מרכז הצעירים ברעננה
מרכז הצעירים ברעננה

תעלומת המרכז לצעירים ברעננה: מתי הוא ייפתח?

עיכובים בבנייה, מו"מ עם עמותת גבהים שלא צלח: מרכז הצעירים אמור היה להיפתח באמצע 2018, אבל פתיחתו נדחית שוב ושוב

פורסם בתאריך: 6.1.19 07:29

מרכז הצעירים, שצפוי להיפתח באזור התעשייה בסמוך לקניון רננים, הוא ההבטחה הגדולה לתרבות ופנאי לאוכלוסיה הצעירה של רעננה, מחיילים משוחררים ועד משפחות צעירות. המרכז מיועד להציע לצעירים חממות סטארט אפ, הרצאות, פעילויות פנאי לצעירים, ייעוץ אקדמי ועוד. אבל השאלה הגדולה היא מתי הוא ייפתח, ולמה פתיחתו מתעכבת זמן ממושך.

אפילו השלט שמוצב במקום לא יודע לספר מתי המרכז ייפתח. בשורה של תאריך סיום עבודות מחוקות שתי הספרות האחרונות המציינות את שנת הסיום.

השלט במרכז הצעירים ברעננה

אחר תהליכי פיתוח ובנייה שנמשכו שלוש שנים, בעירייה אומרים שבנייתו של המרכז הסתיימה, אך עדיין לא יודעים לומר מתי בדיוק הוא ייפתח. על פי גורם המעורה בתהליך ההקמה, המרכז כבר היה אמור להיפתח כבר באמצע 2018. לדבריו, הסיבה המרכזית לעיכוב היא משא ומתן שלא צלח בין העירייה לבין עמותת "גבהים" (עמותה המסייעת לעולים חדשים), אשר בחנה את העתקת משרדי העמותה ממעונות אוניברסיטת תל אביב למרכז הצעירים העתידי ברעננה. "הבנייה הייתה אמורה להסתיים כבר לפני שנה", סיפר הגורם, "היו כל מיני שינויים בבנייה שהעירייה ביקשה בעקבות המשא ומתן שלה עם עמותת "גבהים", אבל אחרי שהמגעים עם העמותה העלו חרס, העירייה הייתה צריכה לבקש מהקבלן לבטל את השינויים האלה. זה מה שגרם לחלק מהעיכוב".

 

הדמיית המרכז לצעירים ברעננה. צילום: אדריכל אלון זהר, בן ארי אדריכלים

הדמיית המרכז לצעירים ברעננה. צילום: אדריכל אלון זהר, בן ארי אדריכלים

חואן טייפלד, מנכ"ל עמותת "גבהים", אישר את קיומו של המו"מ בין העירייה לעמותה. "אני מכהן בתפקיד מנכ"ל 'גבהים' מסוף שנת 2017", סיפר טייפלד לצומת השרון, "לפני שהגעתי לתפקיד אכן היה מו"מ מול עיריית רעננה בנוגע לאפשרות להעביר את המשרדים שלנו למרכז הצעירים החדש שיקום ברעננה. כשאני נכנסתי לתפקיד, החלטתי שהמקום לא מקדם את האינטרסים של עמותת "גבהים" לפי תפיסתי. בתחילת 2018 כבר לא היה משא ומתן בינינו. לא הייתה שום התחייבות מצידנו". על פי גורם נוסף המקורב לתהליך בניית המרכז, חלק מהעיכוב נגרם בשל מחלוקות במהלך הבנייה בין העירייה לקבלן.

לפני כשלושה חודשים, בתחילת חודש אוקטובר, נשלחה שאילתא מצומת השרון לעירייה בנוגע לתאריך פתיחת המרכז. אז הגיבה העירייה כי "השלמת בנייתו צפויה להסתיים בשבועות הקרובים".

לשאילתא זהה שנשלחה אתמול (רביעי) השיבה העירייה: "מתחם הצעירים עתיד להיפתח במהלך השבועות הקרובים. אנו נפרסם לציבור בצורה מסודרת את מועד פתיחתו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר