ניידת משטרה. צילום טס שפלן
ניידת משטרה, אילוסטרציה. צילום טס שפלן

ב-2018: ירידה חדה באחוזי הפשיעה ברעננה

ע"פ נתוני משטרת כפר סבא, ב-2018 הייתה ירידה חדה של 45% בפשעים כמו פריצה לבתים וגניבת רכבים ברעננה, יחסית לשנה שקדמה לה. בנוסף, במועצת האכיפה העירונית נקבע כי ב-2019 יוגברו הפיקוח והאכיפה על האופניים החשמליים

פורסם בתאריך: 12.2.19 17:19

ביום ראשון האחרון, התכנסה מועצת האכיפה העירונית לדיון מסכם אודות פעילות יחידת האכיפה העירונית והצבת יעדים ל- 2019. בדיון הוצגו פעילות היחידה ונתוני המשטרה לשנת 2018. ע"פ הנתונים, נמדדה יחידה חדה של 45% בעבירות פע"ר (עבירות הכוללות: פריצות לבתים ולרכבים, גניבת רכבים או שימוש ברכב ללא רשות) בשנת 2018 בהשוואה לשנה שקדמה לה.

בנוסף הציגה היחידה את פעילויותיה לאורך כל השנה: הסברה, הדרכה ואכיפה נרחבת ואיכותית שבוצעה בנושא האופניים החשמליים, ביצוע ביקורות שוטפות ומבצעים ממוקדים, אכיפה בתחום עבירות התנועה וטיפול במפגעי רעש. כ-25% מפעילות היחידה לאורך השנה הייתה פעילות יזומה, וכ-75% הייתה פעילות תגובה.

בעירייה מספרים כי נתונים נוספים שהוצגו במועצת האכיפה מעידים על ירידה בהיקף עבירות התנועה והקמת הרעש בשנה החולפת; תחושת ביטחון אישי גבוהה בעיר ביחס לרשויות אחרות ותחושת אמון גבוהה של התושבים במוקד העירוני.

הדיון במועצת אכיפה התקיים בהשתתפות ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, סגן מפקד תחנת משטרת כפר סבא, רב פקד ערן מזוז סגן ומ"מ ראש העיר רעננה, ניר קריסטל, הממונה על תיק הביטחון, מפקד משטרת רעננה, פקד יאיר בן זקן, קב"ט העירייה משה פישמן, מנהל יחידת האכיפה רועי ולפיש, ומספר בכירי עירייה נוספים.

המועצה, המתכנסת פעמיים בשנה, בהתאם לנהלי השיטור העירוני של המשרד לביטחון פנים, הציגה במהלך התכנסותה את מערך האכיפה המשולב ברשויות המקומיות ככלל, בהתאם להחלטות הממשלה בדבר הפעלת מערכי אכיפה עירוניים, ואת פעילות יחידת האכיפה ברעננה בפרט, ככוח השיטור המשמעותי ביותר בעיר ותפקודה בפועל כ"משטרת רעננה".

הדיון נחתם בהצגת יעדי האכיפה הממוקדים לשנת 2019, ובכללם יציאה בפעילות הסברתית מקיפה בבתי הספר בתחום האופניים החשמליים, העברת הנחיה לחיוב כל זוג אופניים במספר שיאפשר הגברת הפיקוח, ושימת דגש על מניעת פגיעה בהולכי רגל על המדרכה. בנוסף, הוכרז על הגברת האכיפה והפיקוח על איסוף צואת כלבים ברחוב בכל שעות היממה, ואכיפת איסור כניסת הכלבים לגנים ציבוריים מסומנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר