צילומים מארי פארי, רכבת ישראל
צילומים מארי פארי, רכבת ישראל

השנה שהייתה: האירועים החשובים ב-2018, בחירת התושבים ברעננה

פתיחת תחנת הרכבת, חודש הגאווה, נטע ברזילי בפארק וכמובן הבחירות המקומיות - חמש דמויות מוכרות בעיר בוחרות את האירועים המשמעותיים של השנה ברעננה

פורסם בתאריך: 31.12.18 19:16

“הישג בלתי רגיל מבחינת תרבות הספורט ברעננה”/ אמנון בר נתן

אמנון בר נתן, מנהל מטרו ווסט. צילום: נעמי נויפלד

אמנון בר נתן, מנהל מטרו ווסט. צילום: נעמי נויפלד

# “ניצחונה של נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל באליפות אירופה. זו הזכייה הראשונה בהיסטוריה בתואר הזה, הוא האירוע הראשון המשמעותי מבחינתי שהיה השנה ברעננה. איך זה מתקשר אלינו? גיל בני, בוגר מטרו ווסט ושחקן עירוני רעננה, הוא הקפטן שהניף את הגביע בגמר בגרמניה. מייקל בריסקר, היה שחקן נוסף בחמישייה הפותחת שמשחק בעירוני רעננה גם הוא. זה הישג בלתי רגיל מבחינת תרבות הספורט ברעננה, שיש לנו שני שחקנים מובילים בחמישייה הפותחת שזכתה באליפות ההיסטורית.
# “האישור המחודש לתיקצוב תנועת הנוער כנפיים של קרמבו הוא הדבר השני, שבעיניי מאוד חשוב. ברעננה יש את אחד הסניפים הגדולים ביותר בארץ, וכאן יצאה מחאה מאוד גדולה שלחצה איפה שצריך כדי לקבל תקציב מחודש. זו תנועת נוער מבורכת שעושה פעילויות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. המחאה שהגיעה מרשויות מקומיות רבות, ובהן רעננה, הובילה לתקצוב מחדש. מרכזת הסניף של רעננה היא בוגרת תיכון מטרו ווסט. זו תנועה שמעוררת השראה. הקיום שלה הוא הכרחי לשילובם בקהילה של ילדים בעלי צרכים מיוחדים”.
# “פרויקט ‘מסך עולה’, שהציג השנה שמונה הצגות ברצף, הוא בעיני אירוע משמעותי ברעננה. זה פרויקט מאוד מיוחד של בני נוער עם תכנים שמדברים לבני הנוער. יש כאן פרויקט העצמה, שדורש משמעת גבוהה של עבודה, ושנותן חשיפה לבני נוער בפני מאות בני נוער אחרים בעיר. עובדה שבכל שנה יש יותר מועמדים שרוצים להשתתף בפרויקט. זו הצגה מקצועית, שנותנת השראה אמיתית לבני נוער אחרים, וזה נפלא. בני נוער זקוקים לזה”.
# אמנון בר נתן הוא מנהל תיכון "מטרו ווסט" ברעננה.

 

“כשנטע ברזילי הופיעה בפארק רעננה, עיר הולדתי” / שיינה היידי

שיינה היידי

שיינה היידי

# כשנטע ברזילי הופיעה בפארק רעננה על במת ענק. זה מבחינתי היה האירוע המשמעותי הראשון השנה. זה היה בקיץ האחרון, וזה מרגש מאוד שנטע הגיעה להופיע בעיר הולדתי. עברתי עם נטע הכל, מסע מטורף. מהחזרות הראשונות לקליפ של “Toy” ועד הזכייה המטורפת שלה על במת האירוויזיון. אמנם לא יכולתי להופיע לצידה ברעננה, אבל הרגשתי שהיא משתפת עם תושבי העיר חלק מהטירוף שעברנו שם וזה היה לי משמעותי מאוד. יש לי קשר מיוחד עם העיר, ולראות חברה שליוויתי לפסגה חולקת את הכישרון הרב שיש לה עם תושבי רעננה – זה היה רגע משמעותי מאוד עבורי”.
# “אי אפשר להתעלם מהבחירות ברעננה. למרות שאני מחלקת את זמני בין יפו לבין רעננה, שם גרים ההורים שלי, רעננה תמיד תהיה בית בשבילי. לכן מאוד חשוב לי גם שההורים שלי יהיו מרוצים ממקום מגוריהם. בגלל זה, עקבתי ביתר תשומת לב אחרי ההתפתחויות השונות במהלך הבחירות, ומאוד שמחתי לגלות שחיים ברוידא, הבחירה של ההורים שלי, הוא ראש העירייה החדש. מלבד העובדה שההורים שלי בחרו בו, בנו של ברוידא, ליעד, היה בשכבה שלי והיינו מיודדים, אז בחירתו הזכירה לי את התקופה הנוסטלגית שלי בתיכון”.
# כשהאחיינית הראשונה שלי, הבת של אחותי, התחילה ללכת לגן הראשון שלה, והתברר שזה בדיוק אותו גן שאליו אני הלכתי כשהייתי בת שנה. למרות שעברו 26 שנה מאז, כשהלכתי לאסוף אותה מהגן, הכל היה לי מוכר ומרגש מאוד. הייתה שם הרגשה מאוד חזקה של סגירת מעגל, וזה באמת מצביע על האופי המיוחד שיש לרעננה – היא עיר, אבל לא עיר גדולה. הכל מוכר כאן, זה באמת נוף ילדות”.
# שינה היידי היא רקדנית וכוריאגרפית שליוותה את נטע ברזילי באירוויזיון

“פתאום רעננה הפכה למקום מאוד נגיש” / מתי בורושק

מתי בורושק

מתי בורושק

# “פתיחת המחלפים בכביש 531 ותחנות הרכבת ברעננה הם אירוע משמעותי לעיר. בתור דור שלישי ברעננה, העיר תמיד הייתה מקום שקט בין כפר סבא להרצליה, עם כביש אחד שנכנס לעיר. פתאום, במהלך השנה, קרה דבר נפלא. רעננה הפכה למקום מאוד נגיש, עם מחלפים חדשים ב-531, תחנות הרכבת שנפתחו. פתאום אתה מרגיש שאתה במרכז, עם גישה מהירה לכבישים 2 ו-4 וגישה דרך הרכבת. זה שם את רעננה על המפה”.
# “בתחילת השנה נפתחו עשרה מרחבי לימוד חדשניים בבתי ספר שונים ברחבי העיר, ביניהם בית הספר שאני מנהלת, חטיבת אלון. רעננה היא עיר מובילה בארץ בהשקעה בתלמידים, וניתן לראות את זה בפתיחת המרחבים שמגיעים ללמוד עליהם אנשי חינוך מכל הארץ. מדובר במקומות שנותנים לתלמידים מקום ללמוד בשיטה חדשנית ונוחה, ולא בשיטת הלימוד של לוח, גיר וכיסאות. מלמדים שם מקצועות כמו אנגלית ומתמטיקה בחלל חדשני ומתקדם.
# “ליום ההתרמה לקרן רועי לא אחסר שהתקיים בספטמבר יש משמעות עצומה בעיר. הקרן מספקת המון לילדים בעיר, ממתן סיוע בשכר הלימוד ועד חגיגת בר ובת מצווה למעוטי יכולת. לחטיבת אלון היה מקום מרכזי ביום ההתרמה השנתי, ובית הספר גייס יותר מ-24 אלף שקלים, הסכום הגבוה ביותר שגייס בית ספר ביום ההתרמה. מרגש מאוד לראות הירתמות כזו של תושבים. יותר מ-200 אלף שקלים גויסו מתושבי העיר ביום ההתרמה הזה. זאת באמת תמונת ראי לתחושת הקהילתיות שאופפת את העיר”
# מתי בורושק היא מנהלת חטיבת אלון ברעננה וחברת מועצת העיר לשעבר.

“לא מובן מאליו שרעננה תקיים חודש שמוקדש לגאווה” / לאון שניידרובסקי

ליאון שניידרובסקי

לאון שניידרובסקי

# “חודש הגאווה והסובלנות שהתקיים בחודש יוני היה אירוע משמעותי עבורי, ובמהלך החודש העברתי הרצאה לבני נוער בעיר. מבחינתי זה לא מובן מאליו שרעננה, עיר שחלק מהציבור שלה הוא בעל צביון דתי-מסורתי, תקיים חודש שמוקדש לגאווה וסובלנות. זה מראה המון התפתחות, גם של העיר וגם של תושביה. כשאני הייתי נער, לא היה דבר כזה. בהרצאה שהעברתי פגשתי ילדים שחווים קשיים בחטיבה ובתיכון, וזה היה מאוד מרגש עבורי. פתאום אתה פוגש ילדים שחווים בחייהם את מה שאני עברתי, אבל להם יש מקום לבוא ולדבר על זה”.
# “הבחירה באיתן גינזבורג להחליף את זאב בילסקי בראשות העיר בחודש מרץ היתה אירוע משמעותי ברעננה. גם אם גינזבורג לא זכה בבחירות האחרונות, עצם זה שהוא החליף לתקופה את בילסקי, והיה לנו ראש עיר גאה מוצהר ראשון בישראל, היה וואו מבחינתי. זה מעביר את הערכים של סובלנות הלאה לקהילה, ומראה שיש התחדשות, התקדמות וקבלה בחברה שלנו”.
# “ביום המורה ברעננה ביקשו ממני לצלם למורים שלי בתיכון מטרו ווסט סרטון. ככה בעצם חזרתי לתיכון בו למדתי ופגשתי את כל המורים שלי שעשו בשבילי המון והפכו אותי למי שאני. זה היה מאוד משמעותי ומרגש מבחינתי, שנים לא הייתי בתיכון. היה גם מרגש שהילדים זיהו אותי ורצו להצטלם איתי”.
# לאון שניידרובסקי הוא מגיש טלוויזיה ובעלים של סוכנות הטאלנטים טאלנטין.

"אני מקווה שהשכונה החדשה תמשוך זוגות צעירים" / קארי פכטר

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

קארי פכטר. צילום: עזרא לוי

# "הבחירות ברעננה. מבחינתי האירוע המשמעותי הגדול היה הבחירות ובניית הקואליציה. אנשים שבחרו סיעה אחת כדי לא לקבל סיעה אחרת, ובסופו של דבר קיבלו קואליציה רחבה עם כמעט כל הסיעות. אנשים שהצביעו לשנות שלטון, קיבלו את השלטון הישן בקואליציה. זה מבחינתי אירוע משמעותי, מכיוון שחוץ מזה שמדובר כאן בבחירות, להרבה תושבים הובטח שינוי, אבל שינוי בייצוג בשלטון, לא ראינו הרבה. יש בנו הרבה תקווה שהסיעות יעשו מה שיבטיחו, ושהקואליציה תקיים את השינוי המיוחל שהבטיחה כל סיעה בתורה טרם הבחירות".

# מסיבת החנוכה שלי מבחינתי הייתה אירוע משמעותי בעיר. ארגנתי מסיבת חנוכה חברתית, ללא תשלום מצד התושבים, עם הפקה גדולה. הצלחתי לארגן קוסם, רב שהגיע מהצפון להדלקת הנר, סופגניות ומתנות יקרות. היו מעל מאה ילדים. לדעתי זה היה אירוע משמעותי לתושבים, לפחות מבחינתי כתושבת העיר, הצלחתי לספק בידור ושמחה לאנשים שידם אינה משגת. אירועים כאלה, הם עבורי מסורת, והם מראים את הקהילתיות האמיתית שיש ברעננה.

ההודעה על בניית השכונה החדשה בדרום העיר. אני שמחה לראות את העיר שלנו, גדלה ומתפתחת, במיוחד עכשיו שנודע לי שיבנו שכונה חדשה מדרום לרחוב הפרדס המשותף. אני מקווה שהדיור ימשוך זוגות צעירים לרעננה ויפתח את העיר, וכמובן שיהיה בשכונה החדשה דיור בר השגה לזכאים. אני חושבת שפיתוח מגורים ותשתיות הוא חלק חשוב וחיוני בבנייתה של עיר, ואני שמחה לראות שכך הדבר ברעננה שלנו, שקובעת סטנדרט חדש באזור כפנינת השרון.

# קארי פכטר היא פעילה חברתית בעיר

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר