חברי עמותת "בית הכנסת נווה זמר, רעננה" עם ספר תורה שניתן כתרומה. ללא קרדיט
חברי עמותת "בית הכנסת נווה זמר, רעננה" עם ספר תורה שניתן כתרומה. ללא קרדיט

יוזמה להקמת בית כנסת בשכונת נווה זמר

לאחר שהתפללו בבתים פרטיים במשך שנתיים, יחתמו בימים הקרובים חברי עמותת "בית הכנסת נווה זמר" מול העירייה על חוזה שיאפשר להם להתפלל במבנה בבעלות העירייה בשכונה. בנוסף, החל תהליך למציאת קרקע להקמת בית כנסת בשכונה

פורסם בתאריך: 31.1.19 09:00

חברי עמותת "בית הכנסת נווה זמר, רעננה", בה פעילים חברי הקהילה הדתית בשכונת נווה זמר, צפויים לחתום בימים הקרובים על חוזה מול עיריית רעננה במסגרתו יקבלו מקום קבוע להתפלל בו בשבתות ובחגים, עד אשר ייבנה בית כנסת בשכונה. עד כה, במשך כשנתיים (מלבד חגי תשרי בהם התפללו באשכול הגנים "מיתר") התפללו כמאתיים חברי העמותה בבתיהם, אך כבר בשבת הקרובה צפויים להתחיל להתפלל במקום אותו הקצתה להם העירייה – אולם בקומה השנייה במבנה בבעלות העירייה, השוכן ברחוב יעקב אורלנד 7, בסמוך למספר גני ילדים.

"אחרי שיח רחב ופגישות עם ראש העיר, יקימו בבניין ברחוב יעקב אורלנד מתחם תפילה בחגים ובשבתות שכל הציבור יוכל להתפלל שם", אומרת רוית לגו, דוברת העמותה, "אנחנו נחתום על הסכם עם העירייה בימים הקרובים שעל פיו אנחנו נקבל אולם אחד בקומה השנייה שישמש אותנו בשבתות ובחגים. אנחנו נישא בעלויות הניקיון של המקום וביטוח צד ג' שיגיעו מכספי העמותה. כשהיינו באשכול הגנים במהלך חגי תשרי, אף אחד מאיתנו לא הרגיש בנוח. זה היה מאוד לא טבעי. אף אחד לא אוהב להרגיש שהוא נמצא במקום שהוא מפריע. אנחנו רק רוצים להרגיש כאן בבית".

מה לגבי בית כנסת בשכונה?

"אני שמחה להגיד שכבר התחילו את תהליך החיפוש להקצאת קרקע לטובת בית הכנסת. האזור האידיאלי מבחינתנו הוא מרוחק ממגורים, וסמוך לרחוב ויצמן. הגשנו כבר בקשה להיכנס לרשימה של ועדת ההקצאות, אבל טרם התקבלה החלטה. ברגע שאנחנו נקבל הקצאה של קרקע נבנה את בית הכנסת בעזרת תרומות. זה נכון שלא נשארו הרבה קרקעות בשכונה, אבל כן אמרו לנו שקיימות קרקעות עירוניות בנווה זמר שעדיין לא הוקצו ואין להם ייעוד, אז אנחנו אופטימיים. חשוב להבין שאנחנו שכונה הטרוגנית. כמו שעכשיו מקימים בנווה זמר בית ספר חילוני, אנחנו שמחים בשבילם, למרות שלא מקימים עדיין בית ספר דתי. בסופו של דבר, הצורך הבסיסי שלנו הוא להקים בית כנסת. אנחנו מקווים ומניחים שעם התקדמות השכונה, יבנו כאן בית כנסת מסודר. יש חוק שקובע שעל פי גודל השכונה, ייבנה כאן בית כנסת. אם מישהו צריך לעשות קדיש, שבת חתן, בר מצווה, כל בן אדם צריך מתישהו בחייו בית כנסת".

חיים גולדמן

חיים גולדמן

"אנחנו פועלים לאתר מקום כדי שנוכל להקצות להם מקום למשכן קבע, בית כנסת", אומר סגן ראש עיריית רעננה, חיים גולדמן, שמלווה את התושבים. "כרגע החיפוש הוא בשלבים התחלתיים. צריך לתת לתושבים פתרון. המקום הזמני לא יכול להימשך לעד, לכן אנחנו במקביל מנסים למצוא שטח כדי לתת להם. זה נכון שאין הרבה שטחי עירייה בשכונה. אנחנו כרגע בודקים את כל האפשרויות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר