אורי זנקו, ח"כ יאיר לפיד וזהבה לנדמן. צילום: יש עתיד רעננה
אורי זנקו, ח"כ יאיר לפיד וזהבה לנדמן. צילום: יש עתיד רעננה

יש עתיד? התחלפה הנהגת המפלגה ברעננה

זהבה לנדמן ואורי זנקו הם היו"רים החדשים של סניף יש עתיד ברעננה, במקומו של איתן גליק. ראיון על הבחירות המתקרבות לכנסת ועל הכישלון בבחירות המקומיות

פורסם בתאריך: 2.1.19 17:55

ביום שני הוכרז רשמית על שינוי בהנהגת סניף "יש עתיד" ברעננה – זהבה לנדמן ואורי זנקו, שני חברי רשימת "יש עתיד רעננה" שרצה לבחירות האחרונות למועצת העיר, החליפו את איתן גליק בתפקיד יו"ר בכהונה משותפת. לדברי השניים, החילוף בתפקיד הוא תוצאה של החלטה משותפת של גליק ושל הנהגת המפלגה הארצית. כזכור, רשימת "יש עתיד" רצה לראשונה בבחירות האחרונות למועצת העיר רעננה, אך נותרה מחוץ למועצה. שיתוף הפעולה בין לנדמן וזנקו, כשלנדמן מגיעה מהמגזר הדתי וזנקו מהחילוני, אמור לדבריהם לייצג באופן שווה את כל תושבי רעננה.

"זו החלטה משותפת שלי ושל אורי ביחד", אמרה לנדמן לצומת השרון, "יכולנו כל אחד מאיתנו להנהיג בנפרד, אבל אני התעקשתי שאורי יהיה איתי. רצינו להרחיב את תחום האחריות וההשפעה. כל אחד עם המגזר שיותר קרוב אליו – אני באה מהמגזר הדתי והוא מהחילוני. זה משקף הרבה יותר טוב את הציבור ברעננה ואת ערכי המפלגה. כבר בבחירות המוניציפליות ראינו כבר את שיתוף הפעולה הטבעי בינינו".

"יש בינינו כימיה טובה ועבודת צוות", הוסיף זנקו, "אנו מאמינים בשיתוף הפעולה שבינינו, ביחד נוכל לחזק את מטה יש עתיד ברעננה ולהפוך אותו לאחד המטות המובילים בארץ".

במסע הבחירות האחרונות תקפתם המון את מרצ. טענתם שהם לא מייצגים את האינטרס של הציבור החילוני כהלכה. למה?

לנדמן: "אנחנו תקפנו את מרצ על חוסר עשייה מספקת. אם מרצ באו ואמרו 'אנחנו פה לציבור החילוני', אז סליחה, אתם במועצה כבר עשרות שנים ובמתכונת הנוכחית בהובלתה של רונית למעלה מעשר שנים בתפקידי מפתח. מרצ, מה עשיתם עד עכשיו? ואתם עוד טוענים שהעיר מתחרדת? זה קמפיין הפחדה של מרצ. תקפנו את חוסר העשייה שלהם למרות הכוח שהיה להם בשנים האחרונות. אני חושבת שמרצ התרגלו למקום שלהם, נשחקו, הם לא מתחדשים. אנחנו בניגוד אליהם, לא מפלגה שמעוררת אנטי מאף מגזר. אנחנו מאמינים שצריך לחיות בשלום. אנחנו מהווים אלטרנטיבה למרצ לציבור החילוני. ברמה הארצית, הערים יהפכו להיות מעורבות בסופו של דבר בין דתיים וחילוניים. אנחנו ברעננה, יכולים להוות דוגמא".

באותו מסע בחירות גם אמרתם שהסקרים מנבאים לכם בין שניים לשלושה מנדטים. בסופו של דבר נשארתם מחוץ למועצה. מה גורם לך לחשוב שבבחירות הבאות זה ישתנה?"

לנדמן: "אני חושבת שהתוצאות היו שילוב של דברים שהיו במנהיגות שהיו יכולים להיעשות בצורה טובה יותר, הייתה חוסר הסכמה לגבי דרך הפעילות לקראת הבחירות שלדעתי גרמה לנו להישאר בחוץ. אנחנו מאמינים שנעשה את הדברים בצורה הרבה יותר טובה בבחירות הבאות. אנחנו ניזום פעילויות חברתיות ברחבי העיר, נגדיל את הכוח וההשפעה שלנו ונרחיב את הסניף. פיתחנו גם בעקבות מסע הבחירות, קשרים אישיים עם חברי המועצה האחרים. הבחירות הבאות למועצת העיר רעננה יהיו שונות, אבל אנחנו כרגע פועלים להצלחה בבחירות ברמה הארצית"

זנקו: "נעשו טעויות בקמפיין, הפקנו ואנו מפיקים לקחים. אחת מהמטרות העיקריות שלנו לאחר הניצחון בבחירות הארציות, היא להשריש את יש עתיד בתוך העיר רעננה, כך שתהיה לתנועה גדולה ומובילה בעיר ותפעל לקידום נושאים למען תושבי העיר בין אם אנחנו במועצה ובין אם לאו".

יאיר לפיד ירד בשמונה מנדטים בבחירות האחרונות, בעקבות כניסתו של כחלון. לבחירות הקרובות הצטרפו מספר רב של מפלגות עם אנשי מפתח כמו בני גנץ ובוגי יעלון, שעתידים למשוך ממנו עוד מנדטים. מה הסיכוי הריאלי של לפיד להגדיל את מספר המנדטים בבחירות הקרובות?

לנדמן: "היום התברר שמפלגת העבודה התפצלה. יש כל כך הרבה פילוגים, זה נורא מבלבל את הציבור. כשזה המצב, רוב האנשים יחזרו למה שמשמש כקרקע יציבה ולא משתנה. 'יש עתיד' היא מפלגה כזו. אני מאמינה שירצו להתחבר ליש עתיד מפלגות אחרות. אני חושבת שיש סיכוי אמיתי שיאיר לפיד ירכיב את הממשלה"

זנקו: "אין ספק שהיא המפלגה היחידה שיכולה להוות אלטרנטיבה לשלטון, בזמן שכל המפלגות האחרות מתפצלות, ליש עתיד רק מצטרפים כמו האלופה במיל' אורנה ברביאי שרק היום הצטרפה. יש ליש עתיד נבחרת איכותית שבאמת עובדת למען אזרחי המדינה ואני בטוח שעד הבחירות יצטרפו ליש עתיד עוד מפלגות ובאופן הזה יוחלף השלטון בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר