אחוזה רעננה צילום עזרא לוי
אחוזה רעננה צילום עזרא לוי

בשורה לעסקים חדשים ברעננה: כל מה שתצטרכו תוכלו למצוא במקום אחד

ראש עיריית רעננה , חיים ברוידא, הודיע כי החליט לאמץ את יוזמתו של יו"ר מחלקת רישוי עסקים, עו"ד אלי אלוש, להקים One Stop Shop, שתספק את כל צרכיו של עסק חדש תחת קורת גג אחת ותחסל בירוקרטיה מיותרת

פורסם בתאריך: 6.5.19 10:09

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע כי החליט לאמץ את יוזמתו של חבר מועצת העיר ויו"ר מחלקת רישוי עסקים, עו"ד אלי אלוש, ולהקים One Stop Shop – מרכז שייתן מענה לבעלי עסקים חדשים ויספק את כל שירותי העירייה הנדרשים כמו שילוט, ארנונה, והעברת בעלות במקום אחד. במצב הנוכחי המשרדים השונים אליהם בעלי העסקים החדשים מבקשים להגיע, מפוזרים ברחבי העיר, פתוח בשעות פעילות שונות וגורמים לבירוקרטיה מיותרת.

אלי אלוש צילום פרטי

אלי אלוש צילום פרטי

"כשאני הגעתי לועדת רישוי העסקים, שמעתי מבעלי עסקים שהם באים לפתוח עסק, מטרטרים אותם", מספר עו"ד אלי אלוש, "תרוצו לרישוי עסקים, לשילוט, אתה מטרטר לשווא אנשים שסך הכול רוצים להתפרנס. זה הפתרון. גם מנגישים להם את השירות, וגם מקשים עליהם כמה שפחות, לא צריך להערים עליהם בירוקרטיה מיותרת. דיונים על היוזמה התחילו בפורומים מצומצמים שכללו את ראש העיר ומהנדס העיר, אחר כך דנו בכך עם בכירי עירייה נוספים וסגן ראש העיר ניר קריסטל. אני שמח שזה אומץ סופית והולך להתממש".

אם אני עכשיו בעל עסק חדש, איך זה משפיע עליי? 

"במקום ללכת להמון מקומות. יהיה יום אחד מרוכז בו נציגי כל המשרדים הרלוונטיים יגיעו למחלקת רישוי העסקים שממוקמת באגף ההנדסה, ברחוב החרושת 5. מלבד כל השירותים שאתם זקוקים להם, היום בזכות הרפורמה הארצית, עוד לפני שאתה פותח את העסק, הולך ומשקיע כספים, אתם צריכים להגיע דבר ראשון לרישוי עסקים, לפני הכול, לפני ההשקעה. רק עם הכוונה להקים בית עסק. כדי להפוך לעצמכם את החיים לקלים יותר, אתם יכולים לקבל רישיון עסק זמני רק על סמך תצהיר. יותר מזה, אם אתה מתכוון להקים עסק, תגיע לרישוי עסקים ואנחנו ניתן לך חוות דעת אם בכלל אפשר להקים את העסק הספציפי הזה במקום הזה. לא בכל מקום אפשר להקים מוסך, לא בכל מקום אפשר להקים חומוסיה. מומלץ להתחיל איתנו ראשונים עוד לפני חוזה השכירות ולא להגיע אלינו בסוף".

היוזמה מיועדת רק לעסקים חדשים?

"כעיקרון כן, היא מיועדת בעיקר לעסקים חדשים, אבל גם עסקים ישנים שרוצים להחליף מעסק חלבי לבשרי לדוגמא, או רוצים לעשות העברת בעלות, גם יכולים ליהנות מהיוזמה במקום להיות מטורטרים בכל העיר".

"אנחנו שמחים על פועלו של אלי אלוש", בירך אמיר פוירמן, יו"ר לשכת העצמאים והעסקים ברעננה, "זה עוד דרך לצמצם את הבירוקרטיה ולהסיר חסמים בפני בעלי עסקים. אנחנו שמחים שזה קרם עור וגידים".

בעקבות אישור היוזמה, העירייה צפויה לפרסם בקרוב את היום בשבוע בו ירוכזו כל השירותים לעסקים חדשים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר