שלט החוצות בויצמן/עקיבא
שלט החוצות בויצמן/עקיבא

העירייה פעלה להסרת שלט בחירות – ונתקלה בבעיה

שלט תעמולת בחירות ברחוב ויצמן עורר סערה ותלונות רבות מצד תושבים. העירייה נתנה אולטימטום לזכיין להסיר את השלט. בשל הליך שקיימה ועדת הבחירות המרכזית בנוגע לשלט זהה בת"א, השלט ברעננה לא יוסר

פורסם בתאריך: 10.3.19 12:25

שלט תעמולה שהוצב בשבוע שעבר בצומת הרחובות ויצמן/עקיבא, עורר סערה בקרב תושבי רעננה. יצוין כי מדובר בקמפיין בחירות ארצי ושלטים דומים הוצבו ברחבי הארץ. בשלט שהוצב ברעננה, נראה ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, מחווה אצבע משולשת כלפי העוברים ושבים ומעליו הכיתוב: "הפעם לא מצביעים ל"פוליטיקאים" שביום שאחרי יצביעו לכם בחזרה..".

השלט הוא חלק מקמפיין ארצי של מפלגת "ישר", במסגרתו הוצבו מאות שלטים ברחבי הארץ ועליהם פוליטיקאים שונים כגון אבי גבאי, בנימין נתניהו ויאיר לפיד שמחווים אצבע משולשת ומעליהם כיתוב זהה. אך בניגוד למקומות אחרים בארץ, ברעננה גררה הצבת השלט תגובות שליליות רבות מתושבי העיר, ועוררה תהודה רבה ברשתות החברתיות.

"עם כל חוסר האהדה שלי לבנימין נתניהו, אני חושבת שזה לא חינוכי לתלות שלט כזה בצומת מרכזי", אמרה תושבת העיר, "שילדים יכולים לראות את זה, וצריך לדעת לשים גבולות גם בתעמולת בחירות".

"אחר כך אנשים מתפלאים על הלך הרוח במדינה שלנו", אמרה תושבת נוספת, "בעזרת שלטים כאלה מקדמים תרבות בוטה ואלימה במערכת הבחירות".

בעירייה אמרו בתגובה כי כבר פועלים להסרת השלט. סגן ראש העיר ניר קריסטל, שמכהן גם כיו"ר ועדת השילוט, אמר: "הזכיין של השלט, "חוצות זהב", הודיע שהוא יוריד את השלט הזה מחר. אני הודעתי לו שאם הוא לא מוריד את השלט עד היום ב-4, הזכיין הזה גמר לעבוד ברעננה. עושים על השלט הזה תנועה מגונה, היא לא חינוכית ולא ראויה. זה לא קשור לפוליטיקה. התלונות מגיעות מהורים, והן מוצדקות לחלוטין".

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

"לא חינוכית ולא ראויה". סגן ראש העיר ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

למרות שהעירייה הצהירה כי תפעל להורדת השלט, התברר כי קיימת כבר עתירה שהגישה מפלגת "ישר" בעניין שלט אחר בת"א, שטירפדה את מאמצי העירייה. ע"פ העתירה, שלט זהה מאותו קמפיין שנתלה מעל נתיבי אילון והוסר בימים האחרונים, הוחזר למקומו עקב התערבותה של ועדת הבחירות המרכזית. בשל התערבות הועדה, השלט ברעננה לא יוסר.

ממפלגת "ישר" נמסר בתגובה: "קמפיין "האצבע המשולשת" מכה גלים בכל הארץ. הציבור מגיב כי כולנו יודעים שזו האמת – הפוליטיקאים לא סופרים אותנו. 90% מהישראלים להם, ובבחירות האלה לרובנו אין למי להצביע. שלא במפתיע, חלק מהפוליטיקאים המופיעים בשלטים – לא אהבו את חשיפת האמת, ומפעילים לחצים כבדים על עיריות וגופים אחרים להוריד את השלטים. מפלגת ישר תמשיך לחשוף את האמת על הפוליטיקאים, ולא תירתע מניסיונות להגביל את חופש הביטוי. נציין כי שלט גדול באיילון, שכוסה עקב לחץ פוליטי, חזר לאוויר לאחר שהגשנו עתירה לוועדת הבחירות המרכזית. אנו מזמינים את הציבור להיכנס לאפליקציה של ישר ולהשפיע על המשך הקמפיין ולהביע דעתו – כך מתנהלת מפלגה אשר כן סופרת את ציבור הבוחרים ונמצאת בקשר רציף וישיר עמו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר