רובינשטיין על הפארק. צילום: מורג ביטן
רובינשטיין על הפארק. צילום: מורג ביטן

דיירי פרויקט השכירות לטווח ארוך בנאות עוזי זועמים: הקבלן הקפיץ את המחירים

הדיירים קיבלו התראה על עלייה של 7.5 אחוזים בשכר הדירה. "הם באים למסכנים", אומרת אחת הדיירות בפרויקט. הקבלן, חברת רובינשטיין: "מחיר השכירות העדכני נבדק ואושר על ידי משרד השיכון"

פורסם בתאריך: 4.2.19 13:52

דיירים בפרויקט השכירות ארוכת הטווח רובינשטיין על הפארק בשכונת נאות עוזי במערב רעננה הופתעו לקבל לפני כמה ימים התראה מחברת הנדל"ן א. א. רובינשטיין בדבר העלאת השכירות ב-7.5 אחוזים, מ-42.4 שקלים למ"ר (בתוספת הפרשי הצמדה והתייקרויות שנתיתות לפי החוזה) ל-45.6 שקלים למ"ר. בפועל, התוספת מתבטאת בסכום של כ-1,300 שקלים בשנה, סכום משמעותי למשפחות המתגוררות בפרויקט, שנבחרו לפרויקט לפי רמת ההכנסה שלהם.

"לפני ארבעה ימים, קיבלנו מכתב בדואר מטעם חברת רובינשטיין שאומר שמעלים לנו את השכירות ב-7.5% באישור משרד השיכון", מספרת אחת הדיירות, "פנינו למשרד השיכון, ואמרו לנו שזה לגיטימי ושזה על פי החוזה. מדובר בתוספת של מאות שקלים בשנה. אנחנו משפחות עם הכנסות ממוצעות, וחלקנו מרוויחים שכר מינימום. יש המון משפחות חד הוריות בפרויקט והרבה משפחות שמוכרות על ידי הרווחה בעירייה. איפה השכירות הקבועה כאן? אנחנו אמורים להיות מוגנים מעליות המחירים בשוק. פנינו לעירייה כדי לקבל סיוע, ושם אומרים שאנחנו צריכים להתנהל מול משרד השיכון. בסוף העירייה תיפגע כי אנשים ידרדרו עוד יותר כלכלית ויגיעו למצב שהם צריכים לבקש סיוע נוסף מהרווחה".

"אני ובעלי בשנות ה-50 לחיינו", מספרת דיירת נוספת בפרויקט, "לא הצלחנו לחסוך לבית כל חיינו, אנחנו מרוויחים שכר מינימום. הפרויקט הזה הפיח בנו אופטימיות. חיכיתי לפרויקט הזה כל כך, אמרתי לעצמי – 'זה מחיר שפוי'. עלינו בהגרלה מתוך מאות משתתפים. שמחנו עד השמיים. זו שכירות לטווח ארוך, לא כמו אצל בעלי הדירה שמעלים את המחירים כל הזמן. יש על פי החוזה את ההעלאה שצמודה למדד, אוקיי, אבל אף אחד לא אמר לי שיעלו את המחיר במאות שקלים. לא הייתה שקיפות בעת חתימת החוזה. מגיעה החברה, מודיעה לנו שלושה ימים לפני שהכסף יורד מהחשבון שהם מעלים את השכירות. אני לא צריכה לקבל מרובינשטיין הודעה כזו, אני שייכת למשרד השיכון. אני לא חלק מהשוק החופשי. הם באים למסכנים, ומעלים להם את שכר הדירה במאות שקלים בשנה! השוק הזה נעשה פרוץ? הקלות שהאצבע לוחצת על ההדק כדי לעשות קופה. זה לא הוגן שזה נעשה על חשבון אלה שהמדינה רצתה להגן עליהם. לפני כשנתיים חתמנו על חוזה השכירות ושילמנו 4100 שקלים. עכשיו אני משלמת מעל 4,500 שקלים. איפה השכירות ארוכת הטווח שלי? איפה ההגנה מעליית המחירים?".

בבדיקה מול משרד השיכון, נמצא כי חברת רובינשטיין ביקשה להעלות את שכר הדירה בחודש יולי האחרון ל-53 שקלים למ"ר (תוספת של מעל 700 שקלים לשכר הדירה החודשי) אך בקשתה נדחתה, והשמאי הממשלתי אישר את ההעלאה ל-45.6 שקלים למ"ר.

מטעם משרד השיכון נמסר: "משרד הבינוי והשיכון יזם פרויקט ייחודי לשכירות ארוכת טווח בעיר רעננה, המאפשר לזוגות צעירים דיור בהנחה משמעותית של כ-20 אחוזים ממחיר השוק. בהתאם להנחיות המכרז המקורי, נקבע כי מחירי השכירות המפוקחים יכולו להתעדכן אחת לחמש שנים, ומחיר השכירות החודשי ימשיך להוות 80 אחוז בלבד מהשכירות הממוצעת בשוק. כמו כן לפי תנאי מכרז, וכפי שגם יודעו מראש הזוכים דמי השכירות יהיו צמודי מדד ויעלו כל שנה ב1%. נדגיש כי השינוי הנוכחי בשכר הדירה עומד על תוספת של שלושה שקלים למ"ר, ומגלם עדיין כ 20 אחוז הנחה ממחירי השוק".

מטעם חברת רובינשטיין נמסר: "אנו פועלים בהתאם למכרז ולחוזים אשר נחתמו עם הדיירים המאפשרים עדכון מחיר השכירות. מחיר השכירות העדכני נבדק ואושר ע"י משרד השיכון והבינוי והעלייה החודשית הממוצעת עומדת על 108 ש"ח. מחיר שכירות דירה בת 4 חדרים בפרויקט, לשוק החופשי, עומד על כ 6000 שקלים. ביקשנו ממשרד הבינוי והשיכון שימציא הערכת שמאי ממשלתי וכך היה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר