חיים מזרחי וערן לוי, צילום פרטי
חיים מזרחי וערן לוי, צילום פרטי

העמותות יחלקו סלי מזון, שני תושבים יערכו סדר מיוחד לבודדים

שני תושבי רעננה ערן לוי וחיים מזרחי, מארגנים סדר פסח עבור כאלה שאין להם היכן לחגוג. העמותות יחלקו מאות סלי מזון למשפחות נזקקות ועדיין זקוקות למתנדבים ולתרומות. כל הפרטים על ההיערכות לחג

פורסם בתאריך: 15.4.19 09:57

עשר עמותות נרתמו ברעננה למצוות קמחא דה פסחא, חלוקת סלי מזון למשפחות מעוטות יכולת, זאת בשיתוף פעולה עם האגף לשירותים חברתיים בעירייה. העמותות יארזו ויחלקו בין 1,000-800 חבילות מזון לחג לתושבי העיר. העירייה מספקת לעמותות, על פי דרישתן, רשימות של תושבים שמתאימים לקריטריונים שלהן, והעמותות מגייסות תרומות ומזון, אורזות אותו, ומחלקות אותו לתושבים.

העמותה שמבצעת את איסוף וחלוקת המזון הנרחבים ביותר בחג הקרוב, היא עמותת הצדקה המשותפת של היכל בנימין ואוהל הארי, שמכינה לא פחות מאלף חבילות מזון לנזקקים ולחיילים בודדים, כאשר רק חלק מהחבילות מחולקות לתושבי רעננה, והשאר נשלחות לרחבי הארץ. “כל חבילת מזון כוללת מוצרים יבשים כגון מצות, ביצים, דגים, עופות וירקות", אומר אמנון מזומן, חבר העמותה, “התקציב שלנו הוא בסביבות ה-500 אלף שקלים, כאשר העלות להכנת כל חבילה היא כ-500 שקלים. את החבילות אמנם כבר שינענו וחילקנו בשבוע שעבר, אבל בגלל שלא גייסנו את מלוא הסכום, אנחנו ממשיכים לקבל תרומות כדי להחזיר את התחייבויות העמותה. לכן אנחנו ממשיכים לגייס תרומות במלוא המרץ. אנו קוראים לתושבים לפתוח את הלב ואת הכיס לכבוד החג”.
לתרומות לעמותה ניתן לפנות לאמנון מזומן בטלפון 050-644-6587.

עמותה נוספת שמקיימת את מצוות הנתינה בחג הקרוב היא עמותת “מחיים לחיים”, שתחלק מעל 300 חבילות מזון לתושבי העיר. “ביום רגיל אנחנו מחלקים 70 חבילות מזון”, אומר יו”ר העמותה, חיים בן דוד, “וכל חג פסח אנחנו אורזים בסביבות 220 חבילות מזון לחיילים בודדים ונזקקי העיר, אותן חילקנו ביום שישי האחרון, ובנוסף השבוע, נחלק 150 סלסלות מזון לניצולי שואה. מי שאורז ומחלק, הם חברי קבוצת הכדורסל “עירוני רעננה”, שעושים זאת בפעם החמישית ברציפות. מה שאנחנו כן מחפשים זה תרומות של מוצרי מזון כשרים לחג הפסח, או תרומות כספיות לעמותה".
לתרומות ניתן ליצור קשר עם חיים בן דוד בטלפון 052-242-8616, או לחילופין לתרום ישירות לחשבון הבנק: לפקודת עמותת “מחיים לחיים”, בנק דיסקונט, סניף 092 מספר חשבון 81799.

מלבד העמותות שעסוקות באיסוף וחלוקת מזון, ישנם גם תושבים שפתחו ביוזמות חברתיות לקראת פסח. ערן לוי וחיים מזרחי למשל, החליטו להרים את הכפפה ולקיים סדר פסח לאלה שאין להם לאן ללכת בחג. "זה התחיל כשאמרתי לעצמי שכל החיים אני עוזר לכלבים, אולי הגיע הזמן לעזור גם לאנשים”, מספר מזרחי, שמנהל בית מחסה לכלבים. "חשבתי על זה שיש הרבה אנשים שאין להם איפה לעשות את החג, ופניתי לערן, שהוא פעיל חברתי, ואז החלטנו לעשות את זה ביחד. ערן דאג שנקבל את האולם. אספנו תרומות מאנשים ויש הרבה מתנדבים שרוצים לעזור לטובת הערב, לבשל, לתרום. הרווחה ברעננה אפילו תרמה כסף עבור הסעות. אנחנו מזמינים אל הסדר אנשים עריריים, ניצולי שואה, חיילים בודדים. אנשים שאין להם עם מי לעשות את ליל הסדר. אם מישהו מרעננה מכיר אנשים כאלה, שיפנה אלינו, אנחנו נדאג להסעות, ניצור איתו קשר, נדאג להכל. כמובן שאנחנו עדיין מגייסים תרומות כדי לקיים את הערב".
ליצירת קשר ניתן לפנות לחיים מזרחי בטלפון 052-748-8888 או לערן לוי במספר 054-496-0450.

גם הפעילה החברתית קארי פכטר, נרתמה לקראת חג הפסח, ומחפשת תורמים שיאמצו משפחות נזקקות ברעננה. “זהו חג חשוב לפתוח את הלב”, אומרת פכטר, “יש לא מעט כאלה שאין להם, שיושבים מול שולחן חג ריק. אני מזמינה את התושבים לקיים מצווה ולתת לאלה שזקוקים לכך”.
לתרומות ניתן ליצור קשר עם פכטר בטלפון 054-4306642.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר