רחוב אחוזה צילום עזרא לוי
רחוב אחוזה צילום עזרא לוי

אלוש: יש עלייה בפתיחת עסקים. פוירמן: הנתונים אינם מלאים

על פי נתוני מחלקת רישוי עסקים ברעננה, בשנת 2018 חלה ירידה של 55% בעסקים שנסגרו בעיר ועליה של 25% בעסקים שנפתחו יחסית לשנה שקדמה לה. יו"ר להב: "חסרים נתונים"

פורסם בתאריך: 17.1.19 08:46

מנתונים שנמסרו לצומת השרון על ידי מחלקת רישוי העסקים ברעננה, בין השנים 2017-2018 מסתמנת עלייה של 25% בכמות העסקים שנפתחו (108 עסקים שנפתחו ב-2017 לעומת 135 עסקים שנפתחו ב-2018) וירידה של כ-55% בעסקים שנסגרו (42 עסקים שנסגרו ב-2017 לעומת 19 עסקים ב-2018).

"אני מברך על המגמה, ומוסיף כי צריך להנגיש את השירות מהעירייה לבעלי העסקים ולפעול לקידומם, לא ללכת נגדם", אומר חבר המועצה עו"ד אלי אלוש, יו"ר מחלקת רישוי עסקי, "עכשיו כשהתקנות החדשות של רפורמת הרישוי העסקי שעברה בשנה שעברה בחקיקה בכנסת ייכנסו לתוקף, לעסקים יהיה קל הרבה יותר לקבל רישוי עסק ולפעול כחוק. אני מתכנן להביא לכך שתוקם ברעננה רשות לקידום ורישוי עסקים במקום המחלקה שקיימת עכשיו. כנסים, השתלמויות, מתן שירות לבעלי עסקים וקידום העסק שלהם על ידי פרסום. אנחנו צריכים ללכת יד ביד עם בעלי העסקים ברעננה. בעלי העסקים מכניסים לקופת העיר כ-150 מיליון ש"ח בשנה בארנונה, צריך לפעול למענם".

אלי אלוש צילום פרטי

אלי אלוש צילום פרטי

למרות המגמה החיובית שמראים נתוני מחלקת הרישוי, ישנם כאלה שטוענים כי הנתונים שהוצגו אינם נכונים במלואם. "ברשימה שהוצגה בפנינו חסרים נתונים", אומר אמיר פוירמן, יו"ר סניף רעננה של ארגון העצמאים והעסקים להב, "ניתן לראות שברשימת העסקים שנפתחו בשנת 2017-2018 ישנם לא מעט עסקים שפתוחים כבר שנים חלקם אף עשרות שנים וברשימת העסקים שנסגרו חסרים עשרות עסקים שסגרו. אנחנו קוראים לעיריית רעננה להציג את הדו"ח המלא והמפורט. הגיע הזמן אחת ולתמיד לטפל בנושא".

אמיר פוירמן. קרדיט: איציק קנטיאמיר פוירמן. קרדיט: איציק קנטי

אמיר פוירמן. קרדיט: איציק קנטי

בתגובה לדבריו של פוירמן, מסר אלוש: "אנחנו מזמינים את מר פוירמן להגיע לפגישה בכל עת עם צוות הרישוי עם הנתונים שבידיו. אנחנו מזמינים בחפץ לב כל אחד שרוצה לקדם את העסקים בעיר"


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר