בית יד לבנים. צילום עזרא לוי
בית יד לבנים. צילום עזרא לוי

יו"ר יד לבנים רעננה: "האתגר הגדול ביותר הוא הבדידות"

יו"ר יד לבנים רעננה יצחק אדלר, ששכל את בנו לפני עשרים ושתיים שנה באסון המסוקים, מדבר על ההתמודדות מול המשפחות השכולות ועל חשיבות ההנצחה בארגון

פורסם בתאריך: 7.5.19 20:30

סניף יד לבנים ברעננה, משמש את תושבי העיר למטרות רבות: מופעים, הצגות ואפילו ישיבות מועצה. אך מטרתו העיקרית של הסניף, שעומד על תילו כבר למעלה משלושה עשורים, היא להנציח את 179 חללי העיר, שנפלו במערכות ישראל. בעשרים השנים האחרונות, מנהל את הסניף תושב העיר, יצחק אדלר.

"הצטרפתי לארגון לאחר ששכלתי את בני איתי ז"ל, באסון המסוקים ב-1997", מספר יצחק, "ואז הפכתי למנהל הסניף ברעננה, אותו אני מוביל עד היום".

איתי אדלר ז"ל

איתי אדלר ז"ל

מהו תפקידו של הארגון?

"התפקיד שלנו זה לטפל בהנצחה של החללים ובמשפחות השכולות – הורים, אחים ואחיות. אנחנו מספקים למשפחות פעילויות, הרצאות, נופשים במקומות בארץ כמו בים המלח, טיולים יומיים.

יש אירוע מיוחד שאתם מקיימים לציון יום הזיכרון?

"העירייה מקיימת טקס ברחבת יד לבנים, אבל מטעם הארגון אין משהו מיוחד. מבחינתנו, כל אחד עם הזיכרון שלו. אין לנו משהו מאורגן שאנחנו עושים בנפרד. יש טקסים בבתי הספר, יש את הטקס הצבאי בבית העלמין בקלאוזנר. מה שאנחנו כן עושים בשיתוף עם העירייה, זה לארגן הסעות לבית העלמין כדי שיהיה למשפחות נוח להגיע".

איך אתם מנציחים את החללים?

"ברגע שנופל בן או בת העיר, אנחנו קודם כל מבקרים את המשפחה השכולה. אנחנו לוקחים פרטים על החייל, ומנציחים אותם על הקיר בבית יד לבנים ומוסיפים אותם למאגר שלנו. אנחנו מגיעים למשפחה גם בשבעה, וגם בשלושים, ואומרים להם שאנחנו עומדים לצידם כל הזמן, מתי שיצטרכו".

יצחק אדלר, יו"ר יד לבנים רעננה

יצחק אדלר, יו"ר יד לבנים רעננה

מהו האתגר הכי קשה בהתמודדות מול משפחות שכולות?

"האתגר הגדול ביותר הוא הבדידות. ההורים הולכים ומזדקנים עם השנים. בשנים האחרונות הצטרפו יותר אחיות ואחים שכולים שמצעירים את הארגון. ההורים מתבגרים, הם פחות יוצאים לפעילויות, לטיולים, קשה להם לצאת. אנחנו בכל זאת משתדלים להישאר איתם בקשר על ידי טלפונים או ביקורים".

מה היית רוצה לראות בארגון בשנה הקרובה?

"שהפעילויות שלנו יביאו יותר משפחות להצטרף אלינו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר