קובי כץ וחיים שסטל מקום בלב. צילום אפיק גבאי
קובי כץ וחיים שסטל מקום בלב. צילום אפיק גבאי

במקום בלב הולכים על מטבח חקלאי, קבלו טעימות

במסעדת שסטל שבמתחם מקום בלב מתבססים על גידול, ייצור עצמי ושימוש בחומרי גלם ייחודיים מהצומח

פורסם בתאריך: 22.6.17 15:26

מסעדת שסטל, שנפתחה לאחרונה במתחם "מקום בלב", קרויה על שם משפחת הבעלים חיים שסטל שאחראי על עיצוב ופיתוח המתחם בשני העשורים האחרונים. שסטל הוא אדריכל נוף וגנן במקצועו ובעל אהבה לצומח. במתחם נמצאת סדרה של גינות מטופחות הכוללת פרטים עתיקים, החל מכלי בית דרך כלי עבודה ועד תנורים בני עשרות שנים. הייחודיות של המתחם הוא חלקות ובוסתנים אורגניים בהם גדלים צמחי תבלין, ירקות מזרעי מורשת ועצי פרי מזנים מיוחדים העושים את דרכם ישירות מהשדה אל הצלחת.

מקום בלב. צילום אפיק גבאי

צילום אפיק גבאי

על המטבח החדש של מסעדת שסטל הופקד השף קובי כץ, שחבר לאחרונה לבני המשפחה העובדים ומנהלים את המסעדה. עבור כץ, שעשה את צעדיו הראשונים במקצוע לפני כעשרים שנים במתחם "מקום בלב" והוביל מאז מספר מסעדות יוקרה בסגנון צרפתי וים תיכוני, מהווה המטבח החדש סגירת מעגל וחזרה למקורות הן מבחינה אישית והן מקצועית, המאפשרת לו לנסות ולייצר לראשונה אמירה קולינרית מקומית, אותנטית ועונתית המתבססת על גידול, ייצור עצמי ושימוש בחומרי גלם ייחודיים מהצומח, שיתוף פעולה עם משקים מהקהילה ומהאזור, והעדפה של ספקים קטנים.

המסעדה בנויה מעץ ואבן ומעוטרת בכלי עבודה חקלאיים וכלי מטבח, פריטים שעברו שימוש מחדש, צמחי מאכל, תבלין ופרחים וחומרי גלם כבושים, משומרים ומיובשים המאפשרים הצצה לתהליכים אותם עובר המזון טרם הגיעו לצלחת הסועדים. המטבח של המסעדה החדשה שם דגש על שימוש בשיטות עיבוד של פעם, שימור, עישון, וכבישה, וכן על שיטות ואמצעי בישול טבעיים וותיקים דוגמת מעשנת, תנור פחמים, טאבון לבני אבן שנבנה במקום במלאכת יד וגם פתיליה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר