עדלאידע רעננה
עדלאידע רעננה

משנכנס אדר: אלפי רעננים השתתפו בעדלאידע (וידאו)

בין המוני התושבים שחגגו את העדלאידע המסורתית לאורך רחוב אחוזה, בלט במיוחד נועם הלפרין בן ה-10, שהתחפש לראש העיר חיים ברוידא וזכה להנהיג לצידו את תהלוכת החג. אימו של נועם: "הגשימו לו חלום, הוא כל כך מאושר". צפו בתמונות

פורסם בתאריך: 19.3.19 19:34

אלפים מתושבי העיר ליוו את העדלאידע המסורתית, שהתקיימה היום בשעות אחר הצהריים לאורך רחוב אחוזה. התהלוכה החגיגית החלה את מסעה לאורך הרחוב הראשי בשעה 16:30, והייתה מורכבת מ-30 רכבים ואופנועי אספנות מיוחדים של חברי מועדון "החמש". את השיירה הוביל ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שהתחפש לקוסם. בתהלוכה השתתפו גם סגן ראש עיריית רעננה, איתן גינזבורג, שעטה על עצמו תחפושת של קפטן אמריקה לכבוד המאורע, וסגן ראש העיר ניר קריסטל, מתנדב ותיק במכבי האש, שהגיע במדי לוחם אש. את התהלוכה ליווה בקולו שדרן הרדיו קיקה סמואל.

עדלאידע רעננה

סגן ראש העיר ניר קריסטל

עדלאידע רעננה

סגן ראש העיר איתן גינזבורג

עדלאידע רעננה

ראש העיר חיים ברוידא

עדלאידע רעננה

העדלאידע ברעננה

עדלאידע רעננה

העדלאידע ברעננה

מי שבלט במצעד, היה נועם הלפרין בן ה-10, שישב לצדו של ברוידא והוביל יחד איתו את התהלוכה החגיגית. נועם, תלמיד כיתה ד' בחינוך המיוחד בבית הספר היסודי "מגד", הגשים את חלומו וזכה להוביל את המצעד לצידו של ראש העיר.

"נועם מאובחן במחלת האפילפסיה, ובשל זאת חווה לא מעט קשיים", מספרת אימו, מורן צוקרמן הלפרין, "יש בו הערצה אדירה לראשי עיר. עוד לפני שהוא בכלל התחיל לדבר, באחת העדלאידות ברעננה כשחופרי היה ראש העיר, הוא קלט את העוצמה שהייתה סביבו ואיזה כבוד עושים לו בפורים כשהוא לוחץ לכולם את הידיים. שלושת המילים הראשונות שהוא ידע להגיד היו "אני רוצה חופרי". הוא הבין את העוצמה בתפקיד. כשבילסקי היה בתפקיד הוא אימץ את הכיתה של נועם ב-"מגד", אחר כך גם איתן גינזבורג אימץ אותם. הם היו באים מדי פעם לטקסים, ונתנו להם ממש תשומת לב מיוחדת. נועם הרגיש את הכבוד שכולם נותנים להם בשל יוקרת התפקיד. הוא הבין שזה שווה להיות ראש עיר. השנה הוא החליט שהוא מתחפש לברוידא, שבמקרה גם גר ברחוב שלנו. ברוידא כנראה שמע על זה. לפני שלושה שבועות, במסגרת ה-"תחפושוק" שהתקיים בתיכון "אוסטרובסקי", ברוידא ראה אותו וזיהה אותו. מאז הם פשוט נהיו חברים. ברוידא הציע להגשים לו חלום ולתת לו לעלות על הרכב בעדלאידע, וכך הם הובילו יחדיו את המצעד. נועם כבר שבוע לא ישן בלילה, עם פרפרים בבטן. החלום שלו זה להיות ראש עיר, מבחינתו זה הדבר הכי גדול בעולם. היום הוא הרגיש ראש עיר ליום אחד, לחץ ידיים לכולם. הגשימו לו חלום, הוא כל כך מאושר".

העדלאידע ברעננה

נועם הלפרין וחיים ברוידא

"כשהיו את הבחירות הוא היה מאוד מעורב", מוסיפה, "הוא רצה שגינזבורג ייבחר יותר מהכול. הוא ראה בגינזבורג ממש חבר שלו. אבל ברוידא כזה מדהים, יש לו איזה רגישות מטורפת לבן שלי והוא הקסים אותו וגם אותנו בדרך. הלב שלי התרחב, לא ראיתי כזו אנושיות. הוא כל כך אוהב אדם. הוא בא מיוזמתו לבן שלי. זה לא שהוא היה מודע למחלה של נועם בכלל, לא היה לו שום אינטרס. הוא בא ממקום נקי, ראה את ההתרגשות של הילד ופשוט נתן לו בחזרה, בשיא האהבה הגשים לו חלום".

איך נועם מתמודד עם מחלת האפילפסיה?

"בעיקרון, אפילפסיה זה גם התקפים ארוכים וגם קצרים אפילפטיים, בעצם נתקים. מה שקורה בנתקים האלה זה שהתפקוד של הילד מאוד נפגע. לפעמים נועם לא מצליח להרכיב משפט. הקצרים שלו הם באינטנסיביות מאוד גבוהה. לפעמים מתנתק לו השם שלי, הוא אומר לי 'אמא, תזכירי לי את השם שלך', לפעמים הוא במקום והוא לא יודע איפה הוא נמצא. הוא מטופל בתרופות, אבל לצערי זה לא מעלים לגמרי את המחלה. מה שהתרופות מצליחות לשלוט בעוצמת הפרכוסים אבל לא לרסן את המחלה לחלוטין. מספר פעמים הזמינו לו אמבולנס לבית הספר בעקבות התקפים".

"חשוב לי מאוד לדבר על העלאת המודעות שמתקיימת בעיר לגבי המחלה", מוסיפה מורן, "השנה במרוץ רעננה, העיר אימצה את עמותת אי"ל (האגודה הישראלית לאפילפסיה), כל המרוץ היה בסימן התמודדות עם מחלת האפילפסיה. זה מאוד נגע לליבנו".

העדלאידע ברעננה. קרדיט: מורן צוקרמן

נועם הלפרין קרדיט: מורן צוקרמן הלפרין

נועם, איך אתה מרגיש אחרי העדלאידע?

"הייתי עושה את זה מחר עוד פעם אם היה אפשר. זאת הייתה חוויה משגעת. חיים הגשים לי את החלום".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר