ירון רגב
ירון רגב

"הרוק הישראלי קצת מת עם רבין"

ירון רגב מרעננה עבד עם ברי סחרוף כמוזיקאי, תרגם לאנגלית ספרים של אמנון ז'קונט ואדיבה גפן והוציא בעצמו ספרים שזכו לתשבוחות ואפילו מחזה שמוצג בתיאטרון "צוותא". עכשיו, הוא מספר מה גרם לו לכתוב נובלה גרפית על מוזיקה קלאסית

פורסם בתאריך: 5.4.19 10:16

ירון רגב מרעננה עוד לא חגג חמישה עשורים, וכבר יש לו חוויות של שלושה גלגולי חיים בארבעים ושבע שנותיו. הוא היה חבר בלהקת הרוק "האצולה" בשנות ה-90 והוציא אלבום בהפקתו של ברי סחרוף, תירגם עשרות ספרים מעברית לאנגלית של סופרים רבים, ביניהם שמות מוכרים כמו אמנון ז'קונט, אדיבה גפן וגלעד מאירי, ואף הוציא לאור מספר ספרים וחוברות קומיקס בעצמו, בעברית ואנגלית, שזכו לתשבוחות רבות. אפילו לתחום התיאטרון הגיע רגב, כשמחזה פרי עטו, "בסוף הילדים חזרו", עלה השנה בתיאטרון "צוותא".

איך מוזיקאי מגיע מעבודה עם ברי סחרוף, לתרגום ספרים לאנגלית ולכתיבה?

"קריירת המוזיקה לא האריכה ימים. השקת האלבום של הלהקה נשקה לרצח רבין. זה היה משהו כמו שבוע, שבועיים אחרי. ואז כל סצנת הרוק גוועה לגמרי. נראה לי שבניינטיז הרוק הישראלי קצת מת עם רבין. התפרקנו קצת אחרי שהאלבום יצא. חוץ מזה, ההתעסקות העיקרית שלי תמיד הייתה עם ספרים. אני כבר הרבה שנים מתעסק בכתיבה בעיקר בשפה האנגלית. מאז שהייתי ילד מאוד קטן, השפה האנגלית ריתקה אותי. בגיל 12 כבר עברתי לקרוא ספרים באנגלית. בשלב מסוים, אפילו עברתי לארצות הברית, גרתי שם עשר שנים. שם האהבה שלי לנובלות גרפיות וקומיקס ממש פרחה".

מה מושך אותך ליצור קומיקס?

"יש משהו מאוד חזק בעיניי בחיבור המיוחד שיש בקומיקס בין מילים לבין איורים. זה משהו שריתק אותי מגיל מאוד צעיר. הייתי יושב ובוהה שעות באיורי קומיקס. הפכתי עם הזמן להיות אספן של קומיקס ונובלות גרפיות".

בהתאם לאהבתו הנצחית לקומיקס, הוציא לאחרונה רגב את ספרו החדש לאור, "רוחות של אהבה ומולדת", במתכונת של נובלה גרפית. העבודה על הנובלה נמשכה כשלוש שנים, במהלכה ניסה לתרגם חוויות של האזנה למוזיקה קלאסית למילים ואיורים.

"רוחות של אהבה ומולדת". איור: דייב יוקוביץ'

"הנובלה לוקחת משהו מאוד לא קשור על הנייר", מספר רגב, "חיבור בין מוזיקה קאמרית (ז'אנר של מוזיקה קלאסית) לבין טקסטים שמביעים מה אני מרגיש, מבין וחושב ברגע ההאזנה למוזיקה. הטקסטים האלה נכתבו בזמן שהאזנתי ליצירות. הרצון היה לקחת את מי שיקרא את הטקסטים למקומות שאני חווה בזמן שאני מאזין ליצירה. זה מאוד חזק. מאוד מסעיר".

מוזיקה קלאסית לא משעממת לרוב האנשים? על אחת כמה וכמה, כמה מעניינות התחושות שעולות ממנה?

"לא, היא לא דבר משעמם. הבעיה היא שאנשים היום לא נחשפים לזה. פשוט לא נתנו להם את ההזדמנות. הרגש שעולה הוא עוצמתי מאוד בעת ההאזנה. כל פרויקט של הוצאה לאור, או שאתה יכול להסביר אותו בחצי משפט ואז הוא מוכר או שאתה לא יכול למכור אותו בכלל. אני לא התעסקתי בשאלות האלה, מהתחלה ידעתי שזה פרויקט בלתי אפשרי, מאוד לא סביר. היו המון קשיים רעיוניים וטכניים להעביר את הרעיון לידי מעשה, אבל זה לא מעניין אותי, אני יוצר מה שמתחשק לי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר