שר האוצר משה כחלון וראש עיריית רעננה חיים ברוידא
שר האוצר משה כחלון וראש עיריית רעננה חיים ברוידא

מילה של כחלון: 300 דירות במחיר למשתכן בכפר בתיה

שר האוצר התחייב בפגישה עם ראש העירייה, חיים ברוידא, לסייע בפתרון בעיית הדיור לזוגות צעירים ברעננה. במתחם כפר בתיה ייבנו 1,300 דירות, 300 יוגרלו במסגרת מחיר למשתכן. האם לבחירות המתקרבות הייתה השפעה על ההבטחה? ימים יגידו

פורסם בתאריך: 14.1.19 10:50

ביום שישי האחרון, נועד ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, לפגישת עבודה עם שר האוצר משה כחלון. בפגישה עלה נושא הבניה לצעירים בתחומי רעננה. ברוידא הציב בפני השר תמונת מצב, לפיה בשני העשורים האחרונים לא הייתה כל יוזמה משמעותית לדיור מוזל בתחומי העיר ובני רעננה שנולדו וגדלו בה נאלצו לעזוב את העיר בגלל העדר יכולת לרכוש דירה. ברוידא גם הציג נתונים לפיהם נרשמה בשנים האחרונות ירידה בכמות הזוגות צעירים בעיר ובפועל ישנם בתי ספר, בעיקר במרכז העיר, שכמות התלמידים אינה מאפשרת פתיחת כיתת לימוד בשל מספר מצומצם של תלמידים.

השר כחלון הבהיר כי הוא מכיר בבעיה והבטיח כי אנשי המקצוע במשרד האוצר יפעלו כדי למנוע חסמים ולאפשר יציאה מהירה לבניית שכונה לצעירים ברעננה. כצעד ראשון, פרויקט הבינוי במתחם כפר בתיה שעתיד לכלול כ-1,300 יח"ד, יציע כ-300 מתוכן במסגרת מחיר למשתכן. מתוך 300 היחידות, כ- 100 יחידות יוקצו בהגרלה לבני רעננה בלבד.

ראש העיר חיים ברוידא ציין כי התרשם מהנכונות, ההבנה של מצוקת הדיור לצעירים ברעננה והרצון הטוב מצידו של שר האוצר משה כחלון לצאת למהלך: "שר האוצר משה כחלון הוא אדם בעל תפיסה חברתית. הבהרתי לשר כי לא יעלה על הדעת שבני העיר רעננה שהתחנכו גדלו ובעלי שייכות ושורשיות לעיר לא יכלו להישאר בה ולבנות כאן את המשך התפתחותם וחייהם".

פרויקט הנדל"ן המדובר בכפר בתיה, הוא פרויקט שאושר בסוף חודש דצמבר האחרון ע"י מועצת מקרקעי ישראל, בהתקשרות בין רמ"י (רשות מקרקעי ישראל) ובין עמותת נשי אמי"ת (שמפעילה את רשת מוסדות החינוך אמי"ת ובבעלותה מתחם כפר בתיה). תכנית כפר בתיה כוללת שטחי מדינה לצד שטחים בבעלות פרטית. בתכנית צפוי פיתוח של 1,300 יח"ד ושטחי מסחר, כאשר מתוכן 284 יח"ד וכ-1,500 מ"ר שטחי מסחר ימסרו למדינה למימוש מידי עם אישור התכנית. במסגרת ההסדר תשתתף רשות מקרקעי ישראל בעלויות העתקת בית הספר החקלאי ומוסדות נוספים המצויים בשטחים הכלולים בתכנית.

מרמ"י נמסר: "אישור ההסדר מביא לתועלות ציבוריות וכלכליות המאפשרות פיתוח שטחי מגורים ומסחר, בהיקף נרחב ובלב אזורי הביקוש ומגשים באופן מובהק את תפקידה של הרשות לרכישת קרקעות ולהשארת עתודות קרקע מספיקות לצרכיה ופיתוחה של המדינה בעתיד, בהיקפים הנדרשים על פי צורכי המשק"

מרשת אמי"ת נמסר: "כפי שפורסם ע"י רשות מקרקעי ישראל, נשות אמי"ת בארה"ב הגיעו עימה להסכם  במסגרתו יועברו בתי הספר כדי לסייע בפיתרון מצוקת הדיור עליו אמונה רמ״י. כמו כן במסגרת ההסכם ינתן סיוע של רמ"י במימון בנייתם והעברתם של בתי הספר לשטח שיוקצה לכך, זאת על מנת לשמור על העשייה החינוכית הברוכה של הרשת ברעננה. בתי הספר יבנו תוך תפיסה אדריכלית חדשנית פדגוגית ויותאמו ללמידה שבה יושם דגש על פיתוח  מיומנויות המאה ה-21 ויובילו את החינוך לחדשנות פדגוגית וטכנולוגית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר