בחירות הנוער 2019
בחירות הנוער 2019

ניצחון לימין החדש באירוע בחירות הנוער ברעננה

מאות בני נוער שמעו את נציגי המפלגות, שאלו שאלות, בחרו את התשובה המשכנעת ביותר ולבסוף הצביעו למפלגה אותה הם מעדיפים. ומי במקום השני?

פורסם בתאריך: 5.3.19 09:00

מאות בני נוער התכנסו אמש באשכול הפיס ברעננה במסגרת "בחירות הנוער של 2019". לאחר שנציגי המפלגות הציגו את עמדותיהם וענו מעל שאלותך,  הגיע זמן ההצבעה: בני הנוער הצביעו באמצעות הסמרטפונים שלהם. נציגי המפלגות באירוע היו מירי אברג'יל (איחוד מפלגות הימין), סמיון גרפמן (בט"ח), רם שפע (כחול לבן), יהודה מימרן (כולנו), יריב אופנהיימר (מרצ), מתן כהנא (הימין החדש), מנכ"לית העירייה לשעבר מיכל הירש נגרי (גשר) ויאיא פינק (העבודה). מפלגת הליכוד לא שלחה מועמד לפאנל בשל אירוע השקת הקמפיין של המפלגה בכפר המכביה.

חבר המועצה ויו"ר ועדת הנוער והצעירים, ארז ברט, שארגן את האירוע לצד מחלקת הצעירים והנוער, פתח את הערב ואמר: "את הפאנל הזה אנחנו מקיימים כחלק מהחשיבות של התהליך הדמוקרטי. רצינו לחשוף את בני הנוער לתהליך הזה, נכון שרובכם לא יכולים להצביע. אבל ככה לומדים דמוקרטיה".

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, נשא גם הוא דברים ואמר: "מי שהגיע לכאן זה אנשים שיתפסו מנהיגות בהמשך. יכול להיות שביניכם יושב ראש ממשלה, חבר כנסת או ראש עיר. צריך לזכור שתמיד יש מחר. אנחנו מתווכחים, רבים, אבל אנחנו עם אחד. האחדות שלנו זה המבחן שלנו והחוסן שלנו לעתיד".

לערב גם הגיעו חברי המועצה איילת ארז-סגן ודבי סלוצקי, וסגני ראש עיריית רעננה חיים גולדמן ואיתן גינזבורג.

בכל סיבוב נשאלו המועמדים שאלה, וניתנה לכל אחד מהם דקה וחצי לענות עליה. בסוף כל סיבוב, בחרו בני הנוער בקהל בתשובה שהכי שכנעה אותם, כאשר התוצאות שודרו בשידור חי על מסך ענק שהוצב על הבמה. כותבי השאלות שהוצגו למתמודדים במהלך הערב היו גם הם בני נוער.

בסיבוב הראשון נשאלו המועמדים – "איך אנחנו יכולים לדעת שהמפלגה שלכם תקיים את ההבטחות שניתנו טרם הבחירות?".
רוב חברי הקהל בחרו בתשובת מפלגת כחול לבן, שנציגה רם שפע אמר: "שימו לב, כל המועמדים כאן אמרו לכם מה הם עשו, אבל אף אחד לא ענה על השאלה. אנחנו מציגים רק דברים ריאליים שנוכל לקיים".

בסיבוב השני נשאלו המועמדים מה הם הצעדים הכלכליים החשובים ביותר לביצוע בשנים הקרובות.
רוב חברי הקהל בחרו במפלגת בט"ח שנציגה סמיון גרפמן אמר: "כל המפלגות שהיו בכנסת עד היום, רק אומרים לנו שהמצב הכי טוב מאז קום המדינה. טוב שלא משווים אותנו לזמנים שהיינו דינוזאורים. הכלכלה חייבת להיות חופשית, התחבורה חייבת להיות זמינה 24/7 כדי שאנשים יבזבזו כסף". המפלגה זכתה ב-24% מהקולות, הציון הנמוך ביותר ניתן לאיחוד מפלגות הימין ולגשר, שזכו ל-6% הצבעה.

לאחר מכן נשאלו המועמדים מהי התכנית המדינית שלהם. השאלה גררה תגובות מהקהל כאשר יריב אופנהיימר ממרצ קרא לסיום הכיבוש ונענה בקריאות בוז מהקהל.
למרות זאת, מרצ זכו בסיבוב עם 24.6%, ובמקום האחרון דורגו כולנו וגשר עם 1.6% מסך ההצבעות.

מיכל הירש נגרי בבחירות הנוער.

מפלגתה, "גשר", דורגה כמעט בכל סיבוב במקום האחרון. מיכל הירש נגרי בבחירות הנוער.

בשאלה הרביעית ביקשו המועמדים להביע את דעתם על הצעת "חוק הפורנו", על פיה יחויבו ספקי האינטרנט להפוך את חסימת התכנים כברירת מחדל.
המפלגה שזכתה באחוזי ההצבעה הגבוהים ביותר הייתה מרצ עם 25%. "אנחנו בעד אינטרנט חופשי ופתוח. אנחנו לא רוצים מדינות האח הגדול", אמר נציג המפלגה, יריב אופנהיימר. המפלגה שזכתה באחוז הנמוך ביותר הייתה כולנו עם 0% מסך הקולות.

בשאלה החמישית נשאלו המועמדים מה היו מקדמים בנושא החינוך בישראל ומהי עמדתם בבחינות הבגרות. המפלגה שזכתה ברוב הקולות הייתה הימין החדש, שנציגה מתן כהנא אמר: "בתי ספר צריכים לתת מקצוע לבני נוער שיאפשר להם לעבוד בכבוד". המפלגה זכתה ב23.2% מהקולות.

בחירות הנוער 2019

בחירות הנוער 2019

בשאלה השישית נשאלו המועמדים מהי עמדתם להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
מפלגת העבודה זכתה ברוב הקולות, סך של 34.1%. נציג המפלגה, יאיא פינק, אמר: "אף אחד לא חזר בתשובה עדיין כי אין תחבורה ציבורית. אנשים לוקחים מונית או רכב פרטי. אין סיבה שלא תהיה תחבורה ציבורית בשבת".

בתום שישה סיבובים, נשאל הקהל לאיזו מפלגה הם היו מצביעים, אילו היו יכולים להשתתף בתהליך הבחירות.
המפלגה שזכתה לרוב הקולות, הייתה הימין החדש עם 23.5% מהקולות. אחריה בסדר יורד היו העבודה וכחול לבן (21.6%), מרצ (15.7%), בט"ח (9.8%) ואיחוד מפלגות הימין (5.9%) 2% מהקהל הצביעו בפתק לבן. גשר וכולנו לא קיבלו קולות.

בחירות הנוער 2019

התוצאות הסופיות. בחירות הנוער 2019

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר