F15 צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
F15 צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

נחיתת החירום של נווט הקרב הרענני: האזינו לדרמה

במהלך טיסת אימונים שגרתית של מטוס F-15, התנתקה חופת תא הטייס ממקומה. צוות המטוס, שכלל את הנווט סגן ר' מרעננה, לא איבד עשתונות והנחית את המטוס בבטחה בתנאים קיצוניים. האזינו לדרמה ולסרן ר' בקשר

פורסם בתאריך: 8.1.19 19:56

זה היה כמו סרט מתח: ביום רביעי שעבר, במהלך טיסת אימונים שגרתית, התרחשה תקלה חמורה במטוס קרב מסוג F-15 (״בז״) מטייסת "אבירי הזנב הכפול", כשחופת המטוס (כיסוי המגן של תא הטייס) התנתקה ממקומה באמצע הטיסה. בעקבות התקלה היה קיים סיכון ממשי למטוס ולצוות האוויר: החופה התנתקה בגובה של כ-30,000 רגל (כ-9 ק״מ מעל פני הים), בתנאי קור קיצוניים ורוח עזה (כ-45 מעלות צלזיוס מתחת ל-0).

ניתן לשמוע בסרטון את הנווט והטייס מדברים זה עם זה ועם מרכז הבקרה האווירי ברגע התפרקות החופה:

למרות התקלה, צוות המטוס, הטייס, סרן י', והנווט סגן ר', תושב רעננה, נחתו נחיתה יזומה ובטוחה בבסיס חיל האוויר בנבטים. הצוות נחת בשלום ולאחר בדיקה רפואית נקבע כי מצבם טוב.

בדובר צה"ל אומרים כי צוות האוויר ניהל את האירוע בתנאים מורכבים, ולאחר שהבינו את משמעות האירוע והעריכו כי יצליחו לנהג את המטוס לעבר נחיתה בטוחה, דיווחו ליחידת הבקרה על האירוע ופנו לבסיס הקרוב לנחיתה.
כמו כן מוסיפים בדובר צה"ל, כי הצוות פעל באומץ לב, בקור רוח, בתכליתיות ובמקצועיות תוך עבודת צוות, אמון הדדי ועמידה בתנאים פיזיים קשים.

בעקבות פרסום המקרה, שיבח הבוקר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, את קור הרוח של הנווט הרענני בעמוד הפייסבוק שלו:

"גאווה רעננית", כתב ברוידא, "הבוקר שוחחתי בטלפון עם סגן ר', בן רעננה ובירכתי אותו על התושיה, קור הרוח, המקצועיות והיכולת הפיזית שגילה לאחר שחופת מטוס הקרב אף 15 שהטיס, ניתקה בגובה של 30.000 רגל בעת טיסת אימון.
חשופים, בקור מקפיא, תחת לחץ הונחת המטוס בשלום בבסיס נבטים. סגן ר' ועמיתו בצוות מטייסת "אבירי הזנב הכפול" צפויים לקבל אות הערכה. סגן ר'. תושבי רעננה גאים בך".

בעקבות המקרה, מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הנחה על עצירת טיסות האימונים במטוסי קרב מסוג F-15 (״בז״) עד לסיום התחקיר והפקת הלקחים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חדווה כהן

    כי מלאכיו יצווה לך לשמרך בכל דרכך. תודה לבורא עולם.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר