צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ביקורת של משרד העבודה והרווחה מצאה ליקויים חמורים ב-12 אתרי בניה ברעננה

לארבעה מתוך 24 האתרים שנבדקו ניתן צו הפסקת עבודות. במספר אתרי בניה נמצאו ליקויים מסכני חיים. ביקורת גם על טיפול העירייה בנושא

פורסם בתאריך: 13.3.19 18:34

ביום שני האחרון קיים משרד העבודה והרווחה בשיתוף עם עיריית רעננה מבצע ביקורת ואכיפה נרחב באתרי בנייה ברחבי העיר. הביקורת הקיפה 24 אתרי בנייה כאשר חלקם אתרי תמ"א וחלקם אתרי בנייה חדשה למגורים. היקף המבצע כלל שישה צוותים מטעם מחוז תל אביב של מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה ועוד מספר צוותי אכיפה עירוניים. במהלך המבצע, הורה משרד העבודה להפסיק לאלתר את העבודות השוטפות בארבעה אתרי בנייה, כתוצאה מליקויים חמורים, כגון עגורן שהופעל לא כחוק ומשטחי עבודה גבוהים שלא גודרו והיוו סכנת חיים. בארבעת האתרים יופסקו כל העבודות הבנייה עד לתיקון הליקויים וביקורת חוזרת של משרד העבודה. בנוסף, בשמונה אתרי בנייה נוספים קיבלו הקבלנים צווי בטיחות ונדרשו לתקן עשרות ליקויים שונים.

במשרד העבודה אומרים שהאתרים בהם נמצאו ליקויי בטיחות ובנייה יבחנו, וקנסות כספיים ינתנו לקבלנים בהתאם. מבצע האכיפה האחרון שבוצע ברעננה בהיקף דומה היה בשנת 2017, כאשר גם אז נמצאו עשרות ליקויי בטיחות והוגשו צווי הפסקת עבודות כנגד 4 אתרי בנייה מתוך 21 שנבדקו.

בתגובה לתוצאות מבצע האכיפה, משרד העבודה מפנה אצבע מאשימה כלפי עיריית רעננה וטוען כי היא לא עושה ככל שביכולתה כדי למנוע הפרות בטיחות ומחדלים באתרי בנייה.

"הפעילות הזאת רק נותנת תוקף לקול קורא שהצבנו כבר לפני שנתיים וחצי לרשויות המקומיות", אומר רן כהן, מנהל תחום מינהל הבטיחות במשרד העבודה, "שהן חייבות בשלב מתן היתר הבנייה וצו התחלת העבודות שהן נותנות גם להתייחס למספר תנאי סף בתחום הבטיחות. לא יכול להיות מצב שהם נותנים היתר בנייה, ולא דורשים לדוגמא שהעגורן באתר הבנייה יפעל כחוק. אם העירייה הייתה מציבה תנאי בטיחות במתן ההיתר, ברגע שהקבלן היה מפר אותם העירייה הייתה יכולה להטיל עליו סנקציות משלה, בדיוק כמו שהעירייה יכולה לפעול כנגד מי שבונה מרפסת כנגד החוק. היעדר קביעת כללי בטיחות מטעם העירייה מובילים לכך שעד שמשרד העבודה לא מגיע ומחלק צווי סגירה ובטיחות הקבלנים מרשים לעצמם להפר כללי בטיחות ובנייה. זו שיטת מצליח שעובדת שעות נוספות".

מה המצב של רעננה ביחס לערים אחרות מבחינת פיקוח ועבירות בנייה?

"אין דירוג של ערים אחרות לעומת רעננה. רעננה היא באותו המישור כמו ערים גדולות אחרות שנכנסת יותר ויותר עמוק למדיניות של תמ"א. כשאתה נכנס למדיניות כזו ולא מבקש לקבוע כללי בטיחות בעת התחלת הבנייה ומשאיר את הפיקוח רק בידי גורם לאומי כמו משרד העבודה, המצב הופך להיות יותר ויותר מאתגר. העירייה מחויבת לחשוב על בטיחות הציבור"

תגובת עיריית רעננה תובא כשתתקבל.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר