גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן מקבלים את הפרס צילום MARIO ANZUONI/רויטרס
גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן מקבלים את הפרס צילום MARIO ANZUONI/רויטרס

הבמאי הרענני גיא נתיב זכה באוסקר (וידיאו). אביו, עוזי: "זו הרגשה נעלה"

סרטו "סקין" זכה בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר. נתיב אמר: "זה לא נתפס. ישראל, זה בשבילכם". האב עוזי מספר לצומת השרון על ההתרגשות, על השיחה לפני הטקס ועל הילד שלקח אותו לסרטים עוד בגיל צעיר מאוד

פורסם בתאריך: 25.2.19 11:47

בטקס פרסי האוסקר ה-91 שהתקיים הבוקר (שעון ישראל), זכה הבמאי הישראלי גיא נתיב בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר, על סרטו "סקין", שתוקף את נושא הגזענות בין שחורים ללבנים בארצות הברית.

נתיב, יליד רעננה, עבר ללוס אנג'לס לפני כחמש שנים כדי להצליח בתעשיית הקולנוע העולמית. אמש קיבל נתיב את החותמת הרשמית להצלחתו, כאשר ניצח מועמדים נוספים בקטגוריה מאירלנד, קנדה וספרד.

צפו בטריילר לסרט:

צפו בגיא נתיב ואשתו ג'יימי ריי ניומן מקבלים את הפרס:

"עברתי לכאן לפני חמש שנים מישראל, לילה טוב ישראל!", אמר נתיב בהתרגשות על במת האוסקר כשקיבל את הפרס, "סבא וסבתא שלי הם ניצולי שואה. את הדברים שהם חוו בשואה, אנחנו רואים בכל מקום היום, באמריקה, באירופה. והסרט הזה הוא על חינוך, הוא על לחנך את ילדיך לטוב יותר". אשתו של נתיב, ג'יימי ריי ניומן, שהפיקה את הסרט, עלתה עם נתיב לבמה והקדישה את הזכייה לילד המשותף של השניים. אחרי הטקס, אמר נתיב למצלמות: "זה לא נתפס. ישראל, זה בשבילכם".

"בתחילת הערב גיא הוריד לי את סף הציפיות"

אביו של גיא, עוזי נתיב, אמר היום לצומת השרון: "זו הרגשה נעלה שהבן שלך התקדם לאט לאט והגיע לרגע הזה. אתה רואה את הכישרון מול העיניים כל השנים, את הנחישות של ילד להגיע למטרה והוא מתעקש לעשות את זה, על אפם וחמתם של השאר ומגיע להישגים יפים שהוא עשה במהלך החיים שלו".

ראיתם את הטקס בשידור חי?
"כן, כמובן. ראינו את זה בשידור חי, אני הייתי בחדר שינה, אשתי הייתה בסלון, ואמרתי לה להעיר אותי כשיגיעו לגיא. נשאבנו לתוך זה".

איך הגבתם לזכייה?
"להגיד לך שזו הייתה הפתעה, זו לא תהיה המילה הנכונה. ראיתי את הסרט פעמיים כבר. גיא כבר שאל לדעתי, לקראת האוסקרים, כשהסרט היה בחמישייה האחרונה, הוא שאל אותי אם אני חושב שהוא יזכה או לא. אמרתי לו לספר לי בשטחיות על הנושאים של הסרטים המתחרים, כדי לדעת מה הסיכויים שלו. כשהוא באמת סיפר לי על הסרטים האחרים, אמרתי לו 99% שהוא זוכה. בתחילת הערב הוא עוד הוריד לי את סף הציפיות, הוא אמר לי 'אבא אל תבנה על זה. אמרתי לו שאני סומך עליו, הוא לא היה כל כך בטוח אבל הוא זכה".

תספר קצת על גיא?
"גיא כיום בן 45. הוא גדל והתחנך ברעננה, למד בבית ספר היובל, בהמשך בחטיבת "אלון" ואז עזב את רעננה לטובת לימודים בתיכון בתל אביב "ויצו צרפת לאמנות". לאחר מכן הוא נשאר בתל אביב, ועסק בקריאייטיב ובפרסום. אני חושב שהוא שאב קצת השראה ממני, כי אני עבדתי בענף הפרסום, והוא כילד קטן היה מגיע בחופשים ועובד איתי".

מאיפה הגיעה האהבה לקולנוע? כיצד הוא עבר לקולנוע מפרסום?
"הוא השתגע כילד על הסרטים של שפילברג. היה לוקח אותי לסרטים. קולנוע הוא למד בקמרה אובסקורה שבתל אביב. המעבר לקולנוע מפרסום היה די קליל, כי כאיש קריאייטיב הוא יצר פרסומות. עבודה ראויה לציון שלו היא יצירת הפרסומות של קוקה קולה בישראל. במקביל לעבודתו בפרסום הוא החל ליצור סרטים. סרט הביכורים שלו היה בקמרה אובסקורה, "מבול", שהיה סרט קצר בבית הספר בהתחלה, ולאחר מכן הוא הפך אותו לסרט ארוך שזכה בפרס בפסטיבל הסרטים בברלין (הסרט "מבול" בכיכובם של רונית אלקבץ ומיכאל מושונוב זכה לשבחים רבים). אנחנו מאוד גאים בו".

גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן באוסקר. צילום MIKE SEGAR/רויטרס

 

הזכייה של נתיב, הישראלי הראשון שזוכה באוסקר מאז זכייתו של משה מזרחי על הסרט "כל החיים לפניו" בשנות ה-70, הביאה לגל ברכות ואיחולים מכל קצוות הקשת הפוליטית.

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, כתב בעמוד הטוויטר שלו: "ברכות לגיא נתיב על זכייתו בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר. גיא יקירנו, המילים הטובות על ״סקין״ כולן לך, לשרון ולג׳יימי ריי, אבל הסרט הוא מתנה עבור הילדים והנכדים שלנו, ועבור העתיד שאנחנו רוצים בשבילם כדי שיזכו להגשים את כל החלומות. גאווה ישראלית גדולה. מזל טוב!".

חיים ברוידא, ראש עיריית רעננה, בירך: "אני מכיר היטב את הוריו של גיא נתיב והתפוח לא נפל רחוק מהעץ. זו גאווה ישראלית אך בעיקר מקומית רעננית שילד שצמח מתוכנו מביא כבוד לעם ישראל. אנחנו מחכים לגיא גם ברעננה לראות את האוסקר המקורי כאן אצלנו בעיר".

גם שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בירכה: "הזכיה מהווה עוד סיפור הצלחה של הקולנוע הישראלי. נתיב צמח בנתיבי ארצנו, בן משפחה של שורדי שואה. זכייתו של נתיב בסרט, העוסק בשנאה ובגזענות, היא פרק קולנועי חשוב במאבק התודעתי חסר הפשרות נגד מי שבוחרים בגזענות כדרך החיים שלהם. אני מברכת את גיא ואת כל מי שהיו שותפות ושותפים לסרטו ואומרת לו; גיא, אשמח אם תשוב ליצור בארץ".

# יצוין כי בהוראת הדס מוזס-ליכטנשטיין ממשרד היח"צ המייצג אותו, משרד ADD, גיא נתיב סירב להתראיין לצומת השרון ולספר באמצעותנו לתושבי רעננה על תחושתו, על הקשר שלו לעיר ועל ילדותו בה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר