מרכז שי"ל
מרכז שי"ל

תאונת שרשרת: המאבק בין המחוננים לצופים מדאיג גם את מתנדבי שי"ל

המתנדבים המעניקים ייעוץ לאלפי קשישים, ניצולי שואה ונכים, אומרים שנודע להם שיועברו למבנה מרוחק ממרכז העיר לטובת הצופים. העירייה: מדובר בשמועה. המתנדבים: הצופים כבר ערכו כאן סיור

פורסם בתאריך: 10.1.19 15:30

המאבק בין הצופים הדתיים לבין התלמידים המחוננים מפרויקט יח"ד, שעיקרו מבנה העירייה ברחוב אוסטרובסקי, הוליד חששות אצל מתנדבי שי"ל (שירות יעוץ לאזרח). הם חוששים כי עומדים לפנות אותם ממבנה העירייה באליעזר יפה לטובת הצופים הדתיים, שצפויים לעזוב את המבנה באוסטרובסקי לטובת הקמת קמפוס למצוינות לתלמידי יח"ד. המתנדבים טוענים שבעקבות הפינוי, עלולים למקם אותם הרחק ממרכז העיר ומתחבורה ציבורית, מה שיקשה מאוד על התושבים שמגיעים לקבל ייעוץ, שרובם קשישים, נכים וניצולי שואה.

תחנת שי"ל ברעננה מורכבת מארבעים מתנדבים, שמספקים ייעוץ לתושבים בנושאים כמו פנסיה, מיצוי זכות לניצולי שואה, ייעוץ טרום משפטי ובנושאים רבים נוספים. מתנדבי שי"ל מספקים ייעוץ בהתנדבות מלאה ל-2,900 תושבים בשנה בעשר שפות שונות. עד לפני ארבע שנים, תחנת שי"ל הייתה ממוקמת במבנה העירייה ברחוב אוסטרובסקי, בו פועל כיום שבט הצופים הדתיים "הראל". לפני ארבע שנים הועברה התחנה למבנה ברחוב אליעזר יפה, וכיום מתנדבי שי"ל פועלים במבנה לצד מחלקת הנוער.

אחד ממתנדבי שי"ל הוא בני וולך, מתנדב מוכר ברעננה שאף זכה בפרס איש השנה של ארגון "ליונס" בשנה שעברה על פעילותו. "אני מתנדב כבר כמה שנים בשי"ל", סיפר וולך לצומת השרון, "לפני ארבע שנים העבירו אותנו מאוסטרובסקי למקום מאוד נחמד, נגיש, בעל תנאים טובים לעבודה. יש לנו חדרים שאפשר לשוחח עם התושב ולייעץ לו בפרטיות ובשקט, מה שלא היה לנו קודם. הגיעה לאוזנינו הידיעה שבית הספר למחוננים יקום באוסטרובסקי, ושרוצים לפנות מאוסטרובסקי את הצופים ולהעביר אותם לבניין שלנו. שי"ל מטפל בעיקר בזקנים ובנכים. המקום צריך להיות נגיש לאוכלוסיות האלה. למיטב הבנתי, רוצים להעביר אותנו לבניין ברחוב כינרת, שמרוחק ממרכז העיר. אם זה יתממש, האנשים שאנחנו עוזרים להם לא יוכלו להגיע לשם".

"הצופים כבר ערכו ביקורים בבניין, יותר מפעם אחת", אומר מתנדב שי"ל נוסף, "מנהלת פרויקט יח"ד גם סיירה אתמול בבניין כדי לבדוק מתי אפשר להעביר לשם את הצופים. רומזים לנו להתכונן להתפנות. נרמז לנו באופן עבה ששי"ל תעבור לבניין ברחוב כנרת. שם יש שתי בעיות: המקום סמוך לבניין יש פרויקט פינוי בינוי, שיוצר רעש מאוד חזק, מה שיפריע לעבודתנו כיועצים במרכז. אנחנו צריכים סביבה שקטה. הבעיה השניה היא שהיום אנחנו נמצאים מאוד קרובים לאחוזה ולתחבורה ציבורית. במעבר, אנחנו מאבדים את כל אוכלוסיית הנכים, המבוגרים וניצולי השואה. הם לא יוכלו להגיע לקבל את השירות אותו הם רגילים לקבל. בשנה הראשונה שעברנו, כל אדם עשירי שהגיע אלינו הגיע קודם למקום הקודם שלנו באוסטרובסקי כי הוא לא ידע שעברנו. אלה אנשים מבוגרים, אין דרך להודיע להם איפה המבנה החדש. עד שהם התרגלו, נעבור שוב?"

מה אתם מתכננים לעשות בנידון?

"יש בכוונתנו לפנות לעירייה ולראש העיר, כדי למנוע זאת. אי אפשר כל ארבע שנים להעביר אותנו. למה מרשים לעצמם להעביר אותנו? כי אנחנו מתנדבים. אם היינו עובדים בשכר היינו פונים להסתדרות ומקימים מחאה. ראש העיר לא מבקר בשי"ל, מלבד יום בשנה בו מוקירים תודה למתנדבים. אף אחד מהנהלת העיר, הסגנים, ראש העיר – אף אחד לא יודע מה אנחנו עושים בכלל. יש לנו רק עובדת אחת בשכר, מנהלת המרכז, וגם היא לא במשרה מלאה. לפני הבחירות פניתי לשלושה מועמדים שרצו לראשות העיר, הם אישרו לי שהעברת שי"ל היא משהו שעומד לקרות, וקיבלתי מהם הבטחה שיקפיאו את ההליכים עד אחרי הבחירות וכך היה. אני חייב לציין שחיה ויצמן, מנהלת שי"ל, היא עובדת עירייה וממודרת לחלוטין מהמאבק שלנו. אין לה ולו חצי קשר לפעילות שלנו למנוע את מעבר שי"ל".

מעיריית רעננה נמסר: "מדובר בשמועה, הנושא טרם נדון בהנהלת העירייה. בשלב זה לא קיימת כוונה להעברת שי"ל, והמרכז ימשיך בהענקת שירותי ייעוץ וסיוע בקשת תחומים רחבה לרווחת תושבי העיר ממקום משכנו הנוכחי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר