רכבי Bubble. קרדיט: משרד התחבורה
רכבי Bubble. קרדיט: משרד התחבורה

בקרוב ברעננה: תחבורה שיתופית בלחיצת כפתור

תכנית פיילוט של משרד התחבורה, הכוללת הזמנת מיניבוסים שיתופיים ומהירים באמצעות אפליקציה, התחילה לפעול השבוע בתל אביב. בשנה הקרובה התכנית צפויה להגיע גם לרעננה

פורסם בתאריך: 17.4.19 09:21

ביום שני האחרון (14.04) החלה לפעול במטרופולין תל אביב תכנית פיילוט חדשנית של משרד התחבורה, במסגרתה יכולים הנוסעים להזמין מיניבוס שיתופי – רכבי "Bubble", אל תחנת האוטובוס הקרובה אליהם, ולנסוע ליעדים מרכזיים בלב גוש דן כמו בתי חולים, מוסדות לימוד, תחנות רכבת ואזורי תעסוקה.

במשרד התחבורה מספרים כי בכוונתם להרחיב את השירות גם לרעננה, הרצליה וכפר סבא, אך טרם נקבע תאריך מדויק, אם כי מעריכים שהפרויקט יגיע לרעננה בשנה הקרובה. בניגוד למיניבוסים בגוש דן שמופעלים על ידי חברת דן, חברת מטרופולין היא זו שתפעיל את המיניבוסים בערי השרון.

מטרת הפרויקט, שמתקיים בשיתוף עם משרד האוצר וחברת via המתמחה בניהול תחבורה חכמה, הוא לספק שירות של תחבורה ציבורית המבוסס על ביקוש בזמן אמת. מסלול הקו והעצירות של כל מיניבוס נקבעים על פי ההזמנות של הנוסעים באפליקציה, תוך חישוב המסלול הקצר ביותר, ובכך בניגוד לאוטובוסים עם מסלולים קבועים, מביאים המיניבוסים את הנוסעים מהר יותר ליעדם.

באמצעות טכנולוגיית חברת via, האפליקציה הייעודית לתכנית מאפשרת לכל המשתמשים לעקוב אחר זמן האיסוף, מסלול הנסיעה וזמני ההגעה המשוערים אל היעד. בנוסף, הותקנו מסכי מידע במיניבוסים בהם מוצג מועד ההגעה לכל יעד.

וכמה זה עולה? בפיילוט שמתקיים כיום, תעריף הנסיעה במיניבוס השיתופי עומד על 15 שקלים בשעות השיא – 09:30-06:30 ו-18:30-15:00, ובשאר השעות על 12 שקלים לנסיעה. כמו כן, אזרחים ותיקים זכאים להנחה של 50% ממחיר הנסיעה. התשלום על הנסיעה מתבצע דרך האפליקציה. בנוסף, במשרד התחבורה מספרים כי האפליקציה מאפשרת לכל נוסע בעל מוגבלות פיזית הזקוק לרכב מונגש, להזמין רכב המותאם לצרכיו.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר