רכבת ישראל
רכבת ישראל

נסיעת רכבת לרעננה כמעט הסתיימה באסון: נכנסה למסילה סגורה ופגעה במיכלי גז

מיכלי הגז דלפו כתוצאה מהפגיעה. איש מ-25 הנוסעים שהיו על הרכבת לא נפגע. עובד נפגע קל כשברח מהרכבת המתקרבת. מנכ"ל הרכבת הורה על הקמת ועדת בדיקה

פורסם בתאריך: 6.5.19 12:33

אירוע חמור התרחש אמש, 20 דקות לפני חצות, בזמן נסיעתה של רכבת שנסעה לכיוון רעננה. הרכבת שיצאה מתל אביב, ועמדה להיכנס לתחנת הרכבת נורדאו, נכנסה בטעות למסילה שהייתה סגורה לרגל עבודות ופגעה במיכלי גז. איש מ-25 נוסעי הרכבת לא נפגע. הם הורדו מן הרכבת ובליווי פקח צעדו כמה מאות מטרים אל התחנה ושם קיבלו מוניות אל יעדם. אחד הפועלים על המסילה נפגע ברגלו בעת שניסה להימלט מבואה של הרכבת וקיבל טיפול. מנכ"ל הרכבת הורה על מינוי ועדת בדיקה.

"מה שקרה הוא שיש שתי מסילות באזור", מסביר מקור ברכבת ישראל. "על אחת המסילות התבצעו עבודות סטנדרטיות. בטעות הרכבת נכנסת למסילה הסגורה, וזה נבדק. משגיח הבטיחות מזהה את הרכבת ממרחק ומוריד את המסילאים מהמסילה. בגלל שזו לא הייתה ירידה שגרתית מהמסילה, אחד העובדים הזדרז ונפגע ברגלו. היו שם בלוני גז שמשמשים לריתוך והרכבת פגעה בהם. הם לא התפוצצו אבל התחילו לדלוף. בסופו של דבר הרכבת נעצרה והנוסעים הלכו ברגל לתחנה".

מהרכבת נמסר בתגובה: "מנכ"ל הרכבת בפועל הנחה הבוקר על מינויה של ועדת בדיקה, אשר תבדוק אירוע חמור של 'כמעט ונפגע' אשר התרחש אמש בסמוך לחצות, במסגרתו הוכנסה, ככל הנראה בשל טעות אנוש, רכבת נוסעים למסילה עליה התבצעו עבודות תשתית, בסמוך לתחנת כפר סבא נורדאו. בשל הכניסה למסילה, פונו במהירות, על ידי משגיחי הבטיחות שהיו במקום, העובדים שהיו עליה, ואחד מהם נחבל ברגלו כתוצאה מהפינוי המזורז. בנוסף, פגעה הרכבת במספר מיכלי גז ששימשו לריתוך, ואלה החלו לדלוף גז אך בשום שלב לא התפוצצו. פקח הרכבת פינה את 25 הנוסעים שהיו על הרכבת חזרה לתחנת כפ"ס נורדאו, ואלה קיבלו מענה ממוניות שהוזמנו לתחנה. לאחר מכן חזר הפקח וביצע סריקה ברכבת, ולאחריה פונה לבדיקות רפואיות, בשל חשש לשאיפת גז. למקום הגיע חוקר תאונות ומנהלים בכירים, אשר החלו לאסוף את ממצאי הבדיקה, ואלו יועברו לועדה אותה מינה המנכ"ל הבוקר. עוד הנחה מנכ"ל הרכבת בפועל, על  קיום כנסי בטיחות בימים הקרובים בכל החטיבות התפעוליות, לריענון הנחיות הבטיחות. רכבת ישראל רואה את האירוע בחומרה, תחקור אותו לעומק, ותסיק את המסקנות הנדרשות ממנו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר