בנייני וילה רמה ברעננה
בנייני וילה רמה ברעננה

"מלכודת אש": מתחם "וילה רמה" בסכנת סגירה

לאחר ביקורת שנערכה בשבוע שעבר ע"י כיבוי אש וגורמים בכירים בעירייה, בנציבות כבאות והצלה אומרים כי אם לא יתוקנו הליקויים הבטיחותיים החמורים במקום, מתחם העסקים עלול להיסגר

פורסם בתאריך: 19.3.19 10:09

מתחם העסקים "וילה רמה" באזור התעשייה ברעננה עומד בפני סכנת סגירה. כך עולה מביקורת שבוצעה בסוף השבוע שעבר, ע"י מפקד מרחב השרון בנציבות כבאות והצלה וגורמים בכירים בעיריית רעננה ובאגף ההנדסה. הסיבה לביקורת נעוצה בהתראות שהגישה לאחרונה נציבות כבאות והצלה לבתי עסק בבניין, ודרשה מהם לתקן ליקויים בטיחותיים אחרת תגיש כנגדם צו סגירה ולא תחדש את רישיונות העסק שלהם. לאחר הביקור, מספרים בנציבות כי במידה ולא יתוקנו ליקויי הבטיחות החמורים במתחם "וילה רמה" בתקופה הקרובה, בעלי העסקים ייקראו לשימוע ויוגש נגדם צו סגירה.

מירב הליקויים במתחם שייכים לתחום כיבוי האש כגון היעדר ספרינקלרים ופתחי מילוט. בסיור אחר שבוצע בחודש שעבר, התגלה גם כי במקום מתנהלת כנסייה מאולתרת בקומת המרתף ללא אישור.

בנייני וילה רמה ברעננה

בניין וילה רמה ברעננה

"המצב שם רע מאוד. כיבוי אש, בצדק, טוענים שיש שם הרבה מאוד ליקויים חמורים וסכנות", אמר סגן ראש העיר ניר קריסטל, שביקר במקום בסוף השבוע שעבר לצד נציבות כבאות והצלה, "יש כאן בעיה אמיתית. אי אפשר יהיה להתעלם מזה, אם יקרה שם אסון חלילה, זה עלול להיגמר בהרוגים. היו שם ליקויים חמורים בחשמל. טוב זה לא הולך להיות. לדעתי כיבוי אש הולכת להמליץ לסגור את המקום. הדבר הכי נכון לדעתי לעשות שם זה פינוי בינוי, ולהקים שם את הכול מחדש כמו שצריך. בעלי העסקים במקום שם, הגיע הזמן שיתחילו לחשוב על עצמם ועל החיים שלהם. אין שם פתחי מילוט, אין שם ספרינקלרים. אנשים דבר ראשון צריכים לדאוג לבטיחות של עצמם. גם הכנסיה במרתף, הכול זה בדים, זה מסוכן. אם זה מתקלח, זה יכול להיות ממש אסון"

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

"אם יקרה שם אסון חלילה, זה עלול להיגמר בהרוגים". ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

"מה שראינו היה בלתי מתקבל על הדעת, שאנשים בשנת 2019 ועוד בעיר כמו רעננה יתנהלו ככה", אמר יו"ר ועדת רישוי העסקים עו"ד אלי אלוש, שגם לקח חלק בביקורת, "המרתף רווי במי ביוב. כל מערכת החשמל של הבניין חשופה למי ביוב. בתוך המרתף מתנהלת כנסייה שפעילה בימי ראשון. אין תאורה, אין מערכת איוורור. פשוט זוועה. אם פורצת שם אש, אנשים גמורים, אין להם לאן לברוח. זו מלכודת אש. יש שם בעיות קשות מאוד, של חשמל, של בטיחות, הבניין לא מתוחזק, אבנים נופלות. בהתחלה חשבנו שהבעיה זה רק כיבוי אש, התברר שזה הרבה יותר עמוק מזה"

אלי אלוש צילום פרטי

"אם פורצת שם אש, אנשים גמורים". עו"ד אלי אלוש צילום פרטי

בנייני וילה רמה ברעננה

הכנסייה במרתף

מדוברות כבאות והצלה נמסר בתגובה: "בביקורות שנערכו בבתי העסק השונים בבניין וילה רמה ובבניין סולל בונה ברעננה לפני כשנתיים נמצאו ליקויי בטיחות חמורים, שיש בהם סכנה פוטנציאלית. בעקבות בקשת בעלי העסקים במקום ולפנים משורת הדין, מערך הכבאות מאריך מזה כשנתיים את מתן האישורים הנדרשים, כדי לתת זמן סביר לבעלי העסקים לתקן ליקויים חמורים אלה. מאחר שלא נעשה דבר בנידון, נשלחו מכתבים לבעלי העסקים, כי לא יקבלו ארכה נוספת. בשבוע שעבר סיירו בכירים מעיריית רעננה יחד עם מפקד המרחב בכבאות והצלה לישראל בבניין וילה רמה כדי לעמוד מקרוב על ליקוי הבטיחות החמורים הן בעסקים והן במרחב הציבורי. בעקבות הסיור הוחלט לפעול למימוש מידי של דרישות הכבאות וכן לתיקון ליקויים בתחומים אחרים."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר