אנטנה סלולרית. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אנטנה סלולרית. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

מחאת האנטנות: מאות חתמו על העצומה, אלפי שקלים גויסו למאבק

תוך פחות מיממה חתמו כ-300 איש על העצומה כנגד הקמת שתי אנטנות כפולות בכניסה לשכונת נווה זמר. בנוסף, מעל 3,000 שקלים כבר גויסו למאבק משפטי עתידי

פורסם בתאריך: 4.3.19 09:09

תושבי שכונת נווה זמר ברעננה בחרו ללכת אתמול צעד נוסף במחאתם כנגד הקמת שתי אנטנות כפולות בכניסה לשכונה, ופתחו עצומה עליה חתמו נכון לכתיבת שורות אלה, כ-300 איש תוך פחות מיממה.

"אנו תושבי שכונת נווה זמר והסביבה מתנגדים נחרצות להתקנת אנטנות סלולאריות בקרבת השכונה, גני הילדים, הספורטק, דירות, ועוטף השכונה", נכתב בעצומה, "חברים יקרים מדובר פה בבריאותנו ובריאות ילדינו. בואו נמנע מעצמנו סיפורים כדוגמת ראש העין בה נוצרה מגיפת סרטן בשל האנטנות הסלולריות (התייחסות לפרסומים בעיתונות לפיהם עשרות מקרים של סרטן התגלו ברדיוס 500 מטר ממרכז ראש העין, שם התושבים מאשימים את האנטנות הסלולריות על גג בניין העירייה). הצטרפו למאבק! השמיעו קול למען עתידנו ועתיד ילדינו!"

בנוסף לעצומה, החלו התושבים בפרויקט מימון המונים שמטרתו לגייס כ-70 אלף שקלים למאבק משפטי עתידי למען הגשת עתירה מנהלית כנגד הקמת האנטנה. עד כה, גויסו בקמפיין כ-3,500 שקלים מתושבי השכונה.

העצומה וקמפיין מימון ההמונים הם חלק ממאבק תושבי נווה זמר כנגד הקמת האנטנות בכניסה לשכונה, מאבק שנחשף כאן לראשונה בשבוע שעבר. התושבים מביעים דאגה לגבי מיקומן העתידי של האנטנות – צומת הרחובות ויצמן והנשיאים, צומת שנמצא בסמוך לספורטק, לגן משחקים ולבית הספר היסודי שעתיד לקום בשכונה. מלבד העצומה, התושבים כבר הספיקו לגייס את הסכום הנדרש ליועץ חיצוני שיעניק חוות דעת בלתי תלויה ואובייקטיבית על הסכנות בהקמת האנטנות. היועץ צפוי למסור חוות דעת בשבועות הקרובים.

"כרגיל עיריית רעננה מצפצפת על תושביה כשהפעם היא מצפצפת על החיים של התושבים וילדי השכונה והשכונות הסמוכות", אומר אחד מתושבי השכונה, "וממקמת אנטנות סלולריות בסמיכות למגרשי הספורטק ובית הספר הנבנה. חלם כבר אמרנו".

מלבד החרפת המאבק, חלק מהתושבים מייחסים את יצירת העצומה גם כתגובה לדבריו של ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שטען במוצאי שבת האחרון בעמוד הפייסבוק שלו כי מאבק תושבי השכונה שעלה פעמים רבות לכותרות בנושאי הארנונה, הינו רק "לחצים בידי מקבץ של בודדים".

"הפעולה של יצירת העצומה נעשתה כדי שראש העיר יראה שלא מדובר ב"קומץ" של אנשים", אומרת אחת התושבות, "כדי שיראה שזו לא מחאה פוליטית. זו מחאה של אלפי אנשים ולא של אחד או שניים. אנחנו נגיע בסוף לכולם".

מעיריית רעננה נמסר: "האתרים קיבלו את הכל האישורים הנדרשים מהמשרד להגנת הסביבה"

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר: "מיקומי מוקדי השידור בישראל נקבעים על-ידי החברות הסלולריות והרשויות המקומיות, כאשר המשרד להגנת הסביבה בודק את בטיחות הקרינה. למוקדי השידור של חברות סלקום ו-PHI בצומת הנשיאים ברעננה הונפקו אישורים והיתרי הקמה של המשרד להגנת הסביבה. בהיתרים אלו נקבעים תנאים מחמירים במיוחד, לפיהם מוקדי השידור אינם יכולים לגרום באזורים המאוכלסים בסביבתם לחשיפה העולה על עשירית מהסף שנקבע על-ידי ארגון הבריאות העולמי כבלתי מזיק לכלל האוכלוסייה. רמות החשיפה המקסימליות הצפויות ממוקדי השידור באזור המדובר נמוכות באופן משמעותי מהספים, ועל כן המשרד אישר אותם. יצוין, כי המשרד להגנת הסביבה מחייב את חברות הסלולר לבצע בדיקות שנתיות הכוללות מדידה של רמות הקרינה בסביבתה של האנטנה."


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר