רב"ט סיון זק. צילום דובר צה"ל
רב"ט סיון זק. צילום דובר צה"ל

"אף פעם לא הייתי מצטיינת, ועכשיו היה לי מה להראות להורים"

סיון זק מרעננה בכלל לא רצתה לשרת בבקעת הירדן. למרות זאת, במהלך שירותה הצליחה להתקדם בשרשרת הפיקוד ואף זכתה באות הצטיינות יוקרתי. בראיון היא מספרת על ההתרגשות במעמד, ועל האתגרים בתפקיד

פורסם בתאריך: 27.4.19 18:09

ביטויים ופתגמים הם בדרך כלל תמצית הקליאשתיות בראיונות, אך במקרה של רב"ט סיון זק מרעננה, אין ביטוי שיסמל טוב יותר את הקריירה הצבאית הקצרה והמרשימה שלה כמו "מעז יצא מתוק". זק, 19, סמלת מבצעים בהכשרתה, התגייסה לפני כשנה וחצי והייתה מיועדת להשתבץ באגף המבצעים של חטיבת הבקעה והעמקים.

"לא רציתי להגיע לשם בכלל", מספרת זק, "בקורס סמלות מבצעים בו הוכשרתי, היו לנו רק מפקדות מיהודה ושומרון שהגיעו כדי ללמד אותנו את כל המורכבות שיש בגזרה, ופחות התמקדו בבקעת הירדן. זה יוצר רושם שהבקעה היא מאוד משעממת, שאין בה פעילות, פחות אירועי פח"ע (פעילות חבלנית עוינת), שאין מה לעשות שם. בהתחלה לקחתי את השיבוץ שלי ממש קשה".

"אחר כך הבנתי שאני צריכה לפתוח את הראש", מוסיפה זק, "הגעתי למקום, התאהבתי, הבנתי את המורכבות של הגזרה, ואני מאוד מרוצה מהמקום אליו הגעתי".

מהי הגדרת התפקיד של סמלת מבצעים?

"הבסיס שלנו, מחנה אריה, ממוקם במזרח בקעת הירדן. יש לנו שני גדודים סדירים שנמצאים במקום, אריות הירדן ולביא הבקעה. כשהם גם יוצאים לאימונים, יש לנו כל מיני גדודי חי"ר אחרים שתופסים את הקו במקומם. האחריות שלנו, לצד הגדודים, היא על כל הגזרה המזרחית. אנחנו צריכות לתפעל את האירועים מתוך החמ"ל (חדר מלחמה), בין אם זה רכב תקוע על הכביש, תאונות דרכים, זריקות בקבוקי תבערה ואבנים על רכבים בכביש 90 או חדירות לישובים. אנחנו צריכות לקרוא לכוחות נוספים, בין אם כוחות חיל רגלים או רפואה, לקשר בין יחידות. אנחנו הלב הפועם של בקעת הירדן".

איזה אירוע משמעותי את זוכרת בשירות שלך?

"הייתה לנו תקופה די ארוכה שחווינו המון זריקות בקבוקי תבערה על כביש 90, אז כל פעם היה פחד שאזרחים ייקלעו לשם ויחטפו בקבוקי תבערה על הכביש. זה מצב מלחיץ".

זק, נולדה וגדלה ברעננה, ולמדה בבתי הספר ברטוב, חטיבת יונתן ותיכון אוסטרובסקי. לאחר ששובצה כסמלת מבצעים בבקעת הירדן, טיפה זק לאיטה בשרשרת הפיקוד ובקרוב תהפוך לסמלת האגף, תפקיד פיקודי יוקרתי השמור לותיקות נבחרות באגף המבצעים. לפני מספר ימים, הוענק לזק אות ההצטיינות היוקרתי מטעם מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אל"ם אודי צור.

"זה היה ממש מרגש", מספרת זק, "כי אף פעם לא הייתי מצטיינת, גם לא בתיכון, לא היו לי את הציונים הגבוהים כדי להראות להורים שלי, והנה עכשיו סוף כל סוף היה לי מה להראות להם".

בתור חיילת ותיקה בשירות הסדיר, יש לך עצה למתגייסים הצעירים?

"כן. חשוב לחתור לתפקידים חשובים, להתחכך בצבא, לקרוא על התפקידים להתעניין בהם ולברר לעומק. וגם אם יש משהו שמקבלים ולא רוצים אותו, לא לשלול, גם אם חברים מספרים משהו אחד, זה לא תמיד נכון, אפשר להיות מופתעים לטובה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר