מימין: אילן כהן. צילום תמר מלין. ארז ברט. רונית וינטראוב. צילום תומר נויברג
מימין: אילן כהן. צילום תמר מלין. ארז ברט. רונית וינטראוב. צילום תומר נויברג

מרצ: "הכוונה שלנו הייתה ללכת לאופוזיציה מלכתחילה"

מספר שעות לאחר ההכרזה על הקמת הקואליציה, חלק מחברי הסיעות מגיבים. פרט לסיעת מרצ, היחידה שנותרה באופוזיציה, כל השאר מברכים על הקואליציה הרחבה

פורסם בתאריך: 26.12.18 15:11

לאחר שאתמול בערב הוכרז על הקמת קואליציה בה שותפים 15 חברי מועצה מתוך 19, הגיבו היום חלק מהסיעות על המהלך.

יו"ר סיעת 'הליכוד' אילן כהן, שבעבר טען כי לא יצרו איתו קשר מסיעתו של ברוידא במטרה לקיים מו"מ קואליציוני, נכנס אתמול לקואליציה ויקבל מספר תפקידים, ביניהם יו"ר ועדות הרווחה וחזות העיר."אני מברך על הקמת הקואליציה", אמר היום כהן לצומת השרון, "אני תמיד אמרתי שכל ראש עיר שייבחר, אני אשמח לעבוד איתו. אני איש של עשייה ולא של אופוזיציה. המו"מ איתי התחיל אתמול ב-19:30, ונגמר ב-12 בלילה בעת חתימת ההסכם. אני אשב בוועדות הרלוונטיות, ואשב בכמה וועדות כיו"ר, בוועדת הרווחה, הביטחון ו-ועדת חזות העיר שתיקרא ע"ש עוזי כהן ז"ל, אחי. אמשיך להיות הנציג של רעננה באיגוד ערים ותברואה, ואכהן שם כסגן יושב ראש האיגוד. אני מאחל לראש העיר הצלחה, אני שמח שהצליח לבנות קואליציה רחבה, ואני מאמין שאהיה לו לעזר בעשייה הציבורית".

אילן כהן. צילום תמר מלין

מו"מ שנמשך פחות מחמש שעות. אילן כהן. צילום תמר מלין

ארז ברט, מסיעת 'רעננה מכל הלב', שיכהן במסגרת ההסכם הקואליציוני כסגן ראש עיר ללא שכר במשך 20 חודשים, אמר: "אנחנו גאים להיות חלק משמעותי ובעל סמכויות מהקואליציה הרחבה, שמשקפת את פניהם של התושבות והתושבים, של הקהילות בעיר. אנחנו גאים לקחת חלק בנטל העשייה העירונית שקשורה לתחומים עליהם הצבענו כחיוניים במהלך הקמפיין, לטובתה של העיר, לרבות פיתוחה הכלכלי והעסקי, מרקם היחסים בין התושבים, הפעילות הערכית של בני הנוער ותנועות הנוער, והדאגה לתושבים עם צרכים מיוחדים, והכל בהתנדבות".

ארז ברט

יכהן כסגן ללא שכר. ארז ברט

חבר המועצה איתן גינזבורג, שיכהן כסגן ראש עיר בשכר במשך ארבע שנים וחודשיים (בעשרת החודשים הנותרים יכהן ארז ברט, אך ללא שכר), בירך על ההישג: "רעננה נכנסה לעידן חדש, וזקוקה להנהגה יציבה ורחבה כדי לעמוד בפני האתגרים הצפויים. לכן בחרנו, חברי סיעת לב, להצטרף לקואליציה ולפעול בשותפות ובאחריות למען העיר רעננה ותושביה. לקחתי על עצמי אתגר חדש, במטרה להחזיר את התרבות בעיר לימי הזוהר שלה. להפוך אותה לנגישה יותר, שירותית יותר ומגוונת לטובת כלל חלקי העיר. היינו ונוכל לחזור להיות המובילים בתחום באזור השרון ובכלל. זהו אתגר משמעותי, שביחד עם חברי לסיעה אני בטוח שנעמוד בו. תנועת לב שאני עומד בראשה תתכנס בקרוב ותחדש את פעילותה, כגוף הפעיל לאורך כל השנה ומסייע לחברי המועצה במילוי תפקידם. אני שמח שיצאה בסופו של דבר קואליציה רחבה ומגוונת ואעמיד את כל ניסיוני ומרצי כשותף להנהגת העיר על מנת לסייע בהובלת העיר רעננה ולהצעידה קדימה".

איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

מברך על ההישג. איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

ע"פ ההסכמים הקואליציונים, רק סיעה אחת נשארה באופוזיציה, והיא הגדולה ביותר במועצה – סיעת מרצ, המחזיקה בארבעה מושבים. "צוות המשא ומתן מטעם מרצ רעננה", אמרו בסיעה, "הודיע לנציגי ראש העיר שמרצ תציג עקרונות סף חשובים לשמירה על דמותה של רעננה חופשית וליברלית לפני דיון על תפקידים. לצערנו אך באופן לא מפתיע מרגע אמירה זו בחרו הנציגים של חיים ברוידא לסיים למעשה את המשא ומתן. סוד גלוי הוא שחיים ברוידא זכה לתמיכה של ציבור שלם, המייצג אג׳נדה הסותרת את עקרונותיה של מרצ. מרצ רעננה חופשית נלחמת שנים ארוכות על החופש ברעננה ומיד לאחר הבחירות הערכנו שבהעדר יכולת השפעה אמיתית בקואליציה, תפקידנו לשרת את הציבור מהאופוזיציה".

רונית וינטראוב מרצ. צילום תומר נויברג

נשארו באופוזיציה. רונית וינטראוב יו"ר מרצ. צילום תומר נויברג

"זה די היה ברור שהתכוונו ללכת לאופוזיציה מלכתחילה", מסביר גורם במרצ שהיה מעורב במו"מ, "סניף מרצ לא היה מאשר שום דבר שאין בהם תנאי סף אידיאולוגיים הגיוניים. מרגע שראינו את הזכייה של ברוידא וראינו את התגובה של גיזנבורג, הבנו שהוא יחפש את הדרך לקואליציה. הבנו שזה מוריד את המחיר האידיאולוגי שמרצ יכולה לקבל. אנחנו היינו מוכנים תמורת הישגים אידיאולוגיים להתפשר בתפקידים, אך ברגע שהנושא עלה, זה לא הלך לשום מקום. לא ניהלו איתנו משא ומתן אמיתי"

מנגד, גורם נוסף המקורב לשולחן המו"מ הקואליציוני, מציג תמונה שונה: "מרצ לא הציגו שום עקרון במו״מ מלבד רצון לקבל שכר לכל הקדנציה", טען, "הם לא דיברו עם ראש העיר ועם הסיעות האחרות על דבר מלבד זה. לא תחבורה ציבורית ולא אירועים בשבת. הכל עמד על התפקיד. התוצאה של זה היא שהם בסוף בחוץ והפקירו את הקואליציה לדתיים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר