לא ברור מדוע ג', תושבת רעננה ואם חד הורית לשתי בנות הסובלת מנכות בשש השנים האחרונות, הייתה צריכה לעבור מסע קשה כדי לקבל את המעט שמגיע לה.

ג' נאבקה מדי יום ביומו כדי להחזיק את הראש מעל המים. עקב נכותה, זכאית ג' לסיוע בדיור הציבורי בסך 3,100 שקלים ממשרד השיכון, אך כאשר פנתה אליהם פעמים רבות בבקשה לממש את זכאותה, נתקלה בסירוב. עד שקיבלה סיוע מהפעילה החברתית קארי פכטר.

"אני סובלת מנכות מאה אחוז בשש השנים האחרונות כתוצאה ממחלה", מספרת ג', "אני גרה בשכירות בדירה הנוכחית כבר שנתיים. אני ארבעה חודשים כבר רודפת אחרי משרד הבינוי והשיכון כדי לקבל סיוע בדיור ציבורי. הם עד עכשיו נתנו לי סיוע של 800 שקל בסיוע לשכר דירה. איך הייתי אמורה להתמודד עם זה? ההכנסה היחידה שלי זאת קצבת הנכות שלי, אני במינוסים אדירים. מטרטרים אותי בין בירוקרטיה אחת לאחרת. גם ככה מחירי השכירות הם לא שפויים. אני נכה במאה אחוזים אז אני זכאית לדיור ציבורי. הם בהתחלה טענו שירשתי דירה מאמא שלי. הוכחתי שלא ירשתי שום דירה. אחר כך שלחו חוקר מטעם המשרד, שאמר שמגיע לי דירה. כל פעם זה תירוץ אחר, אחר כך הודיעו לי שאני עוד שבועיים צריכה לפנות את הדברים שלי מהבית כי לא אישרו לי את הסיוע לו אני זכאית. הרגשתי שאני מדברת עם קירות כשאתה פונה אליהם".

אך לסיפור הזה יש כאמור סוף טוב. בסוף השבוע שעבר פנתה ג' לפעילה החברתית קארי פכטר וסיפרה לה כי הגיעה למצב בו אין לה יכולת כלכלית לשלם את שכר הדירה של החודש הבא. פכטר פנתה למערכת 'צומת השרון', ובמאמץ משותף מול משרד הבינוי והשיכון, המשרד אישר ביום שני האחרון כי ג' תקבל את הסיוע לו היא זכאית, ובנוסף תיכנס לרשימת המתנה לדיור ציבורי ברעננה.

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

קארי פכטר. צילום עזרא לוי

"אני מכירה את התושבת המדוברת כבר כמה שנים", אמרה פכטר לצומת השרון, "היא התקשרה אליי וסיפרה לי שגבה אל הקיר. בבכי תמרורים סיפרה לי כיצד אין לה משאבים כלכליים לשלם את שכר הדירה של החודש הבא. אני שמחה שהצלחנו לטפס מעל חומות הבירוקרטיה. המקרה שלה הוא אחד מני רבים. מתחת לפני השטח יש המון מקרי עוני וסעד ברעננה שמתעלמים מהם. אני אמשיך לפעול למען התושבים כפעילה חברתית ולעשות כל מה שאוכל כדי לעזור ולסייע".

"בשעה טובה קיבלתי את מה שאני צריכה", אמרה ג' לאחר הבשורה המשמחת, "אני בעזרת השם בלי נדר, אמרתי שאני אגיד ברכת הגומל בבית הכנסת ביום שבת"

ממשרד הבינוי והשיכון נמסר: "בקשתה של ג' לדיור ציבורי אושרה, ונכון להיום, מיקומה בתור הממתינים לדירה ברעננה הוא 4. עד אשר תתפנה דירה, זכאית ג' לסיוע בשכר דירה על סך 3,100 שקלים מדי חודש. משרד הבינוי והשיכון שם לעצמו למטרה עליונה לטפל במערך הדיור הציבורי, ומשקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת להגדיל את מלאי הדירות בדיור הציבורי במדינת ישראל. במסגרת זו, הציג השר גלנט בפני הממשלה את תכניתו "לגור בכבוד" להצלת הדיור הציבורי בישראל, אשר נדונה בוועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר