משפחת יוסף. קרדיט: פרטי
משפחת יוסף. קרדיט: פרטי

הכול נשאר במשפחה: כתבו, איירו והוציאו לאור בעצמם ספר ילדים

למרות שקיבלה הצעות מבטיחות מהוצאות לאור, משפחת יוסף מרעננה בחרה שלא לוותר על אופי ספר הילדים שיצרה והצליחה לפרסם אותו בעצמה. לאור הביקורת החיובית והשבחים שקיבלו, יש כבר ספרי המשך באופק

פורסם בתאריך: 10.5.19 10:59

לפני כשלושה שבועות, חגגה משפחת יוסף הישג: ספר הילדים "לאן נעלמו הפסים של הזברה", שלקח לה כ-15 שנים ליצור, יצא לאור בחמש מאות עותקים. הרעיון לספר עצמו, שהתחיל משיחה בין הבת הבכורה שחר ואביה אבי, בנסיעות הבוקר אל גן הילדים, התגבש כאשר זכה לתרומה והשתתפות מכל בני המשפחה. למרות הצעות שונות מהוצאות לאור והתעניינות בספר, בחרה המשפחה לשמור על אופי הספר ולפרסם אותו עצמאית.

"כל הרעיון של הספר התחיל מהילדה הגדולה שלי", מספר עו"ד אבי יוסף, "כל פעם שהייתי לוקח אותם לגן, היינו ממציאים סיפורים. הסיפור הזה הוא אחד הסיפורים שנולדו במהלך הנסיעה. סיפרנו אותו במרוצת השנים לשאר הילדים, אוריאל, הלל ואבישג, וכל אחד שילב שם איזה משפט או שניים. זה היה מאוד דינאמי. כל פעם מישהו שילב שם איזשהו חרוז או אלמנט כלשהו. לפני שנתיים העלינו אותו פעם ראשונה על הכתב".

על מה הספר בעצם?

"הספר הוא בעיקרו על זברה שמגלה שהיא איבדה את הפסים שלה. היא יוצאת למסע לחיפוש הפסים. בדרך עוזרים לה כל מיני חברים – אריה, פיל, קוף, ינשוף. כל הספר מבוסס על עולם החי והטבע. בסוף יש איזשהו מוסר השכל, אבל כדי לדעת מהו מוסר ההשכל צריך לקרוא את הספר. אז לראיון נשאיר את הקוראים במתח".

"לאן נעלמו הפסים של הזברה". איור: מרית יוסף

"לאן נעלמו הפסים של הזברה". איור: מרית יוסף

איך הגעתם להחלטה להוציאו לאור?

"אחרי שהעלינו אותו על הכתב כדי לשמר אותו, העברתי אותו לחברים ולמשפחה כדי שכולם יוכלו ליהנות ממנו, וקיבלנו פידבקים מאוד חיוביים וטובים. בעקבות זאת, אמרנו לעצמנו בואו נוציא אותו לאור. בואו ניתן גם לילדים אחרים גם אפשרות ליהנות ממנו. התגובות היו ממש טובות. השלב הבא היה לאייר אותו, הרי ספר ילדים ללא איורים מאבד את הערך. אז כדי לשמר את האלמנט המשפחתי, אשתי מרית, מהנדסת תוכנה במקצועה אבל ציירת חובבת בזמנה הפנוי, הסכימה לאייר אותו. תוך חודשיים-שלושה היא סיימה את מלאכת האיורים. בשלב הזה קיבלנו כבר כמה הצעות מהוצאות לאור, אבל הם רצו להתערב בתכנים ובאיורים, והרגשנו שמפרויקט משפחתי זה הופך להיות פרויקט מסחרי. קיבלנו החלטה שאנחנו מוותרים על ההוצאות לאור ומוציאים את זה באופן עצמאי. לשלוח את זה לעורכת לשונית מטעמנו, ללכת לגרפיקאית, לבית דפוס, בלי הוצאה לאור".

הוצאת ספר באופן עצמאי לא טומנת בחובה סיכון כלכלי משמעותי?

"כן, אבל לקחנו את הסיכון הכלכלי כדי שלא יהיו לנו תכתיבים חיצוניים מצד הוצאה שלוקחת את עצמה את הספר".

עו"ד אבי יוסף עם הספר המשפחתי. קרדיט: פרטי

עו"ד אבי יוסף עם הספר המשפחתי. קרדיט: פרטי

איך ההצלחה שלו עד כה?

"לפני כשבועיים הפקנו אותו בבית דפוס בירושלים הוצאנו 500 עותקים כמהדורה ראשונה. התחלנו לשווק אותו דרך הרשת. כבר פנו אליי וקבעו איתי מספר גנים בארץ כדי שאני אעשה שם הקראות לילדי הגנים. הספרים הגיעו עד לגננות עצמן. זה ממש מפה לאוזן, אנשים נחשפים לספר ואנחנו מאוד מרוצים. רכשו עד כה עשרות עותקים, מהרבה אנשים שאנחנו בכלל לא מכירים. אחת מהוצאות הספרים הסכימה שאני אשים את הספר שלי בדוכן הספרים שלה בשבוע הספר בתל אביב. אנחנו מקבלים תגובות מדהימות מהורים וגננות שקוראים אותו. אני חושב לשמחתי שבקרוב נצטרך להוציא לאור מהדורה נוספת".

עו"ד אבי יוסף מעניק לראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, עותק מהספר. קרדיט: פרטי

מה צופן העתיד הספרותי של משפחת יוסף?

"בעקבות התגובות שקיבלנו, אפשר להגיד שאנחנו כבר חושבים על ספרי המשך".

ערב ההשקה הרשמית של הספר "לאן נעלמו הפסים של הזברה", יתקיים ביום שני, 10 ביוני, בשעה 19:30 בספרייה העירונית ברעננה, במעמד ראש העיר. את הספר ניתן לרכוש באופן מקוון כאן.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר