התוכי "קוקי". קרדיט: למען חיות הבר
התוכי "קוקי". קרדיט: למען חיות הבר

במעבר ארז: הוטרינרים שהצילו את חייו של תוכי מעזה (וידאו)

ד"ר שלומית לוי מרעננה הגיעה אמש לגבול עזה כדי לטפל בתוכי פצוע של תושב הרצועה. לצד ד"ר עופר צדוק, היא הצילה את חיי הציפור והחזירה אותה לבעליה. ד"ר לוי: "אני רוצה שאנחנו נראה שבצד השני יש אנשים שאכפת להם"

פורסם בתאריך: 20.3.19 17:53

צמד הוטרינרים ד"ר שלומית לוי מרעננה וד"ר עופר צדוק מכפר סבא, הגיעו אמש למעבר ארז ברצועת עזה כדי לטפל בתוכי "קוקי" ששייך לתושב הרצועה, ונפצע מכוויות חמורות שסיכנו את חייו.

"הכול התחיל מזה כשתושב עזה עשה טעות והאכיל את התוכי שלו במזון חם, וגרם לו לכוויות חמורות בזפק, שם הציפור אוגרת את המזון", סיפר ד"ר צדוק, שמנהל גם את המרכז הוטרינרי ברעננה, "כתוצאה מכך נוצר חור בזפק שבעצם מנע מהתוכי לאכול וגרם לו לרדת מאוד במשקל. מי שפנה אליי ואל שלומית היה אביהוא שרווד מעמותת "למען חיות הבר". מסתבר שהבעלים של התוכי יצר איתו קשר דרך האינטרנט, וביקש ממנו סיוע כי בעזה לא היה מי שיטפל בתוכי. בעזה הציעו לו פשוט לבצע המתת חסד לציפור"

ד"ר שלומית לוי (שמאל) וד"ר עופר צדוק. קרדיט: "למען חיות הבר"

ד"ר שלומית לוי (שמאל) וד"ר עופר צדוק. קרדיט: "למען חיות הבר"

"אז יצאנו אני וד"ר לוי ברכב מיוחד, ממש מרפאה וטרינרית ניידת יחידה מסוגה בארץ. יש בה את כל מה שאפשר למצוא בבית חולים וטרינרי. הגענו למעבר ארז, התוכי ראשית הועבר מבעליו לידי אנשי החמאס, שהם מופקדים על הגבול בצד העזתי. אנשי החמאס העבירו אותו לידינו. הקמנו במעבר ארז חדר מצב. בכוחות משותפים הצלחנו לייצב אותו"

"הגיע אלינו תוכי במצב ירוד, תוכי שלא אכל שבוע", סיפרה ד"ר לוי, מנהלת המרכז הוטרינרי בשרון ומתמחה בטיפול בבעלי כנף, "כבר הבנתי שהמצב שלו לא טוב, היה לו חום, פחדתי להרדים אותו. הרגשתי שאם אני שמה עליו מסכה, שאכטה אחת והוא הולך לי. בסופו של דבר הצלחנו לטפל בו, למרות שבאמצע הניתוח הוא כמעט קרס. גמרנו לתפור אותו, הוא קיבל עירוי. נתתי לו דייסה בסוף הניתוח כדי להעלות לו את רמת הסוכר, וכדי לראות שתיקנו את הפנצ'ר, שלא דולף יותר. אחרי שהוא עמד על הרגליים, העברנו את התוכי חזרה לבעליו"

הטיפול בתוכי "קוקי". קרדיט: "למען חיות הבר"

ד"ר עופר צדוק במהלך הטיפול בתוכי "קוקי". קרדיט: "למען חיות הבר"

מכל הוטרינרים בארץ, איך הגיעו דווקא אלייך?

"אין הרבה וטרינרים שמתמחים בציפורים, אני מהיחידות שהתמקצעו בזה. אני במרפאה שלי מטפלת בציפורים ובעלי, ד"ר קובי טננבאום, מטפל בכלבים וחתולים"

איך זה הרגיש שעל רקע המתיחות הבטחונית, את נמצאת ברצועת עזה ומטפלת בציפור פצועה של תושב הרצועה?

"אני הרגשתי שיש לי זכות לעשות משהו אנושי, משהו הומני. אני גם רוצה שאנחנו כאן נראה שבצד השני יש שאכפת להם, חשוב להם מבעל החיים שלהם. הנה הבן אדם היה מוטרד, כולם בעזה אמרו לו שצריך להמית אותו והוא הפך את העולם בשביל לנסות לעזור לתוכי שלו. זה מה שכל כך מיוחד בעיניי. אני בשביל בעלים שאכפת לו מהתוכי שלו כל כך, הולכת כל הדרך. אני מקווה שזה יזיז אצלו ואצל השכנים שלו משהו שעזרנו וטיפלנו בתוכי"

"הבעלים של התוכי לא ציפה לזה", הוסיף ד"ר צדוק, "אני כבר כמה שנים לא עושה מילואים, אז הנה, עשיתי קצת מילואים. אנחנו עושים משהו למען המדינה. על רקע המצב הביטחוני, אני באמת מקווה שזה ייתן דוגמא לשני הצדדים שיבינו שאפשר גם אחרת"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גלית

    ואף מילה על אביהו שרווד מאלישמע, על כל מה שהוא עושה להצלת חיות הבר, שדרכו הגיעו בכלל הרופאים המצוינים אל התוכי?
    תנו קרדיט איפה שמגיע קרדיט!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר