נפצים שנתפסו ע"י המשטרה. צילום: דוברות המשטרה
נפצים שנתפסו ע"י המשטרה. צילום: דוברות המשטרה

אלפי נפצים נתפסו ברשות שני תושבי העיר ברחוב ויצמן, אחד מהם בן 15

השניים קיבלו את הנפצים מאדם בכפר בצפון שהיה חייב להם כספים. חלק מהנפצים נתפסו בכיסיו של הקטין. בתוך כך, יחידת האכיפה של עיריית רעננה יוצאת בימים אלו במבצע כנגד שימוש בנפצים, וצפויה לחלק דו"חות במאות שקלים, גם להורים

פורסם בתאריך: 21.2.19 09:30

משטרת ישראל הודיעה הבוקר כי עיכבה אמש לחקירה שני חשודים תושבי רעננה, בני 15 ו-40, זמן קצר לאחר שרכשו נפצים וצעצועים מסוכנים מכפר בצפון. החשודים עוכבו במסגרת ההיערכות של משטרת ישראל לקראת חג הפורים ובמהלך פעילות מבצעית ממוקדת כנגד הפצה ומכירה של צעצועים מסוכנים. במשטרה מספרים כי אמש איתרו רכב חשוד ברחוב ויצמן ברעננה ונהג הרכב עוכב לבדיקה בצד הדרך. במהלך חיפוש של השוטרים ברכב נמצאו ארגז ו-3 שקיות גדולות שהכילו כ-2,000 נפצים מסוגים שונים, מחלוקים לקופסאות ולשקיות.

בהמשך החיפוש ברכב נמצאו בכיסו של אחד מיושבי הרכב, קטין בן 15 מרעננה, שקיות וקופסא שהכילו כ-50 נפצים. מחקירת חוקרי המשטרה עולה כי נהג הרכב, תושב רעננה בן 40, נסע לכפר ברטעה לפגוש באחר, שחב לו חוב כספי ובתמורה האחר העביר לידי החשוד את הנפצים. עם חזרתו לרעננה, הנהג עוכב ונבדק על ידי השוטרים וכל הנפצים שהיו ברשותו, נלקחו ממנו והוחרמו על ידי המשטרה. החשודים נחקרו בתחנת המשטרה, בסיומה שוחררו בתנאים מגבילים. חומרי החקירה בעניינם הועברו להמשך טיפול לידי אגף האכיפה במשרד הכלכלה.

ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל שבה ומזהירה את הציבור מפני שימוש באותם צעצועים מסוכנים, שהינם ללא תו תקן וללא ביטוח ואשר מהווים סכנה לבריאותם ולשלום גופם של המשתמשים בהם ושל הסובבים אותם. שימוש לא מורשה בנפצים עלול ויכול לגרום לפיצוץ, דליקה, כוויות ופגיעות קשות בגוף. ציבור ההורים נדרש לפקח על ילדיהם ולמנוע מצב שבו הילדים ירכשו ו/או ישתמשו ויפעילו את אותם צעצועים מסוכנים."

יצוין כבר לפני כמה ימים, הודיעה עיריית רעננה, כי יחידת האכיפה שלה יוצאת במבצע כנגד שימוש בנפצים, ותחלק דו"חות לבני הנוער המשתמשים בהם, וכמו כן להוריהם. כל דו"ח יעמוד על 475 שקלים. המשמעות היא שאם בן נוער ייתפס משתמש בנפצים, גם הוא וגם אחד ההורים שלו יקבלו כל אחד דו"ח.

"הורים יקרים", נכתב בכרוז אותו הפיצה העירייה לתושבים, "לצד הכיף והשמח חג הפורים מביא איתו גם סכנה: הנפצים הם חומר נפץ מסוכן ומטרד סביבתי. יחידת האכיפה של רעננה יוצאת בימים אלו במבצע אכיפה כנגד סכנת הנפצים. הקנסות יחולו גם על בני הנוער וגם על הוריהם. אנחנו קוראים לכם: אם עדיין לא הספקתם, אנא קחו רגע והסבירו לילדיכם על הסכנות שבנפצים: הנפצים עלולים להביא לקטיעת אצבעות, כוויות קשות, פגיעה בעיניים ולעתים אף לעיוורון. הנפצים פוגעים בילדים במגוון דרכים: חתך, דקירה, כוויה והרעלה. יחד נעבור את החג בשלום".

כרזת מודעות נגד נפצים. צילום עיריית רעננה

כרזת מודעות נגד נפצים. קרדיט: עיריית רעננה

שימוש בנפצים מנוגד לחוק העזר העירוני "שימוש בצעצועים מסוכנים", וכתוצאה מכך עלול לגרור אחריו קנסות כבדים. בערים אחרות בשרון, הקנסות אף מטפסים גבוה יותר מברעננה. במקרה שאירע אתמול בנתניה, נתפסו קטינים בני 13 משתמשים בנפצים, והוריהם קיבלו דו"חות על סך 730 שקלים כל אחד.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר