עמית ליסאי, צילום פרטי
עמית ליסאי, צילום פרטי

עובד מקריית הספורט והנופש תובע מהעירייה 165 אלף שקלים

עמית ליסאי, שעובד בקריית הספורט משנת 2010 תובע פיצויים מהעירייה בגין זכויות סוציאליות שלא שולמו והעסקה פוגענית. בחודש יולי נפסקו פיצויים לעובד אחר שתבע

פורסם בתאריך: 10.2.19 18:19

עובד קריית הספורט והנופש של עיריית רעננה, ושחיין נבחרת ישראל לשעבר, עמית ליסאי, תובע את העירייה על סכום של כ-165 אלף שקלים בגין זכויות סוציאליות ועוגמת נפש. לפני כחצי שנה, פסק בית הדין לעבודה פיצויים של מעל מאה אלף שקלים לטובת עובד לשעבר של המקום שתבע את עיריית רעננה בגין קיפוח זכויותיו כעובד.

בשבוע שעבר הגיש עמית ליסאי, עובד של קריית הספורט והנופש ברעננה, כתב תביעה לבית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב כנגד עיריית רעננה ובו תביעה לפיצויים בסכום של 165,793.50 שקלים.
ליסאי, שחיין נבחרת ישראל לשעבר ועובד בקריית הספורט והנופש עם ותק של כמעט עשרים שנה, תובע את עיריית רעננה שמפעילה את קריית הספורט והנופש, בגין עוגמת נפש וזכויות סוציאליות כגון תשלומי חגים והפרשות לקרנות השתלמות ופנסיה, שלטענתו לא שולמו.

ליסאי בן ה-45 עבד בקרית הספורט והנופש משנת 1999 עד 2002. הוא חזר לעבוד במקום ב-2010. תביעתו עוסקת בתנאי העסקתו הרציפה החל משנת 2010. "הנתבעת החלה להעסיק את התובע בתחילת הדרך בחוזה מיוחד ולאחר מכן העבירה אותו לחוזה למתן שירותים ללא כל סיבה אמיתית", נכתב בכתב התביעה, "הנתבעת עשתה כן, מאחר והבינה כי אינה יכולה להמשיך ולהעסיק את התובע בחוזה המיוחד ללא הגבלה, על כן ביקשה לתת להעסקה כותרת פיקטיבית חדשה, כאילו מדובר ב"הסכם למתן שירותים"".

בכתב התביעה נטען כי במקום להעסיק את ליסאי כעובד קבוע בשל הותק שצבר, נדרש לחתום בכל שנה על הסכם "הארכת חוזה נותן שירות" ולא קיבל את התנאים הסוציאליים של עובד קבוע.
"יטען התובע, כי הוא נדרש לחתום בכל שנה מחדש על הסכם שכותרתו "הארכת חוזה נותן שירות", מבלי לקבל עותק של החוזה המקורי (אם בכלל קיים כזה)", נכתב, "הנתבעת למעשה יצרה מתכונת העסקה מלאכותית", נכתב בהמשך כתב התביעה, "לפיה התובע נחזה להיות "עובד זמני" ובתוך כך נמנעה העירייה משלם לתובע את זכויותיו כעובד עירייה קבוע".

קריית הספורט והנופש צילום עזרא לוי

קריית הספורט והנופש צילום עזרא לוי

בהמשך כתב התביעה, מתואר מצד התובע יחס מזלזל ומשפיל לכאורה כאשר ביקש לעמוד על זכויותיו. "לא זו בלבד שהתובע מועסק באופן בלתי חוקי תוך התעלמות מחוקת העבודה", נכתב בכתב התביעה, "אלא שהוא אף סופג יחס מזלזל ומשפיל, של "עובד סוג ב'" כל אימת שמנסה לעמוד על זכויותיו. התנהלות זו, עולה לכדי התעמרות של ממש ומהווה העסקה פוגענית כמשמעותה בפסיקת בתי הדין לעבודה".

"הנתבעת דרשה מהתובע, לחתום בכל שנה מחדש על הסכם למתן שירותים תוך שהנתבעת מפעילה כנגדו סנקציות עונשיות, ממש כך, במידה ויסרב לחתום (העדר שיבוץ כמדריך שחייה תחרותית היא רק דוגמה אחת מיני רבות").
בשל כך תובע ליסאי את העירייה על סעיפים רבים של פיצויים בגין זכויות סוציאליות, כגון הפרשות לקרן השתלמות, הפרשים בגין תשלום חגים, הפרשים בגין הוצאות טלפון וביגוד, הפרשים בגין הבראה ועוד. בנוסף, תובע ליסאי את העירייה בגין העסקה פוגענית ועוגמת נפש.

ליסאי הוא לא העובד הראשון בקריית הספורט והנופש שנוקט מהלכים משפטיים כנגד עיריית רעננה. בחודש יולי האחרון פסק בית הדין האזורי לענייני עבודה בתל אביב פיצויים של 114 אלף שקלים לטובת עובד לשעבר בבריכה העירונית שבקריית הספורט והנופש, ארז סלע, בגין זכויות סוציאליות שלא שולמו לו והליך פיטורים שלא נעשה כדין.

"ניתן להגדיר תביעה זו כתביעה המגוללת התנהלות פוגענית ובלתי חוקית", אומר עו"ד צביקה הלפגוט ממשרד עורכי הדין הלפגוט אדרי ושות' המתמחה בדיני עבודה, שמייצג את ליסאי, "שהינה חמורה שבעתיים בשעה שהמעסיקה הינה עירייה המתפקדת כרשות ציבורית המחוייבת על שמירת כללי המינהל התקין".

עו"ד צביקה הלפגוט. צילום: ארקדי ברונשטיין

מעיריית רעננה נמסר: "כתב התביעה טרם התקבל בעיריית רעננה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה

    כן כשאין ברירה תובע אדם זכויות בסיס
    היחס לעובד כאדם תנאי בסיסי הוא של כל מעביד

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר