אלי אלוש ואריה פרידמן. צילומים פרטי
אלי אלוש ואריה פרידמן. צילומים פרטי

פעילי בחירות של הרשימה הדתית טוענים: לא קיבלנו את מלוא שכרנו

מספר אנשים שעבדו בבחירות למען "הרשימה הדתית המאוחדת", מתלוננים כי קיבלו רק חלק משכרם, וגם זאת באיחור. הם מציגים הודעת וואטסאפ בה התחייבות על הסכום שיקבלו. אלי אלוש: "את התשלום מהבית היהודי הם קיבלו, אם נותר הפרש העניין יוסדר"

פורסם בתאריך: 27.2.19 11:15

פעילים שעבדו מטעם "הרשימה הדתית המאוחדת" בבחירות לרשויות המקומיות בסוף חודש אוקטובר האחרון, טוענים שלא קיבלו את שכרם במלואו. הפעילים, שעבדו במהלך יום הבחירות כחברי ועדת הקלפי מטעם הסיעה, טוענים כי קיבלו שכר שהיה נמוך ממה שהובטח להם. הפעילים מציגים הודעת וואטסאפ שקיבלו מג'ררד בוקובזה, לפיה יושלם להם שכרם מהסכום הנקוב בהסכם ל-50 שקלים לשעה לסגן יו"ר קלפי ו-60 ליו"ר קלפי, בהתאם לשעות שיעבדו ביום הבחירות. בוקובזה הוא פעיל ברשימת העולים "רעננה פלוס", שיחד עם "מאמינים ברעננה" ו"הבית היהודי" מרכיבות את "הרשימה הדתית המאוחדת.

"מי שגייס אותי זה אדם בשם ג'ררד בוקובזה", מספרת אחת הפעילות, "התפקיד אליו שובצתי היה סגנית יו"ר באחת הקלפיות. כשגייסו אותנו לתפקידים חילקו לנו חוזה שנאמר בו שאנחנו מקבלים 662 שקלים נטו (884 שקלים ברוטו, מהם מופחתים 25% מס) על העבודה בין השעות 07:00-22:00 בקלפיות. באותו מעמד, אמרו לנו שבחוזה מצוין רק השכר שנקבל ממפלגת הבית היהודי (אחת משלוש הסיעות שמרכיבה את הרשימה), אבל בנוסף לזה נקבל עוד כסף ושאין לנו מה לדאוג. אמרו לנו שבתכל'ס סופית נקבל 50 שקלים לשעה לסגן יו"ר קלפי ו-60 שקלים לשעה ליו"ר קלפי נטו גם אם נעבוד מעבר לשעה 22:00, חד משמעית, ושישלימו לנו לשכר הזה כתוספת לכסף מהבית היהודי".

את דבריה של הפעילה מחזקת הודעת הווטסאפ של בוקובזה, שנשלחה בקבוצת הפעילים טרם הבחירות. "שלום לכולם!, אני יודע שכולכם קיבלתם הודעה מנוגה לגבי השכר שבו הופחת 25%", כתב בוקובזה, "אז רצינו להודיע לכם שאנחנו נשלים לכם את ההפרש של ה-25%. 50 ש"ח לשעה נטו! 60 ש"ח ליו"ר".

"הם אמרו שנקבל את הכסף תוך חודש", מוסיפה הפעילה, "התקשרתי בסוף נובמבר לג'ררד ולאחראית על הפעילים ואמרו לי שזה לוקח זמן. רדפתי אחריהם, וכל הזמן מרחו אותי בתירוצים. ג'ררד הפנה אותי לאלי אלוש ולאריה פרידמן, עד שבסופו של דבר לפני שבוע, כמעט ארבעה חודשים אחרי שסיימנו לעבוד, הודיעו לנו שהצ'קים מוכנים. גיליתי שבצ'קים כתוב רק 662 שקלים סך הכל. איפה שאר הכסף? עבדתי 17.5 שעות. עד 12 וחצי בלילה. לפי ההסכם מגיעים לי מאות שקלים נוספים. הם הבטיחו לנו שכר נוסף. איפה ה-50 שקלים נטו לשעה? מאז, אף אחד לא נותן לי מענה. כל אחד מעביר אותי לבן אדם אחר ברשימה. ג'ררד מעביר אותי לאלי אלוש. אלוש מעביר אותי לאריה פרידמן. זה נמשך חודשים. איפה הכסף שלנו?".

"עד שקיבלנו כסף מרחו אותנו ממקום למקום", אומרת פעילה נוספת, "הם העסיקו לפחות עשרים פעילים. אני מכירה כמה שלא קיבלו את מלוא התשלום, ואני מניחה שהשאר גם במצב שלנו. אני רודפת אחרי ג'ררד כבר חודשים. אני עבדתי עד אחת בלילה בבחירות, עד הדקה האחרונה ג'ררד אמר לי בהודעות שישלמו לי על השעות הנוספות. אני לא מבינה למה אני לא מקבלת את מה שהובטח לי במלואו".

אלי אלוש, יו"ר הרשימה הדתית המאוחדת, מסר בתגובה: "על פי מה שידוע לי, כל הפעילים קיבלו תשלום מהבית היהודי. ג'ררד בוקובזה כרגע נמצא בחו"ל. הואיל ולמישהו מהפעילים מגיע הפרש או תוספת, ברגע שג'ררד יחזור מחו"ל, העניין יוסדר. אף אחד לא יהיה מקופח".

אלי אלוש קרדיט יאיר גרזון

"העניין יוסדר". אלי אלוש קרדיט יאיר גרזון

ג'ררד בוקובזה, פעיל ברשימת "רעננה פלוס", מסר בתגובה: "אני לא אחראי על התשלום, מי שאחראי זה ראשי הרשימה, אריה פרידמן (ראש הרשימה לשעבר) ואלי אלוש".

אריה פרידמן, שכיהן בזמן הבחירות כיו"ר "הרשימה הדתית המאוחדת", מסר בתגובה: "פעילי הקלפיות קיבלו את הכסף בשניה שקיבלנו אותו ממשרד הפנים, ולא שניה אחת אחרי. הם חתמו מולנו על חוזה והם קיבלו את הסכום שהובטח להם. אם היו גורמים שהבטיחו להם סכומים אחרים, שיפנו אליהם. זה לא היה הבית היהודי וזה לא הייתי אני".

אריה פרידמן

" אם היו גורמים שהבטיחו להם סכומים אחרים, שיפנו אליהם". אריה פרידמן

סייע בהכנת הכתבה יוסי גולן, מנהל "פורום תושבים ברעננה"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר