הכלב ויטוריו
הכלב ויטוריו

החורף הגיע ועמותות הכלבים בכפר סבא קורסות תחת העומס

בעמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות מתמודדים עם גידול במספר הנטישות ועם מחסור חמור בתרומות. המתנדבת מורן פושינסקי: "הירידה הדרסטית בכמויות האימוצים נובעת גם מחוסר יכולת כלכלית"

פורסם בתאריך: 23.12.18 16:12

עמותות אימוצי הכלבים בכפר סבא ובשרון מדווחות על ירידה דרסטית בכמויות האימוצים בחודשים האחרונים. לדבריהם הכלביות, ההסגרים ובתי המחסה מלאים עד אפס מקום, האמצעים דלים ואין מי שייקח אחריות על הכלבים שחלקם מומתים בסופו של דבר.

מי שהייתה עד לאחרונה אחראית תחום כלבים בעמותת כפר סבא ורעננה אוהבות חיות, מורן פושינסקי, מספרת לצומת השרון כי לקראת החורף המצב החמיר. "המצוקה של כלבים וחתולים בשרון היא גדולה כמעט כמו בקיץ ואולי אף יותר", היא מסבירה. "פשוט יש יותר כלבים ויש צורך דחוף בתרומות, וביותר בתי אומנה ואימוצים מחויבים ואמיתיים – אם בכלביה העירונית ואם בשבתות האימוץ שאנחנו עורכים. הירידה הדרסטית בכמויות האימוצים נובעת מזה שתושבים פחות מסוגלים לזה, אם מבחינת צורך אישי ואם מבחינה כללית. אנחנו אמנם מגבירים את מספר ימי האימוץ אבל זה לא עוזר".

למה זה גורם?
"יש ניסיונות של הסגרים לחפש עמותות שייקחו חסות על כלבים – אתה יכול לראות את זה במגמה אצל כל העמותות שמתחברות אתנו למשל. ההסגרים שאין בהם הרדמות מלאים עד אפס מקום. ואז נוצרת בעיה אחרת של נטישת כלבים – וכאן מתחברת בעיה נוספת של עיקורים וסירוסים. העמותות עומדות על זה ומסרסות ומעקרות כל כלב, אבל בשום מקום אחר לא מחייבים לעקר ולסרסר כלבים. אם מישהו נטש כלבה לא מעוקרת היא מביאה עוד גורים. אלו גורים שננטשים וחלקם עם יכולת להכניס להיריון. זה מעגל שכל הזמן גדל. ואז שומעים על להקות כלבים שמסתובבות".

ואיך אתם כעמותה?
"ברור שאם לא היינו מורידים את כמויות הכלבים בשוטף לא היינו מתמודדים. יש לנו פניות מכל אזור השרון אבל אנחנו לא יכולים לקלוט. אנחנו פועלים בהתנדבות והפעילות אינה כוללת בית מחסה. כל הכלבים שלנו נמצאים או בבתי אומנה או לחילופין בפנסיונים בתשלום, שכולם מלאים כולל הכלבייה העירונית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר