צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עליה של יותר מ-60% בהיתרים לתמ"א ב-2018

ע"פ נתוני משרד הבינוי והשיכון, בשנה שעברה ניתנו 18 היתרים לפרויקטים בהתחדשות עירונית לעומת 11 ב-2017. מספר יחידות הדיור שאושרו בשנה שעברה במסגרת תמ"א הוא מהגבוהים בעשור האחרון

פורסם בתאריך: 27.3.19 18:14

ע"פ נתוני הרשות להתחדשות עירונית ממשרד הבינוי והשיכון, בשנת 2018 ניתנו 18 היתרים לפרויקטים של תמ"א 38, לעומת 11 פרויקטים שקיבלו היתר בשנת 2017, עליה של כ-63%.

מתוך 18 הפרויקטים שאושרו אשתקד, מדובר ב-14 פרויקטים של חיזוק ותוספת בנייה, ו-4 של פינוי בינוי. סך הכול, מדובר ב-456 יחידות דיור חדשות שאושרו לבנייה במסגרת תמ"א.

מניתוח הנתונים של היתרי בנייה לתמ"א שניתנו בעשור האחרון, עולה כי מספר היחידות החדשות שאושרו לבנייה בשנת 2018 הוא מהגבוהים בעשר השנים האחרונות. השיא בעשור האחרון היה בשנת 2016, דאז אושרו 21 פרויקטים של תמ"א הכוללים 503 יחידות דיור חדשות.

"אנו ברשות, שהוקמה לפני כשנה, ממשיכים לעודד ולקדם פרויקטים של התחדשות עירונית גם בערים בעלות ביקוש גבוה כמו רעננה", אמר חיים אביטן יו"ר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, "ראשית, בשביל להתמודד עם מבנים ישנים שאינם עומדים בתקנים המודרניים בפני טילים או רעידות אדמה, ושנית, מתוך ההבנה כי התחדשות עירונית היא הפתרון למצוקת הדיור בישראל ובמיוחד בערי הביקוש. פרויקטים של "פינוי בינוי" מועדפים מכיוון שאלו מאפשרים תכנון מחודש של מתחמים תוך ניצול מירבי של הקרקע, ותוכנית בעלת ראיה רחבה של צרכי הסביבה והעיר, תעסוקה ומסחר, שטחים ציבוריים, תשתיות ותחבורה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר