מקלט. צילום עזרא לוי
מקלט. צילום עזרא לוי

בעקבות הרגיעה: העירייה תסגור את המקלטים

עיריית רעננה הודיעה כי בעקבות הרגיעה בדרום, תסגור בשעה 12:00 את המקלטים הציבוריים. המקלטים נפתחו ביום שני בהחלטה משותפת של ראש עיריית רעננה חיים ברוידא, וראשי הערים הרצליה, הוד השרון וכפר סבא

פורסם בתאריך: 25.3.19 19:47

עיריית רעננה הודיעה כי עקב הרגיעה בדרום ביממה האחרונה, המקלטים הציבוריים יסגרו בשעה 12:00. מטעם העירייה נמסר כי בכל תרחיש חריג המקלטים יישארו פתוחים לציבור.

כזכור, המקלטים נפתחו ביום שני האחרון לאחר הערכת מצב משותפת של ראש עיריית רעננה חיים ברוידא עם ראשי הערים הרצליה, כפר סבא והוד השרון. בעת פתיחת המקלטים פנה ראש העיר חיים ברוידא לתושבים, בבקשה  להיות קשובים להנחיות פיקוד העורף ולהודעות העירייה והדגיש כי המוקד העירוני עומד לרשות התושבים בטלפון 9107*.בנוסף, העירייה פרסמה את רשימת המקלטים המלאה

העירייה פרסמה גם את הנחיות פיקוד העורף לשעת חירום: רעננה נמצאת באזור ההתרעה שרון 140. בהישמע אזעקה, יש להיכנס למרחב המוגן על פי הזמן העומד לרשותכם ולהמתין בו כ-10 דקות.

את המרחב המוגן יש לבחור בהתאם לזמן העומד לרשותכם מרגע הישמע אזעקה לפי סדר העדיפויות הבא:
1. ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) הם הבחירה המועדפת.
2. מקלט:
א. מקלט בבניין משותף – בתנאי שהמקלט פנימי ונמצא בתוך הבניין ובתנאי שניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי ללא תלות בזמן ההתרעה.
ב. מקלט ציבורי – בתנאי שניתן להגיע אליו תוך פרק הזמן הנדרש מרגע הישמע אזעקה.
3. חדר מדרגות פנימי:
א. דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי ירדו שתי קומות ויישארו בחדר המדרגות. בבניין מעל 3 קומות, כל קומות חדר המדרגות מוגנות פרט לקומת הקרקע ושתי הקומות העליונות.
ב. דיירי הקומה העליונה המתגוררים בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט פנימי, ירדו קומה אחת ויישארו בחדר המדרגות. בבניין בן שלוש קומות קומת חדר המדרגות המוגנת ביותר היא הקומה האמצעית (קומה שנייה).
4. באין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור חדר פנימי שבו מינימום קירות חיצוניים, חלונות ופתחים

שימו לב:
אין לבחור מקלחת או שירותים, יש להתרחק מקרמיקה, חרסינה וזכוכיות שיכולות להתנפץ.

למידע נוסף ניתן להיכנס לאתר פיקוד העורף

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר