חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש
חיים ברוידא בלשכתו צילום לירן שמש

למרות החוק: ברוידא וסגניו טרם הגישו הצהרת הון

על פי חוק ראש העיר וסגניו היו אמורים להגיש את ההצהרה עד 60 ימים מיום היבחרם לתפקיד. משלא עשו זאת, לפי התקנות יש להפחית 20 אחוז משכרם. מטעם ברוידא וסגניו נאמר כי ההצהרות יוגשו בימים הקרובים

פורסם בתאריך: 12.3.19 09:01

בבדיקה שנערכה מול משרד הפנים, נמצא כי ראש עיריית רעננה חיים ברוידא וסגניו איתן גינזבורג, ניר קריסטל וחיים גולדמן, טרם הגישו את הצהרות ההון שלהם בכפוף לחוק.

ע"פ חוק ראש הרשות המקומית וסגניו, ראש העיר וסגניו (בשכר ולא בשכר) מחויבים להגיש תוך חודשיים מיום היבחרם הצהרת הון. "תוך שישים ימים מיום היבחרו לראש רשות", נכתב בחוק, "יגיש ראש הרשות לשופט על גבי טופס שקבע השופט הצהרה". על פי החוק, ההצהרה תכלול את ההון, הנכסים, הזכויות ההתחייבויות והחובות שיש לראש הרשות ולבני משפחתו, ויצוינו ערכי הנכסים בעת רכישתם. כמו כן, יצוינו מקורות ההכנסה של ראש הרשות ובני משפחתו וסכומי הכנסה מכל מקור נוסף. החוק מציין כי על סגן ראש העיר חלה את אותה החובה תחת אותם התנאים.

איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

איתן גינזבורג. צילום נתנאל חדד

ניר קריסטל, קרדיט איציק קנטי

ניר קריסטל, קרדיט איציק קנטי

חבר המועצה חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

חיים גולדמן. צילום ירון גרזון

ע"פ אתר משרד הפנים, ראש רשות מקומית או סגנו שלא ימציא הצהרת הון במועד שנקבע בהוראות החוק, יופחת שכרו בשיעור של 20% משכר היסוד המאושר.

כזכור, ראש העיר חיים ברוידא נבחר לתפקידו ב-14 בנובמבר, לכן ע"פ חוק היה מחויב להגיש את הצהרת ההון עד ה-13 בינואר. סגניו: איתן גינזבורג, חיים גולדמן וניר קריסטל נבחרו בישיבת מועצה שהתקיימה לאחר גיבוש הקואליציה, ב-31 בדצמבר. לכן ע"פ חוק היו מחויבים להגיש את הצהרות ההון שלהם עד ה-1 במרץ.

ומה המצב בערים שכנות? על פי אתר משרד הפנים, 240 נבחרים מ-133 רשויות מקומיות בהן רמת השרון, הרצליה והוד השרון כבר הגישו את הצהרות ההון שלהם למשרד הפנים. בכפר סבא למשל, סגניו של ראש העיר, רפי סער, הגישו הצהרות הון אך ראש העיר עצמו טרם עשה זאת.

מסגן ראש העיר, ניר קריסטל, נמסר: "תודה על הסבת תשומת הלב לנושא. פעם ראשונה בחיי שאני נדרש להגיש הצהרה שכזו. מיד עם פנייתך, פניתי לרואה החשבון שלי בבקשה להכין הצהרת הון בדחיפות בהתאם להוראות החוק ולהנחות אותי בכל הנדרש ממני לשם כך. הכל יוגש במהירות האפשרית"

מסגן ראש העיר, חיים גולדמן, נמסר: "אכן אני מודע לעניין ומצר על זה, זאת בשל צוק העיתים והעיסוקים. מיד אכין את הדו"ח ואעביר אותו לגורמים המוסמכים".

מסגן ראש העיר, איתן גינזבורג נמסר: "בקדנציה הקודמת הגשתי את הצהרות ההון שלי כנדרש וכך אעשה גם בקדנציה זו. מאחר והתחלתי את תפקידי כסגן ראש העירייה ב-1.1.2019, והמועד להגשת ההצהרה הוא עד ה-1.3.2019, בימים אלו ההצהרה תשלח למשרד הפנים"

בעירייה מסרו כי ראש העיר מתכנן להגיש את הצהרת ההון שלו באופן מידי, אך טרם שלחו תגובה רשמית.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר