שחקנים במועדון הכדורת. קרדיט: גדי וינר
שחקנים במועדון הכדורת. קרדיט: גדי וינר

במועדון כדורת הדשא לעיוורים ברעננה מחפשים מתנדבים

במועדון ברעננה, שישתתף בשבוע הקרוב בתחרות בינלאומית, יש 25 שחקנים הנעזרים במתנדבים כדי לשחק. "יש המון עיוורים שרוצים להשתתף ולא יכולים בשל מחסור חמור במתנדבים", אומר אחד המתנדבים, גדי וינר

פורסם בתאריך: 11.5.19 20:01

החל מיום שני הקרוב ועד יום שבת, תתקיים בישראל תחרות בינלאומית לכדורת דשא לעיוורים, בה ישתתפו כשבעה נציגים ממועדון הכדורת ברעננה, מתוך חמישה עשר נציגים סך הכל בנבחרת הישראלית.

מועדון כדורת הדשא לעיוורים ברעננה הוא אחד משלושה מועדוני כדורת דשא לעיוורים הפועלים בארץ. השחקנים נעזרים במתנדבים כדי לשחק. במועדון ברעננה, הגדול מבין השלושה, יש כ-25 שחקנים, כאשר לכל אחד מהם מוצמד מאמן אישי שפועל בהתנדבות, ומסייע להם בהכוונה והתמצאות בזמן המשחק. אחד מאותם מתנדבים הוא גדי וינר מהרצליה בן ה-72, שמגיע למועדון יחד עם אשתו יפה, כבר שלוש שנים, כדי לסייע לשחקנים.

שחקנים במועדון הכדורת. קרדיט: גדי וינר

שחקנים במועדון הכדורת. קרדיט: גדי וינר

"בעמותת כדורת דשא לעיוורים ישנם כיום כ-60 שחקנים עיוורים", מספר וינר, שמכהן גם כחבר בעמותה, "ברעננה יש לנו כ-25 שחקנים, וזה בעצם המועדון הכי גדול שמשרת את כל אזור השרון. יש מועדון נוסף בחיפה עבור שחקני הצפון ואחד בקריית אונו עבור אלה באזור תל אביב. לכל עיוור אנחנו מצמידים מאמן אישי שמלווה אותו במשך תקופה ארוכה, לא אחד שמתחלף בכל אימון".

איך בעצם המשחק מתבצע?
"יש את הכדור הלבן ההתחלתי שנקרא "קיטי", אותו מגלגל השחקן הראשון במגרש הדשא. המטרה היא לגלגל כדורים נוספים ולהצמיד אותם כמה שיותר קרוב לקיטי. המאמנים בעצם מסייעים לשחקנים, מכיוון שאינם רואים, אז הם מנחים אותם באיזו זווית לגלגל ואומרים להם לאן הקיטי הגיע ולאיזה מרחק".

מה התגובות מהשחקנים?
"הם מרגישים הרגשת שחרור אדירה. הם משחקים על דשא פתוח. אתה מוציא בן אדם שהוא מוגבל בהתמצאות בסביבה וכמובן בראייה, והנה, הוא מנצח, הוא מתחרה, הם מברכים כל ברכה שאפשר במגרש. הם באים למגרש בכל מחיר. זה יותר ממשחק בשבילם".

גדי וינר. קרדיט: גיתית וינר

גדי וינר. צילום: גיתית וינר

התחרות הבינלאומית בכדורת דשא לעיוורים שתתקיים בשבוע הקרוב ברמת גן, תכלול נציגים מחמישה מדינות: ישראל, דרום אפריקה, אנגליה, אוסטרליה וניו זילנד. וינר מבקשת לנצל את הרגע ולהזמין את הציבור להגיע ולהתנדב במועדון ברעננה, ובכך לאפשר ליותר שחקנים להגיע ולהשתתף בכל שבוע.

"כדי להגדיל את כמות העיוורים שייהנו מהפעילות אנחנו צריכים עוד מאמנים", אומר וינר, "לצערי יש המון עיוורים שרוצים להשתתף ולא יכולים בשל מחסור חמור במתנדבים. מאמן לא צריך להיות שחקן כדורת, אנחנו נעניק לו את כל הכלים".

התחרות הבינלאומית בכדורת דשא לעיוורים תתקיים בין התאריכים 18-13 במאי, במועדון הכדורת ברחוב רוקח 123 ברמת גן, בין השעות 17:00-10:00. הציבור מוזמן. מתנדבים המעוניינים להצטרף כמאמנים למועדון כדורת הדשא לעיוורים ברעננה, יכולים ליצור קשר עם גדי וינר בטלפון 058-400-9767.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר